Telecom News - אינטל הציגה מעבד Core מדור רביעי בשם "גיא השטן"- Devil’s Canyon

אינטל הציגה מעבד Core מדור רביעי בשם "גיא השטן"- Devil’s Canyon

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> אינטל הציגה מעבד Core מדור רביעי בשם "גיא השטן"- Devil’s Canyon
אינטל הציגה מעבד Core מדור רביעי בשם "גיא  השטן"- Devil’s Canyon
מאת: מערכת Telecom News, 21.3.14, 14:30מעבד שטני של אינטל
 
אינטל הכריזה על "מעבד שטני" עם overclocking וממשק תרמי ותשיק לראשונה גם מעבד לדסקטופים עם 8 ליבות.
 
אינטל הציגה מעבד Intel Core מהדור הרביעי תחת שם הקוד "גיא השטן" - Devil's Canyon. הוא אמור לצאת לשוק במחצית שנה זו וכולל ממשק תרמי משופר (Thermal interface) וחומרים במארז (CPU packaging materials) האמורים לאפשר שיפורים משמעותיים בביצועים. המעבד יוכל גם לעבור המהרה (Overclocking).
 
למשתמשים הדורשים את המעבדים המהירים ביותר ואת הזיכרון הרחב ביותר, אינטל הודיעה כי תספק במחצית השנייה של 2014 גרסת אקסטרים (Extreme Edition) של 8 ליבות/16 תהליכונים (8-core / 16-thread Intel Core processor). מוצר זה יתמוך בתקן הזיכרון DDR4 החדש ויספק ביצועים מהירים למשחקים, עריכת וידאו, תוכן תלת-ממדי ושימושים מתקדמים אחרים.
 
בתוך כך אינטל חשפה, שעסקי המחשבים השולחניים שלה היו איתנים במיוחד ברבעון האחרון. לפי התוצאות הכספיות של רבעון 4, בחישוב שנתי צמח נפח הפלטפורמות השולחניות ב-7%. בנוסף, המכירות בשנת 2013 של מעבדי Intel Core מדגם i5 ו-i7 הגיעו לשיא של כל הזמנים.
 
באינטל מאמינים, שהמחשבים השולחניים הביתיים צפויים לעבור מתיחת פנים בשנים הבאות. לשם כך קיים קונספט AIOAll in one. המחשבים השולחניים החדשים יכללו מסך הכולל בתוכו את המחשב, כך שייחסך מהמשתמשים הצורך לרכוש גם מסך וגם את המחשב והמערכת כולה תתפוס פחות מקום פיזי בחדר.

לפי נתוני חברת המחקר IDC ממרס 2014, שיעור הצמיחה השנתי (CAGR) של מחשבי AIO צפוי לעלות ב-9% מהשנה (2014) עד 2018.  אינטל גם הודיעה, שצפויים להגיע לשוק 12 דגמים חדשים של מחשבי AIO במהלך 2014 ו-2015.
 
זאת ועוד: לשוק צפויים להגיע גם מחשבי AIO מסוג שונה מאלה שהיו מוכרים עד כה. אינטל הציגה מחשב AIO הקרוי Black Brook. המחשב דק (20 מ"מ) עם מסך HD 23.6 אינץ' וכולל מצלמת תלת-ממד Intel RealSense משולבת, מערך מיקרופוני קוואד, אודיו משובח ועט סטיילוס המאפשר "לכתוב" על הצג.
 
ליסה גראף (Lisa Graff) סגנית נשיא ומנכ"לית קבוצת פלטפורמות תחנות העבודה השולחניות באינטל: "עסקי המחשוב השולחני מהווים מגזר גדול וחשוב באינטל ואנו משקיעים בהם, ממציאים מחדש את המארזים, החוויות והמוצרים עבור לקוחותינו. המשתמשים הכבדים הם הלב והנשמה של המחשוב השולחני והם ביקשו מאיתנו לתת להם יותר וזה בדיוק מה שאנו עושים כעת. אנו מספקים יותר ליבות עיבוד, התקני המהרה (Overcloaking) ומהירויות גבוהות יותר".
 
באינטל מציינים, שמהירות העיבוד במוצריה גדלה פי 20 משנת 2003 ועד היום. ב-2003 מחשבים עם מעבדי פנטיום 4 הכילו ליבה אחת. ב-2005 אינטל חשפה את השבב הראשון עם ליבה כפולה, וב-2010 כבר הוצג מעבד עם 6 ליבות. אשתקד אינטל חשפה מעבדי core עם 6 ליבות ו-12 תהליכונים, וכעת אינטל עומדת לשווק מעבד אינטל core עם 8 ליבות.
 
בנוסף, אינטל הראתה מחשבים שולחניים המבוססים על Intel Core מהדור החמישי. כזכור, מחשב האסוול מבוסס על הדור הרביעי של סדרת מעבדי.Core  מחשבים אלה יכללו מאיצים גרפיים Iris Pro. המשמעות היא, שמשתמשי דסקטופ יקבלו תגבור משמעותי לביצועים הגרפיים וחלקם כבר לא יצטרך לרכוש כרטיס גרפי ייעודי.
 
אינטל גם הכריזה על תוכניות להשקת מהדורת היובל (Anniversary Edition) של מעבד Intel Pentium לציון יותר מ-20 שנה של מותג פנטיום, שיאפשרו להגדיל את תדרי הליבה והזיכרון ללא תלות בשאר המערכת.
 
בנוסף אינטל הציגה את טכנולוגיית Intel Ready Mode, שזמינה כבר כעת במערכות נבחרות של יצרני ציוד מקורי, וצפויה להיות זמינה על מערכות רבות נוספות במהלך 2014. Intel Ready Mode מאפשר למחשב השולחני להיות מוכן מיידית לפעולה. המשמעות היא, שרוכש מחשב שולחני יקבל תכונה המזכירה את אופן פעילותם של טאבלטים: "התעוררות" של המחשב לחיים באופן מיידי.
 
הטכנולוגיה מנצלת את מצבי החיסכון בחשמל של מעבד Core מהדור הרביעי, ותאפשר למשתמשים להיות מחוברים תוך צריכת חשמל מזערית. אינטל חשפה, שיצרניות כגון לנובו, אסוס, אייסר, פוטג'יסו ו-HP צפויות להוציא מחשבים עם הטכנולוגיה החדשה.
 
בנוסף, Intel Ready Mode מאפשרת למחשב סנכרון אוטומטי ואחסון תמונות ומאפשרת הזרמה (stream) מיידית לכל המכשירים שיש למשתמש בבית. כך, יוכלו משתמשים לעבוד על מסמך בעבודה ולהמשיך אותו בבית מבלי שיהיה צורך לשלוח אותו לעצמם במייל.
 
 
מעבד



 
 
Bookmark and Share