Telecom News - מנכ"ל משרד התקשורת מתחמן גם את מנכ"ל משרד ראש הממשלה

מנכ"ל משרד התקשורת מתחמן גם את מנכ"ל משרד ראש הממשלה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מנכ"ל משרד התקשורת מתחמן גם את מנכ"ל משרד ראש הממשלה
בלעדי: מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר) שלח למנכ"ל משרד ראש הממשלה (הראל לוקר) דו"ח סיכום פעילות משרד התקשורת ל-2013 ותכנית פעילות ל-2014, מתוך הנחה (כנראה צודקת), שמקבל המסמך לא ירגיש ש"עובדים" עליו, אחרי שתרגיל דומה הצליח בכנסת.
​מאת: אבי וייס, 20.3.14, 13:30אבי ברגר

בשבוע החולף קיבל מנכ"ל משרד ראש הממשלה (הראל לוקר) את המסמך המצוי להורדה כאן. המסמך הזה נושא את הכותרת: "סיכום פעילות משרד התקשורת בשנת 2013" וכולל בדף השני שלו גם את עיקרי תכנון העבודה של משרד התקשורת לשנת 2014.

נתעלם כרגע מהשאלה המסקרנת: מה פתאום באמצע מרץ שולחים למנכ"ל משרד ראש הממשלה מסמך כזה? ונגיע ישר לעיקר. התרגיל של מיחזור הישגים מדומים ופרסום תוכניות עבודה שאינן, כבר הצליח למנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר) ושר התקשורת (גלעד ארדן) בהופעתם בוועדת הכלכלה של הכנסת אך בינואר 2014, כפי שחשפתי בהרחבה כאן. האתר מלא דוגמאות של "עבודה בעיניים ותחמון" של השר והמנכ"ל, כשהפרשה החמורה ביותר והטריה ביותר נוגעת לשוק הסיטונאי ולבג"ץ בזק), מה שהביא הבוקר לתגובה עצבנית נוספות של שר התקשורת גלעד ארדן, כשהשב"כ וצה"ל יוצאים בגלוי כנגד שר התקשורת והנחיותיו.

נחזור לעניין המכתב של מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר למנכ"ל משרד ראש הממשלה, שנחשף כאן. רוב הנתונים של "ההישגים" הקיימים בו, הם מיחזור של "הישגים" משנים קודמות. למשל: משרד התקשורת פרסם בשקט בינואר 2014 את הדו"ח המסכם של שנת 2012 (!) לפי "חוק חופש המידע. הדו"ח הזה מצוי להורדה כאן. בעיון קצר בדו"ח קל לגלות, שרוב ההישגים המיוחסים ע"י המנכ"ל אבי ברגר להישגי המשרד לשנת 2013, כבר דיווחו כהישגי 2012. חלק קטן מה"הישגים" מצוי כבר בדו"ח ל- 2011. דוגמה בולטת וצורמת במיוחד: הקמת אגף החרום במשרד (סעיף ט' במסמך של אבי ברגר), שדווח על הקמתו בעמוד 8 ובעמודים 16-17 בדו"ח של 2012.

יתרה מכך. יש סעיפים במכתב, שהם בפרוש תחמון, שלא לומר הטעייה לא מקרית. למשל הסעיף (סעיף י"ב) המדבר על "פישוט הליכי אישור יבוא ציוד קצה נייח ונייד", כאשר כבר פורסמו על ידי וגם במקומות אחרים המצב הכאוטי הקיים בתחום היבוא של ציוד נייד לישראל. או סעיף י"ג המדבר על "שיפור וייעול הטיפול בפניות הציבור ובתלונות על חברות התקשורת", כשחשפתי בהרחבה את הכאוס בטיפול בתלונות הציבור, שרובן נגנזות ונגרסות במגרסה, ללא כל טיפול. אכן, "גניזת תלונות ללא כל טיפול" היא הדרך היעילה ביותר ל"שיפור וייעול הטיפול בתלונות הציבור", לפי גרסת מנכ"ל ממשרד התקשורת, אבי ברגר. אפשר לפתוח סטארטאפ, על ההמצאה המבריקה הזו שלו.

לכן, פניתי להנהלת משרד התקשורת ושאלתי:
"ב- 12.2.14 שלח מנכ"ל משרד התקשורת למנכ"ל משרד ראש הממשלה את המסמך המצ"ב.
הכיצד ממחזרים דו"חות פעילות של המשרד, שהייתה בשנים 2010 עד 2012 והופכים אותה לפעילות 2013, וכיצד הופכים את תכניות העבודה ל-2012 לתכנית עבודה ל-2014?
איך ייתכן, שאחרי דו"ח זה, המצביע על "אי-עבודה" במשרד התקשורת יש עובדים המקבלים "שכר עידוד" [ועוד דוחים להם את התוספות ל"שכר עידוד" בחודש, בגלל חוסר תפקוד של המשרד (כפי שחשפתי כאן)], עבור קרוב לאפס פעילות במשך שנים?".

את תגובת משרד התקשורת לא הצלחתי לקבל. באם תתקבל - אפרסם. 

כך, צמרת משרד התקשורת (שמתנהלת בכאוס מוחלט וללא יכולת תיקון, כפי שחשפתי הבוקר) ממשיכה לתחמן ולתעתע בכנסת, בציבור וכעת גם במנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר
 
כישלון טוטאלי



 
 
Bookmark and Share