Telecom News - FeeX - רובין הוד של העמלות בדרכה לאמריקה

FeeX - רובין הוד של העמלות בדרכה לאמריקה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> FeeX - רובין הוד של העמלות בדרכה לאמריקה
Feex - רובין הוד של העמלות בדרכה לאמריקה
 מאת: חיים חביב, 26.3.14, 11:16יואב צוראל מנכ"ל
 
עשרות מיליוני אמריקאים ייחשפו בקרוב לראשונה למידע בדבר גובה העמלות שהם משלמים, ויוכלו ליהנות משירות לבדיקת והפחתת דמי הניהול בקרנות הפנסיה שלהם.
 
חברת ההזנק הישראלית FeeX, שמגדירה עצמה כ'רובין הוד של העמלות', השיקה אתמול מוצר ראשון בארה"ב לבדיקת דמי הניהול בפנסיה והפחתתם. הכלי הפיננסי הייחודי יסופק ללקוחות IRA, המכשיר השכיח ביותר בארה"ב לחסכון לקראת פרישה, בו מנהל החוסך את השקעותיו בעצמו. השירות בארה"ב מבוסס על ניסיון מצטבר מהפעילות בשוק הישראלי, בו מוערך פוטנציאל החיסכון בסך כ-200 מיליון ₪ בקרב כ-30,000 משתמשים השרות.
 
חברת FeeX מפעילה אתר חינמי המבוסס על חוכמת ההמון ומסייעת לצרכן להפחית בדמי הניהול שלו בגופים הפיננסיים. באופן דומה לפעילותו בישראל, יאסוף האתר גם בארה"ב מידע אנונימי ממשתמשים ביחס לגובה העמלות, שהם משלמים על מוצרים פיננסיים שלהם, ינתח את הנתונים ויציג לצרכן כמה הוא משלם באמצעות "מד הנזק" (Damagemeter, ר' תמונה), תוך שהוא מציע חלופות לשיפור המצב.

מיזם FeeX מציע שרות חינמי ללקוחות פרטיים. המיזם פועל באובייקטיביות ואינו מצוי בקשר עסקי עם מוסדות פיננסיים. בישראל פועל האתר באמצעות אתר אינטרנט כאן ומניסיון אישי של הכותב ניתן בהשקעת זמן מועטה להסתייע בשירותיו לחסכון של עד עשרות אלפי שקלים לאורך תקופת החיסכון / ההפרשות המלאה בקופות גמל, קרנות השתלמות ופנסיה, ומדובר בסכומים, שלדעת מומחים עשויים להצטבר עד כדי 1/3 מהחיסכון הרב-שנתי הכולל.
 
יואב צוראל, יזם ומנכ"ל FeeX: "הצרכן האמריקאי אינו מודע לכך, שהוא משלם דמי ניהול, נתון המוסווה היטב בדו"חות, שהוא מקבל, שבסה"כ מגיעים, בדומה לישראל, לכשליש מהחיסכון הפנסיוני שלו ומוערכים בכ- 155 אלף דולרים למשק בית. Feex יציג לראשונה לצרכנים האמריקאים בשקיפות ובבהירות כמה עולות להם העמלות על החסכון הפנסיוני שלהם ומה מצבם ביחס לאחרים בהיבט של דמי ניהול. כלומר, האם הם משלמים יותר מדי, תוך התייחסות גם לפרמטרים של תשואה ורמות סיכון. השקתFeex  בארה"ב תחשוף את העמלות שמשלמים 40% ממשקי הבית בארה"ב, החוסכים באמצעות ה-IRA ותספק להם כלים להקטין סכום זה".
 
אורי לוין, יזם ויו"ר FeeX: "שוב ושוב אנו רואים את כוחה של הקהילה על פני הגישות המסורתיות. חוכמת ההמונים מוכיחה עצמה כיעילה במגוון תחומים, ובמקרה זה ביכולתה להביא לחסכון של עשרות עד מאות אלפי דולרים למשק בית. אנו מאמינים שהקהל האמריקאי יתחבר בקלות לשירות ויזדהה עם עקרונותיו - לשתף במידע בצורה אנונימית על מנת לסייע לעצמי ולאחרים".
 
לפי נתוני שנת 2013 כ-5.4 טריליון דולרים מכספי הציבור בארה"ב מושקעים ב-IRA, ומהווים 27% מכלל החסכונות לפרישה. מכאן, שהאמריקאים שילמו בשנה החולפת בלבד סך של 43 מיליארד דולרים בדמי ניהול בחסכונות שלהם.
 
בעתיד תרחיב FeeX את שירותיה למוצרים נוספים בארץ ובארה"ב, למתן שירות מקיף בכל הקשור לניהול הפיננסיים של הצרכנים. גם בארץ וגם בארה"ב, FeeX  היא השחקן היחיד בתחום המספק שירות, שהוא גם חינמי וגם אובייקטיבי".
 
בין מייסדי החברה: אורי לוין, יו"ר, יזם Waze, משקיע פרטי ובעל 30 שנות ניסיון בעולם הסלולרי, האינטרנטי והסטארטאפים בארץ, אייל הלחמי, סמנכ"ל פיתוח טכנולוגיות (CTO) בעל קרוב ל-30 שנות ניסיון בעולם ההיי-טק, דוד וייס, סמנכ"ל מוצר ויואב צוראל, מנכ"ל (בתמונה למעלה). 
 

Feex
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share