Telecom News - למה מומלץ לוונציה העצמאית לאמץ מטבע קריפטוגרפי - Dogecoin?

למה מומלץ לוונציה העצמאית לאמץ מטבע קריפטוגרפי - Dogecoin?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> למה מומלץ לוונציה העצמאית לאמץ מטבע קריפטוגרפי - Dogecoin?
למה מומלץ לוונציה העצמאית לאמץ מטבע קריפטוגרפי - Dogecoin?
מאת: מערכת Telecom news, 19.3.14, 00:05Dogecoin

משאל העם בצפון איטליה לגבי ההיפרדות ממדינה זו נמצא בשלביו הסופיים. אם אכן תקום, בסופו של דבר, הרפובליקה של Veneto, מומלץ, שיבחר בה מלכתחילה מטבע קריפטוגרפי ברוח הכלכלה החדשה של המאה ה-21.

לא רק חצי האי קרים. גם במחוז Veneto בצפון איטליה נערךהשבוע עד יום שישי 21.3.14 משאל עם באינטרנט אונליין (מסיבות פוליטיות וכלכליות) לגבי היפרדות מאיטליה ומהממשלה ברומא וגם מדרום איטליה העניה והקמת הרפובליקה העצמאית של Veneto, רפובליקה של צפון איטליה העשירה, שבירתה ונציה. למרות שזה נשמע הזוי, מאות אלפים לקחו משאל זה ברצינות והצביעו. אם אכן בסופו של התהליך תקום הרפובליקה העצמאית הזו, (המשאל לא מוכר ע"י ממשלת איטליה) יהיה צורך בהחלטה לגבי המטבע שלה.

תושבי Veneto יצטרכו להחליט האם לאמץ את אחד המטבעות הרגילים כמו היורו או מאחר שהם יצאו לדרך חדשה במאה ה-21, לאמץ דווקא מטבע ווירטואלי ברוח הכלכלה החדשה של המאה ה-21, להביט קדימה ולא להישאר מאחור.

אם יוחלט על מטבע וירטואלי, הרי ישנן כמה אופציות.

אופציה ראשונה היא ה-Dogecoin. המטבע הושק בדצמבר 2013, הוא הולך וצובר פופולריות ומציע עמלות טרנזקציה זעירות ומהירויות טרנזקציה גבוהות.

למה דווקא Dogecoin?

קודם כל יש כאן סימליות: לפני שוונציה נפלה לידיו של נפוליאון בשנת 1797, (עד אז היא הייתה רפובליקה עצמאית במשך 1,100 שנה) שלט בה שליט-שופט שהיה ידוע כ- Doge of Venice. אולם, ההמלצה לא יכולה להישען רק על הדמיון בשמות.

לאחר שנת 1284, המטבע של ונציה היה מטבע חדשני בזמנו ונקרא Ducat. הוא היה מאד אמין באיכותו והפך להיות שמיש במסחר באירופה. במאה ה-16 היה לוונציה כח כלכלי רב והיא נחשבת גם כיום ע"י רבים כמולדת החשבות המודרנית.

גם ה-Dogecoin מהווה חדשנות פיננסית. הוא ה-6 בנפח שוק –47.1 מיליון דולרים עפ"י אתר Coinmarketcap.com, ובעיקר – אין בו בעיות דפלציה והאספקה היא למעשה בלתי מוגבלת אך מבוקרת.

אם תושבי הרפובליקה של Veneto יתנגדו למטבע המבוסס על בדיחה הקשורה בכלב, הם יוכלו לעבור לאופציה השניה.

מטבע וירטואלי מדינתי חדש.

לאור המטבעות הווירטואליים באיסלנד, סקוטלנד, ספרד וגם ישראל, הם יוכלו לפתח מטבע מבוזר משלהם, ולכנות אותו למשל CryptoDucat לזכר הימים הטובים…

הכתבה מבוססת בחלקה על כתבה מאתמול באתר cityam.com.
 



 
 
Bookmark and Share