Telecom News - יופון, רמי לוי ועוד חברות, והתקווה הנכזבת ל"רישיון אחוד" ממשרד התקשורת

יופון, רמי לוי ועוד חברות, והתקווה הנכזבת ל"רישיון אחוד" ממשרד התקשורת

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> יופון, רמי לוי ועוד חברות, והתקווה הנכזבת ל"רישיון אחוד" ממשרד התקשורת
יופון פרסמה הודעה על חתימת הסכם להצטרפות למיזם הסיבים האופטיים של IBC. הבעיה: אין לה (וגם לא לרמי לוי ול- 019- טלזר) רישיון מתאים לכך, והוצאת רישיון מתאים - מפ"א, יעלה לה המון כסף, מה שיהפוך את כל ההסכם ללא כדאי. יופון ממתינה ל"רישיון אחוד", שיחסוך ממנה את הצורך בהוצאת רישוין מפ"א. היא יכולה לחכות... 
מאת: אבי וייס, 22.3.14, 17:35
אבי ברגר

לפני כשבועיים חברת יופון (YouPhone), שהיא MVNO (ספק סלולר וירטואלי), פירסמה הודעה לציבור על חתימת הסכם עם IBC, בכך שהיא מצטרפת למיזם הסיבים האופטיים. כך כתבה יופון בהודעתה: "במסגרת החוזה תוכל YouPhone להציע ללקוחותיה מגוון שירותי תקשורת ביתיים (טלפון קווי, אינטרנט וכו') על גבי תשתית הסיבים. זאת, בנוסף לתוכניות ולשירותי הסלולר, שמציעה YouPhone. במהלך זה מבקשת החברה לאפשר ללקוחות ליהנות מפירות מהפכת הסלולר גם בשירותים הביתיים".

הבעיה: כל אלה הם חלומות באספמיה. פשוט חלום, שלא יכול להתממש כמו שהוא פורסם ברבים. לחלום הזה שותפים עוד כמה חברות שחתמו בעבר הסכמים עם IBC: רמי לוי (באמצעות חברת הלו-015), ו- 019-טלזר, שנמצאים בדיוק באותו "חלום ליל קיץ" (והחורף עוד טרם נגמר..). גם הרישיונות שיש בידי הספקים האחרים שחתמו עם IBC, מאוד מגבילים אותם בהיקף השירותים האפשריים על רשת הסיבים החדשה, האמורה להיפרס ממש בקרוב ע"י IBC. 
 
לכן, פניתי ליופון ושאלתי: "
בעקבות פרסום ההודעה שלכם על הצטרפות ל- IBC
שאלתי: האם יופון הגישה בקשה לרישיון נוסף מעבר לרישיון, שיש לה היום, כדי שתוכל לספק שירותים קוויים?"

תשובת יופון: "ההערכות, שאנו מבצעים הינה כחלק לקראת פרסום תנאי "הרישיון האחוד"".

לכן, חזרתי ושאלתי: "ואם לא יהיה בשנה הקרובה "רישיון אחוד", לא תקיימו את ההסכם עם IBC?"

תשובת יופון: "אנחנו בוחנים את כל האפשרויות, ביניהם הוצאת רישיון עצמאי, שלא במסגרת "הרישיון האחוד", אספקת שירותים בשת"פ עם חברה קיימת וכו' וכמובן, שנעדכן על כך בהמשך".

למי שלא הבין את ההתכתבות הזו, הנה הסבר קצר וממצה: ההסכם של יופון עם IBC (וכך גם של הספקים האחרים דוגמת רמי לוי וטלזר) לא שווה אפילו את ערך הנייר, שעליו הוא נחתם. כרגע ובטווח הזמן הנראה לעין, אין ליופון (כמו גם לספקים האחרים) כל אפשרות לספק שירותים כלשהם על רשת IBC. הסיבה: יופון היא ספק עם רישיון סלולר וירטואלי, בעוד שלאספקת שירותים על רשת IBC צריך רישיון של ספק תקשורת קווי. זה דבר אחר לגמרי (והרבה יותר יקר ומסורבל).

משרד התקשורת משתעשע עם הסיפור של "רישיון אחוד" (רישיון הכולל את כל סוגי השירותים ברישיון אחד ויחסית זול לספק התקשורת), כבר כמה שנים. לפני כשנה, פרסמנו כאן על התכנית, שפירסם הצוות הניהולי הקודם של משרד התקשורת (שר ומנכ"ל קודמים). זו למעשה הייתה החלטה של השר הקודם משה כחלון מאוגוסט 2012, אחרי עבודת מטה, שנמשכה כמה שנים במשרד התקשורת בעניין זה.

זה כמובן לא הפריע לשר החדש (יחסית) גלעד ארדן להכריז שוב ברבים על אישור "רישיון אחוד" על ידו, בהודעה לעיתונות שהוא פרסם במאי 2013. כל הפרסום הממוחזר הזה של השר כמובן לא הפריע למנכ"ל המשרד (אבי ברגר, בתמונה למעלה), להסיר את הנושא מסדר היום ולהתחיל להתעסק עם אוסף רחב של שטויות רגולטוריות כפי שתיארנו כאן. ה"רישיון האחוד" נשאר רק ב"הודעות לעיתונות" של השר הקודם והשר הנוכחי, שמיחזר את ההודעה (בהסתמך על הזיכרון הקצר של הציבור...). 

אם לא די בכך, במכתב מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר) למנכ"ל משרד ראש הממשלה שחשפנו כאן, בעמוד השני של מכתבו, את המשימה של הוצאת "רישיון אחוד", שהייתה אמורה להתבצע ע"י משרד התקשורת ב-2012 הוא דחה וכתב אותה (בסעיף ו') כמשימה חדשה (כביכול) לשנת 2014. לאור החשיפה שלנו על התנהלות משרד התקשורת, כנראה שאין הרבה סיכויים, שיופון תראה ותקבל "רישיון אחוד" בדורנו... אולי בדור הבא. 


יש עוד אפשרות פעולה ליופון (וכך גם לכל שאר הספקים שחתמו עם IBC): פשוט לצפצף על משרד התקשורת ולקיים את ההסכם שלה עם IBC בלי להוציא רישיון חדש המתאים לשירות החדש ובלי להמתין ל"רישיון אחוד", שלא קיים. למה אנו כותבים ומציעים ליופון את האפשרות הזו? מפני שחברת YES מקבוצת בזק עשתה בדיוק את הדבר הזה בשירות החדש בו היא יצאה בשבוע החולף בשם yesGO.

כבר לאחר מסיבת העיתונאים בה הוצג שירות זה ע"י YES בדצמבר 2013 (כאן), ציינו, של-YES אין רישיון מתאים כדי לספק את השירות הזה ושאלנו את משרד התקשורת אם הוא מתכוון לאשר ל-YES לספק את השירות החדש בלי רישיון מתאים. תשובה לא קיבלנו, גם YES לא קיבלה. לכן, כיום YES יוצאת בשירות מלא של yesGO בלי רישיון המתאים לסוג זה של השירות ללקוחותיה. גם יופון יכולה לעשות בדיוק אותו דבר. ממילא משרד התקשורת לא מתפקד ועסוק באין ספור שטויות. הם לא ירגישו של-YES מצטרפת גם יופון (ואולי עוד כמה ספקים קטנים), שתספק שירותי תקשורת קוויים מלאים ללקוחות הפוטנציאליים, בלי רישיון מתאים...


 
חתימת הסכם



 
 
Bookmark and Share