Telecom News - הושק אתר עם מעל ל- 40 אלף משקיעים עבור חברות הסטארטאפ מישראל

הושק אתר עם מעל ל- 40 אלף משקיעים עבור חברות הסטארטאפ מישראל

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הושק אתר עם מעל ל- 40 אלף משקיעים עבור חברות הסטארטאפ מישראל
בלעדי: הבוקר הושק אתר ה-Crowdfunding הגדול בעולם, עבור חברות הזנק ישראליות, מיוזמתם של ארנון ואירית שפלן מניו-גרסי, שמתחיל עם רשת של מעל ל-40 אלף משקיעים פרטיים מ-23 מדינות בעולם, שמתעניינים ביזמות הישראלית. זו ההזדמנות הגדולה ביותר עד כה לחשיפת תעשיית ההיי-טק הישראלית בפני משקיעים, מכל העולם.
מאת: אבי וייס, 19.3.14, 09:00ארנון שפלן

לאחר תקופת הרצה כ-Beta Site במשך כחודשיים, עם כמות מדגמית של סטארטאפים ומשקיעים, שנבחרו להרצת האתר, עולה היום לאוויר אתר Israeli Investment Network, אתר ה-Crowdfunding הגדול בעולם, עם מעל ל-40 אלף משקיעים פרטיים מרחבי העולם (שעתיד להתרחב בשנה הקרובה עד כ-400 אלף משקיעים. זאת, בהמשך פיתוח האתר, עם קשר למשקיעים מ-80 מדינות, עם שאיפה להגיע לחצי מיליון משקיעים לפחות). מדובר בהזדמנות הגדולה ביותר הניתנת אי פעם לתעשיית ההיי-טק הישראלית, להיחשף בפני המשקיעים הפרטיים וגם המוסדיים מכל רחבי העולם.

אתר Israeli Investment Network הוקם ביוזמתם של הזוג ארנון ואירית שפלן מניו-ג'רסי ארה"ב, אותם חשפתי בהרחבה כאן, שיזמו את TecExit, אתר שבו מוסבר החזון של היוזמה הזו שלהם וכל מי שקשור ביוזמה הזו. זו יוזמה שנועדה לקדם את תעשיית ההיי-טק הישראלית ולחשוף אותה למשקיעים בהיקף רחב ככל שניתן, מכל רחבי העולם, באמצעות רשת האינטרנט. את הייחודיות של היוזמה הזו מול יוזמות Crowdfunding ישראליות אחרות, ניתחתי בהרחבה כאן

ארנון שפלן (בתמונה): "כל סטארטאפ ישראלי, בכל תחום, לרבות תחומי הביו-טכנולוגיה, הרפואה, הקלינטק, הננו, וכמובן הטלקום וכל מגוון מקצועות ההיי-טק ובכל שלב של חיי הסטארטאפ, יכול להירשם מהיום באתר שאנו משיקים. תוך כ-24 שעות מהרגע שהוא מסיים את תהליך ההרשמה באתר, הוא יקבל משוב מאתנו. ההרשמה אינה עולה כסף, כי רצינו להנגיש את האתר לכולם.

כדי שנוכל לספק משוב ראשוני, על הסטארטאפ לצרף לבקשה מצגת: תכנית עסקית או תקציר מנהלים, כדי שניתן יהיה לבחון את ההרשמה שלו. אנו נספק לנרשם המלצות מה לעשות בשלב הבא לפי החלטתו, לאחר ההרשמה.

הסטארטאפ יכול להיעזר בנו או בכל מי שיחפוץ, כדי להתקדם לשלב הבא, או לקבל החלטות בעצמו. אנו מספקים לסטארטאפ ולמשקיע את כל הכלים כדי לקבל החלטות נכונות ולבצע את תהליך ההשקעה בצורה חכמה, שקופה ומקוונת".

לאחר ההרשמה הראשונית באתר, הסטארטאפ יכול לבחור באחת מ-3 החלופות הבאות (מפורט בהרחבה כאן):
א. חשיפה כ-Novice. זו חשיפה חינמית, שבה רק פרטי חברת הסטארטאפ מתפרסמים באתר, ללא החומר המקצועי ומבלי שהחומר הזה עבר בדיקה מקצועית מעמיקה. 
ב. חבילת Pro, בעלות חד-פעמית של 249 דולרים, החברה היזמית מתפרסמת באתר ונחשפת למשך 3 חודשים לכ-6,500 משקיעים מצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה). זאת, עם כל הפרטים וכל הכלים שיש באתר.
ג. חבילת Global Pro. בעלות חד-פעמית של 399 דולרים, החברה נחשפת לכל 40 אלף המשקיעים מ-23 מדינות בעולם שיש באתר, עם חשיפה מלאה בכל כלי ההפצה הקיימים באתר. 

אגב, יש גם Refund, כמיטב המסורת הצרכנית האמריקאית, לפי התנאים שיש כאן, למי שלא מקבל השקעה.  

ארנון שפלן: "מה שחשוב לדעת, שכרגע כל המשקיעים הם אנג'לים מכל העולם, שמתעניינים בטכנולוגיות ישראליות בכל התחומים ובכל מחזור החיים של היזמות. האנג'לים מארה"ב מאושרים לפי החקיקה הקיימת בארה"ב לתחום זה. בהמשך, נצרף אנג'לים נוספים וכן קרנות הון סיכון וגופים נוספים העוסקים בקידום תעשיית ההיי-טק הישראלית. כבר יש לנו קשרים ראשוניים עם כמה גופים כאלו, דוגמת דלויט ומכון היצוא הישראלי, ואנו נפתח זאת במהלך חודשי 'ההשקה הרכה' של האתר, השקה, שהתחלנו אותה היום. גם נפתח שלוחה ישראלית של TecExit, כך שיהיה מקום פיזי בישראל ליזמים להפגש ולקדם את ההשקעות בהם. 

כמה נקודות חשובות שלמדנו בתקופת ההרצה של המערכות, שבנינו עבור היזמים הישראליים:
א. חשוב למלא את כל הפרטים וכל הטפסים במהלך ההרשמה, כי אחרת המערכת לא קולטת נכון את ההרשמה. בנוסף, אין להירשם פעמיים תחת שמות שונים, גם אם הייתה טעות בהרשמה הראשונה, כי המערכת מבחינה בזה ופוסלת את 2 ההרשמות הכפולות. ניתן לפנות אלינו בכל שאלה, אם יש קשיים, כדי שנפתור את הבעיה של ההרשמה. אם הסטארטאפ לא קיבל תשובה אחרי 48 שעות מרגע ההרשמה, עליו לפנות אלינו ישירות (יש לנו מספר טלפון גישה ישראלי). זאת, כדי שנאתר את התקלה, ושהיזם לא ינסה לתקן באתר טעויות בעצמו.

ב. חשוב מאוד, שהיזם יבחר את הקריטריונים המתאימים לו לצורך ההשקעה. המשקיעים מקבלים התראות על 'עליית סטארטאפ' לאתר לפי הסיווג, שהסטארטאפ בחר לעצמו. ברור, שיש משקיעים המתעניינים בנושאים שונים. לכן, חשוב לסווג נכון את התחום בו עוסק הסטארטאפ, כדי להגיע לאנג'לים המתאימים. המערכת מבצעת התאמה בין הסטארטאפ לאנג'לים, אבל היא תלויה בהגדרות, שנתן הסטארטאפ לגבי עצמו.  

ג. בגלל מגבלות ההשקעה בחברות ישראליות לפי החקיקה הישראלית, המגבילה עד 99 משקיעים פרטיים (מעל 100 צריך תשקיף), היזם חייב לחשב נכון כמה משקיעים הוא מעוניין לקבל וכמה מינימום השקעה הוא מבקש מכל משקיע. הנתונים הללו קובעים אילו משקיעים ייחשפו לסטארטאפ בכלים שיש באתר. אני ממליץ ליזמים להוריד עד כמה שניתן את הסכום המינימלי למשקיע, כדי להגיע לשכבה יותר רחבה של משקיעים. יש משקיעים לא מעטים באתר, שהגדירו את עצמם במערכת, שהם משקיעים למשל לא יותר מ- 25 עד 50 אלף דולרים בחברה אחת. כך, שאם סטארטאפ הגדיר לעצמו במערכת שמינימום ההשקעה ממשקיע בודד בו הוא נניח 100 אלף דולרים, הוא לא יזכה לחשיפה מול המשקיעים, שרמת ההשקעה שלהם יותר קטנה מזה. לדעתי, זה יכול להיות פספוס מהכיוון של ההשקעה האפשרית בסטארטאפ.

ד. המדען הראשי מספק אישורים לסטארטאפים על 50% מההשקעה, בתנאי שיביאו את ה-50% הנוספים בעצמם. זה בדיוק המקום, שהם יירשמו באתר והאתר יהווה את המקור ל-50% הנוספים הללו, כדי לסגור את מעגל ההשקעה מהמדען הראשי. הצגת אישור כזה, של המדען הראשי באתר, נותנת סיכוי מאוד טוב לסטארטאפ לגייס באתר ודי מהר. 

ה. כל סטארטאפ, שמתחיל בהליך הגיוס, מאוד רצוי עבורו, שיעדכן באופן שוטף ומיידי את התקדמות הגיוס שלו, בכל שלב בו סיכם על השקעה ממשקיע, שקיבל דרך האתר. הסיבה די ברורה: אם הוא יציג, שהוא גייס כבר כסף ממשקיעים, למשקיעים הבאים בתור יהיה יותר קל להיכנס להשקעה, כשהם רואים, שהם לא הראשונים. כך, אפשר לזרז את תהליך הגיוס ולהפוך אותו לתהליך מאוד מהיר. 

חשוב לי להדגיש ליזמים: התשלום עבור חבילות Pro ו-Global Pro אמנם הוא תשלום סמלי ביותר ואנו לא לוקחים אחוזים מהסטאטראפ עקב ההרשמה באתר, אבל הסטארטאפ מקבל עבור התשלום הזה שירות מאתנו. זה שירות, שאם היה פונה לייעוץ אחר, היה משלם על כך אלפי דולרים. מה שאנו עושים זה: בדיקת כל החומר שעלה לאתר, זה נעשה רק בחבילות ה-Pro וה-Global Pro, בחבילת החינם אנו לא מבצעים בדיקה. אנו מאתרים נקודות חולשה ויתרונות בחומר שהועלה ומציעים לסטארטאפ לתקן, או אם צריך: להתמקד, לשנות כיוון וכיו"ב. מיטב המומחים יושבים על החומר הזה ומביאים את המשוב המקצועי הטוב ביותר ליזם. היזם יכול לתקן לבד, או להיעזר בנו בהמשך התהליך. אנו גם יכולים להציע לו שירותי פיתוח עסקי או כל שירות אחר, שהוא צריך, במחירים מאוד אטרקטיביים, לרבות מפגש עם משקיעים ספציפיים. אנו בתהליך של בניית סרטי הדרכה, שנספק ליזמים באתר, כדי שיוכלו למקד את עצמם ולשפר את עצמם גם ללא עזרתנו, או עזרת מישהו אחר המלווה אותם בתהליכי הגיוס. 

בשלבים הבאים של פיתוח האתר, במהלך חודשי 'ההשקה הרכה' שלו, נבנה באתר כמה כלים נוספים, למשל: Online Events, בהם נפגיש מעל רשת האינטרנט, פנים אל פנים, סטארטאפים עם משקיעים מרחבי העולם. אנו בשלבי סגירה של בניית תכנית טלוויזיה בערוץ מקומי בארה"ב בשם Show me the money, תכנית שתפגיש בין משקיעים ויזמים ישראליים במהלך תכנית טלוויזיה. כ"כ ניזום מפגשים של סטאטראפים עם יזמים פנים אל פנים בארה"ב ובמקומות אחרים בעולם. לא נסתפק רק ברשת האינטרנט, כי יש משקיעים הרוצים לראות את הסטאטראפים ממש פנים אל פנים. נדווח לציבור היזמים הישראלי כאשר הכלים הללו יהיו מוכנים ואיך ניתן יהיה להשתמש בהם". 

להערכת יזמי TecExit, היוזמה הזו תוכל להתחבר לחברות ההשקעה - VC הקיימות, בכמה תצורות. אחת התצורות המוצעות: יזמים הנדחים ע"י VC יופנו לאתר ע"י ה-VC כחלופה לתשובת הדחייה. או לחילופין, VC, שמתנה את ההשקעה ביזם בכך שימצא מקור נוסף להשקעה משותפת, יוכל להירשם באתר וזה יהיה המקור להשקעה המשותפת עם ה-VC. כך, יהיה כאן כלי נוסף ל-VC כדי לקדם יוזמות, שב-VC מאמינים שיש להן סיכוי להצליח וכדאי להשקיע בהן.

בנוסף, TecExit תציע למדען הראשי במשרד התמ"ת לעבוד בשת"פ. כך, שסטארטאפים יוכלו לגייס במהירות רבה יותר את החצי השני של ההשקעה בה הם מחויבים מול המדען הראשי.

לדברי ארנון, ארגונים העוסקים כיום בקידום סטארטאפים ישראליים ובאיתור מקורות כספיים בעולם לגיוס הון עבורם, יוכלו גם הם להצטרף לאתר במודלים, שיסוכמו עימם באופן פרטני. כך, שהאתר יוכל להיות מקור מרכזי או מקור משלים לגיוס השקעות עבור אותם גופים, שכבר עוסקים בגיוס הון עבור סטארטאפים ישראליים. לדבריו, הוא מעוניין להרחיב את מגוון המשקיעים הקיים באתר, גם באנג'לים ישראליים נוספים מעבר לאלו, שכבר רשומים בו, ויש באתר יכולת הרשמה גם למשקיעים חדשים. המטרה היא לפתח את המערכת החדשנית הזו, כך, שתהפוך למערכת המרכזית לגיוס כסף ב"מימון המונים" לעולם היזמות הישראלי.

לאתר גיוס ההשקעות - כאן
 
השקעה באינטרנט



 
 
Bookmark and Share