Telecom News - חסימת טוויטר בטורקיה: 10,000 מצטרפים כל יום לדפדפן Tor לרשת האפלה

חסימת טוויטר בטורקיה: 10,000 מצטרפים כל יום לדפדפן Tor לרשת האפלה

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> חסימת טוויטר בטורקיה: 10,000 מצטרפים כל יום לדפדפן Tor לרשת האפלה
חסימת טוויטר בטורקיה: הצטרפות יומית של 10,000 איש לדפדפן Tor לרשת האפלה
מאת: מערכת Telecom News, 26.3.14, 21:22טוויטר

חסימת הגישה לטוויטר לא מנעה מאזרחים למצוא דרכים חלופיות לספק את צרכי המדיה החברתית שלהם גם אם זה כרוך בכניסה לרשת העמוקה.

לאחר שראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הורה על חסימת טוויטר עקב החשיפות שם של מעשי השחיתות שלו,  מוצאים אזרחי טורקיה דרכים חלופיות להתבטאות.

הם פונים לשימוש כאחת החלופות בדפדפן האנונימי Tor – The Onion Router המהווה מערכת ליצירת אנונימיות ע"י הכוונת התנועה באינטרנט דרך כמה מחשבים ברחבי העולם להסתרת מחשב המשתמש, מיקומו והיסטוריית הגלישה שלו. לכן, משמש Tor שער ל"רשת האפלה" בה נמכרים סמים, נשק בלתי חוקי וכד', אך שם גם אפשר להשתמש בטוויטר אפילו שיש איסור ממשלתי ללא חשש מזיהוי.

בשבוע שעבר משכה הפלטפורמה הזו 10,000 משתמשים טורקים חדשים בשבוע. אולם, עתה חל גידול של 700% ל-10,000 משתמשים חדשים כל יום:
אמנם, בית המשפט באנקרה דחה זמנית את ההחלטה לחסום את הגישה לטוויטר, אך האיום של מגבלות נמשכות על האינטרנט מוביל את הטורקים לדפדפן  Torשל הרשת העמוקה.

טוויטר נמצאת במגעים עם אנקרה כדי להחזיר את הפעילות הרגילה לאזרחי טורקיה עם אחריות להגנת פרטיות. אולם, נראה שהחל גל פניה ל-Tor שלא יהיה ניתן לעצירה.

Tor

 



 
 
Bookmark and Share