Telecom News - "המדריך ליזמים" מהרצליה: כדאי יותר (מבחינת מיסוי) לרשום חברות בישראל

"המדריך ליזמים" מהרצליה: כדאי יותר (מבחינת מיסוי) לרשום חברות בישראל

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> "המדריך ליזמים" מהרצליה: כדאי יותר (מבחינת מיסוי) לרשום חברות בישראל
HAC זו המסגרת של היזמות מבית היוצר של עיריית הרצליה במסגרת "המרפסת". מפגש "מרכז הצעירים של הרצליה" בשת"פ עם משרד פרל עורכי דין, חשף את "המדיך ליזמים - דגשים בגיוס משקיעים", עם החידושים האחרונים בעולם היזמות.
מאת: אבי וייס, 24.3.14, 23:30HAC

"המרפסת" ברחוב סוקולוב בהרצליה, היא המקום בו שוכן האקסלרטור ומרכז היזמות של עיריית הרצליה בשם HAC. ביום 19.3.14 התקיים במרכז הצעירים מפגש בנושא "המדריך ליזמים - דגשים בגיוס משקיעים", שנעשה בשת"פ עם משרד פרל עורכי דין

עומרי אקוניס, מנהל "המרפסת": "אני מנהל את מרכז הצעירים בהרצליה, שבמרכזו נמצא ה-HAC של היזמים. יש לנו כאן בבית שלל פעילויות לצעירים, לרבות פעילויות בתחומים הטכנולוגיים ומה שמעניין את הצעירים בהרצליה. אני מזמין את הצעירים בעיר להצטרף לפעילות המגוונת שלנו".
תאיר קובלסקי
תאיר קובלסקי, מנהלת ה-HAC, מרכז היזמות הטכנולוגית בהרצליה: "אנו הבית החדיש ביותר של יזמים צעירים בישראל. הוא מיועד גם לפחות צעירים, אבל צעירים ברוחם, שגרים בהרצליה או הקשורים להרצליה. אנו גוף של עיריית הרצליה, שפתח עבור היזמים מרחבי-עבודה ויכולת התייעצות והכוונה.

ביוני הקרוב אנו מתחילים תכנית אקסלרציה חדשה בדגש על 'חדשנות אורבנית'. יש לנו מגוון רחב של פעילויות ואירועים ורק בשבוע שעבר ביצענו במרכז האקתון בתחום, שהיה מוצלח מאוד.

אני קוראת ליזמים של הרצליה להגיע למרכז ולמצוא את המקום המתאים להתפתחות שלהם". 
ליאת גלילי פדר
עו"ד ליאת גלילי פרל, משרד פרל עורכי דין: "בהרצליה משקיעים רבות בקידום הסטארטאפים ולכן אנו שמחים על שיתוף הפעול, שיש לנו עם המרכז -HAC של עיריית הרצליה. אנו עוסקים בעיקר בתחום הקנין הרוחני של חברות ההזנק.

השאלה החשובה ביותר, שכל יזם צריך לשאול את עצמו היא: איך אני מציג למשקיעים את הקניין הרוחני, שאני מפתח.

הבסיס להצגה הזו היא ההיכרות של כל זכויות הקניין הקיימות. יש זכויות רשומות ויש זכויות, שאינן רשומות. בתחום הפטנטים חשוב להבדיל בין פטנט רשום לבין פטנט ברישום, דהיינו: שהוא טרם אושר ונרשם. חשוב גם המיקום של הרישום. המועד האידיאלי לפגוש משקיע הוא בין מועד הרישום הראשוני של פטנט ועד לשנה וחצי לאחר מועד זה, כחצי שנה לפני הרישום במדינות, כך שלמשקיע יש יכולת להשפיע היכן לרשום את הפטנט".
נתלי נוי
עו"ד נתלי נוי, משרד עו"ד משה נסים, רינקוב, סנדרוביץ: "כיום, רוב ההשקעות במיזמים נעשים מול אנג'לים, הרבה פחות מול VC ומשקיעים מוסדיים וממשלתיים.

המערך של הזכויות של היזם משתנה מול המשקיע והמיומנות שלו בהשקעות. חשוב להבין בכל רגע במו"מ, האם מקבלים מהמשקיע כסף או שווה כסף. 

רוב ההשקעות כיום הן בתצורת 'הלוואה המירה' מטעמי שיקולי מס של המשקיעים. כך, שאם תהיה הצלחה, הכסף יומר לנתח מוסכם מראש בחברה. שיקולי המס הם, שהלוואות מספקות פחות מיסוי על המשקיע. לעיתים, עדיף לא לקבוע שווי למיזם בתחילת הדרך ולקבוע מנגנון המרה משתנה לפי ההתפתחות של ההשקעות במיזם. אפשר לקבוע המרה אוטומטית או עם הנחה על המחיר בסיבוב הבא למשקיע הקודם.

יש לשים לב לבעיה מה קורה למשקיע, שלא משלים את ההשקעה שלו. בדין הישראלי קשה מאוד לקחת ממישהו את המניות, שהוא כבר קיבל, גם אם לא העביר את כל תמורתן".

רו"ח אלי ברדה, שותף, משרד רו"ח ארנסט אנד יאנג (E&Y): "אנו מלווים את השוק מכל הכיוונים שלו. אני מאוד מאמין, שחשוב, שסטארטאפ ילווה ע"י מנטור המכיר את התחום שלו.

השאלה החשובה ביותר ליזם מתחיל: מתי הוא הופך ליישות משפטית, שיש לה היבטי מיסוי. לכן, הניסיון מלמד שזה צריך להיות כמה שיותר מוקדם. אם לא בונים את היסודות נכון, נתקלים ב'אירועי מס' מרשויות המס די מהר.

יש חשיבות רבה היכן שוכן ה- IP. האם הוא שוכן בחברת פיתוח ישראלית או בחברה זרה. מבחינת כל היבטי המס, יש חשיבות מה יהיה אפקט המס על החברה. על היחיד, בכל מקרה זה לפי מקום מגוריו הרשום. לכן, לפי כל הניתוחים שעשינו, יש יתרון לרשום את ה-IP בישראל. זה טוב יותר, בוודאי טוב יותר מאשר בארה"ב. גם ליחיד, המס בישראל, במבט כולל (כולל דיני ירושות ומתנות), הוא טוב יותר. בנוסף, יש הקלות רבות במיסוי ליזמים בישראל וכדאי לדעת כיצד מנצלים הקלות אלו.

יש לשים לב, ש'מניות בכורה' שוות בד"כ פי 4 ממניות רגילות, למרות שהערך הרשום עליהן הוא זהה. הסיבה: בגלל הזכויות המוצמדות למניות בכורה". 
חניתה שושן
חניתה שושן, מנכ"לית TOP Marketing: "אני עוסקת ב'איך'. כדי להצליח, צריך לדעת למכור את הרעיון. מיומנות מכירה היא הדבר החשוב ביותר להצלחה. המכירה היא יצירת הצורך ברכישת אמון. אין הזדמנות שניה ליצירת רושם ראשוני.

דיעה של אדם על מי שמופיע בפניו נקבעת תוך כ-10 שניות והיא מורכבת מהופעה חיצונית (58%), קול וטון (38%) ותוכן הדברים הנאמרים (7%). בסופו של דבר, הכל אישי. סטארטאפים מוכרים תחושה וחלום, שהצד השני צריך להאמין בו. 

מצגת למשקיע אמורה להיות קצרה, לא יותר מ-10 שקפים. הקצה העליון הוא 12 שקפים.

אי אפשר להצליח בלי אנשים. המצליחנים הם אלו, שטוו רשת של קשרים ומטפחים אותה כל הזמן. נטוורקינג היא פעילות מתמשכת של בניית מערכות יחסים לאורך זמן. אנו כל הזמן קונים ומוכרים קשרים ופותחים ערוצי שיווק לעצמנו, אם הצד השני מאמין בנו".
 
בתמונה (מימין): עומרי אקוניס, רו"ח אלי ברדה, עו"ד ליאת גלילי פרל, תאיר קובלסקי, עו"ד נתלי נוי, חניתה שושן.
צוות HAC



 
 
Bookmark and Share