Telecom News - מגייסים את הענן לסיכול פשיעה פיננסית

מגייסים את הענן לסיכול פשיעה פיננסית

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> מגייסים את הענן לסיכול פשיעה פיננסית
מגייסים את הענן לסיכול פשיעה פיננסית
מאת: חיים חביב, 24.3.14, 12:30UBM
 
יבמ חשפה מערכת חדשה של כלי תוכנה ושירותי ייעוץ בתחום מניעת הונאות ופשיעה פיננסית. מדי שנה מאבדת הכלכלה כ-3.5 טריליון דולרים כתוצאה מפשיעה המתמחה בהונאות פיננסיות.
 
מערכת חדשה מבית IBM המבוססת על ניתוח אנליטי וטכנולוגיות Big Data מסייעת להתמודד עם אתגרי פשיעה חמורים בהיקפים גדלים והולכים. על פי ההערכות, אובדים מדי שנה כ-3.5 טריליון דולרים כתוצאה מפעילות עבריינים המתמחים בהונאות פיננסיות. המערכת החדשה של יבמ וכלים אנליטיים נלווים מאפשרים עתה התמודדות מקיפה עם הונאות ופשיעה פיננסית תוך הגנת מוניטין המותג ונכסי הארגון.
 
"מערכת ענן חכמה למניעת הונאות" של יבמ נתמכת במומחיות ובניסיון של כ-500 יועצים ומומחים, 290 פטנטים והשקעה של 24 מיליארד דולרים, שביצעה יבמ מאז 2005 בעולמות ה-Big Data, המחשוב האנליטי וסביבת הענן.
 
ביבמ מעריכים, כי דור חדש של עבריינים, שמשתמשים בערוצים דיגיטליים, בהתקנים ניידים, רשתות חברתיות ובפלטפורמות ענן, תר בעקביות אחר נקודות תורפה במערכות הארגון. קצב האיומים רק הולך וגובר, ומדי שנייה 'נופלים' כ-12 לקוחות של מערכות מחשוב ארגוניות קרבן לפשיעת סייבר. כך לדוגמא, מאבדת מערכת הבריאות האמריקאית כ-650 מיליון דולרים מדי יום בגין תביעות כוזבות ותשלומים, שמקורם בהונאה.

להתמודדות עם מציאות מורכבת זאת מעמידה יבמ תוכנה המאפשרת לארגונים להציג תמונה שלמה ומפורטת של המערכות הפועלות בהם, ולהילחם בהונאות בגישה כוללת ומקיפה. המערכת משלבת נתוני Big Data ממקורות פנים-ארגוניים ומחוץ לארגון, דוגמת עולם המובייל, רשתות חברתיות ופעילות מקוונת ומפעילה עליהם תהליך ניתוח אנליטי מתוחכם, התר ומנטר כל העת מאפיינים המצביעים על חשש להונאה. האלגוריתם האנליטי המתקדם מזהה ומפצח גם קשרים, שאינם מובנים מאליהם, כמו גם התרחשויות מקבילות הנרשמות בחתכים שונים של פעילות הארגון. הוא משלב טכנולוגיות הדמיה ותצוגה מתקדמות מסוגלות לסייע בזיהוי ובקישור בין דפוסי הונאה בתהליך מהיר, וקרוב ככל האפשר לנקודת הזמן של הפעילות. טכנולוגיות למידת מכונה של יבמ מסייעות במניעת הישנות ניסיונות הונאה אלה, על בסיס הפקת לקחים בדבר המאפיינים המשותפים לניסיונות מוקדמים ויישומם.
 
מומחים מעריכים, שהביקוש לשירותי מניעת הונאה וטיפול בסיכונים רק ילך ויגבר. חברת הייעוץ גרטנר צופה, כי 25% מהחברות הגלובליות הגדולות כבר תיישמנה ב-2016 כלים אנליטיים, לפחות במקרה אחד של טיפול באבטחה ובניסיונות הונאה, לעומת 8% כיום. חברת הייעוץ IDC  מעריכה, ששוק הפתרונות למניעת פשיעה פיננסית יסתכם בכמעט 4.7 מיליארד דולרים השנה ויצמח ב-3 השנים הקרובות בקצב שנתי ממוצע של 5.5%.
 
הפתרונות, שמציגה יבמ, משקפים יכולת ייחודית לשלב בין כלי תוכנה מתקדמים, שירותים ויכולות מחקר, להתמודדות עם כל רוחב היריעה של פשיעה פיננסית: החל מהחזרי מס, הלבנת כספים והתקפות סייבר, ועד לאיומים, שמקורם מתוך הארגון עצמו. סל המוצרים החדש כולל כלים לאיתור ניסיונות הונאה בערוצי תקשורת שונים עם הלקוח, למניעה וסיכול של איומי סייבר, שמקורם בתרמיות פישינג (גניבת זהויות). כלים אלה מאפשרים לחברת ביטוח לבחון אלפי תביעות בזמן אמת, להתריע במקרים של פעילות חשודה ולעבד מהר יותר תביעות לגיטימיות. כך, יכול גם בנק הפועל בפריסה כלל-עולמית לזהות מהר יותר ולחקור ניסיונות הלבנת כספים ולעמוד בדרישות הרגולטוריות.
 
כלי התוכנה החדשים של יבמ למניעת הונאות נתמכים בסדרת רכישות של חברות תוכנה, שביצעה החברה בשנים האחרונות, בהן: Cognos, i2, SPSS, Q1 Labs, Trusteer ו- SoftLayer.
 
ביג דאטה



 
 
Bookmark and Share