Telecom News - האם הטוסטר יתחיל לעקוב אחרינו?

האם הטוסטר יתחיל לעקוב אחרינו?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> האם הטוסטר יתחיל לעקוב אחרינו?
האם הטוסטר יתחיל לעקוב אחרינו?
מאת: דיק אובריין, 27.3.14, 09:00דיק אובריין
 
האם המוניטור של התינוק יכול לפקח עליך? האם הטלוויזיה מנטרת את הרגלי הצפייה שלך? חפצים מחוברים: איומים חדשים מתגלים בעולם מקושר.
 
מספר גדל והולך של מכשירים הופך למוקד של איומי אבטחה. מהו אותו ,Internet of Things שמדברים עליו היום? בעיקרו של דבר, אנחנו עוברים לעידן בו לא רק מחשבים מחוברים לאינטרנט. כל מכשירי החשמל הביתי, מערכות אבטחה, חימום הבית, תאורה ואפילו מכוניות הופכים לבעלי חיבור לאינטרנט. החזון הגדול של העולם הוא, שכמעט כל דבר יתחבר ומכאן "חפצים מחוברים".

למרבה הצער, כל התפתחות טכנולוגית חדשה מגיעה בד"כ בדרך עם סדרה חדשה של איומי אבטחה. היום רוב הצרכנים מודעים לכך, שהמחשב שלהם יכול להיות מטרה להתקפה של תוכנות זדוניות. יש גם מודעות גוברת לכך, שהדור החדש של הסמאטרפונים גם הוא פגיע להתקפה. עם זאת, מעטים מודעים לאיום של שאר המכשירים הסובבים אותנו.

תולעת לינוקס
תחום החפצים המחוברים הוא בחיתוליו אך האיומים כבר קיימים. לדוגמא, חוקר סימנטק קאורו הייאשי גילה לאחרונה תולעת חדשה התוקפת מחשבים המריצים את מערכת ההפעלה לינוקס.

התולעת, Linux.Darlloz, נראתה בתחילה כשום דבר יוצא דופן. היא מנצלת שפת סקריפטים ב-PHP כדי לקבל גישה למחשב ומנסה לקבל הרשאות ניהול ע"י סדרה של שמות משתמש וסיסמאות נפוצות בשימוש ומפיצה את עצמה ע"י חיפוש למחשבים אחרים. התולעת משאירה" דלת אחורית" במחשב הנגוע, מה שמאפשר לתוקף לתת לו פקודות.

אם זה היה כל מה שהתולעת יודעת לעשות, זה יהיה די חסר ייחוד. עם זאת, לאחר שקאורו חקר את האיום עוד יותר, הוא גילה משהו מעניין. הגרסה במקור נועדה להדביק מחשבים הפועלים בארכיטקטורות אינטל x86. קאורו גילה גרסאות המיועדות ל- ARM , PPC  MIPS- וארכיטקטורות שבבי MIPSEL המתארחים על אותו שרת כמו התולעת המקורית. ארכיטקטורות אלה נמצאות בעיקר במכשירים כגון נתבים ביתיים, ממירים, מצלמות אבטחה ומערכות בקרה תעשייתית. מה שמאפשר לתוקף להתחיל בהתקפה על חפצים אלה בזמן המתאים לו.

מה שמדאיג במיוחד באיומים כאלה הוא, שבמקרים רבים אין למשתמשי הקצה מושג כי במכשיר שלהם פועלת מערכת הפעלה, שיכולה להיות מותקפת. התוכנה חבויה על פי רוב במכשיר. בעיה פוטנציאלית נוספת היא, שחלק מהספקים לא מספק עדכונים בשל מגבלות חומרה או טכנולוגיה מיושנת כגון חוסר יכולת להפעיל גרסאות חדשות יותר של התוכנה.

מצלמות אבטחה פגיעות

תולעת זו היא רק האחרונה בשורה של תקריות המדגישות את האיום הבטחוני המתעורר בתחום החפצים המחוברים. מוקדם יותר השנה, נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב פתחה תיק נגד TRENDnet, חברה המייצרת מצלמות אבטחה ומוניטורים לתינוקות. במצלמות היו תוכנות פגומות, שהשאירו אותן פתוחות לצפייה באינטרנט ובמקרים מסוימים להאזנה, ע"י מישהו עם כתובת ה-IP של המצלמה. כתוצאה מכך מאות צילומם נעשו ציבוריים ברשת האינטרנט.

מה שראוי להזכיר על תקרית TRENDnet הוא, שהמכשירים שהותקפו לא היו נגועים בכל צורה של תוכנות זדוניות. תצורת האבטחה שלהם פשוט אפשרה לכל אחד לגשת אליהם אם הם ידעו איך .

העולם המחובר

לא כל החששות מתייחסים לפריצות אבטחה. לאחרונה, יצרנית האלקטרוניקה LG אישרה, שכמה מדגמי הטלוויזיה שלה עקבו אחר מה שאנשים צופים ושלחו את הנתונים בחזרה לחברה. החברה אמרה, שהיא עשתה זאמ כדי להתאים אישית את הפרסום ללקוחות שלה. עם זאת, שגיאה במערכת גרמה לכך, שהטלוויזיה המשיכה לאסוף נתונים גם כאשר התכונה הייתה כבויה.
 
על פי סיסקו, יש כיום יותר מ-10 מיליארד חפצים מחוברים על פני כדור הארץ. החברה סבורה כי מספרם יגיע ל-50 מיליארד עד 2020. מעניין לציין, כי החברה מאמינה שכ-50 אחוזים מהצמיחה תקרה ב-3 השנים הקרובות של העשור הזה.
IOT CHART
Estimate on the growth in the number of connected devices in the world (Source: Cisco)
 

אז איך נשארים מוגנים?
• ראוי לבצע ביקורת על המכשירים. רק בגלל שמכשיר לא מחזיק מסך או מקלדת, זה לא אומר שהוא לא פגיע להתקפות .

• אם יש משהו המחובר לרשת הביתית, יש אפשרות שהוא נגיש לאינטרנט ולכן צריך להיות מאובטח .

• רצוי לשים לב להגדרות אבטחה בכל מכשיר שרוכשים. אם הוא נשלט מרחוק כדאי לנטרל תכונה זו אם אין בה צורך .
מומלץ לשנות את כל סיסמאות ברירת המחדל למשהו שרק אתם יודעים.

אין כמובן להשתמש בסיסמאות קלות לניחוש " 123456". שילוב של אותיות, מספרים וסימנים ארוכים ייצור סיסמא חזקה.

• באופן קבוע יש לבדוק באתר האינטרנט של היצרן אם יש עדכונים לתוכנה של המכשיר. אם פרצות אבטחה מתגלות, יצרנים לעתים קרובות מתקנות אותם בעדכונים חדשים לתוכנה.

רבים מהמכשירים בבית מחוברים לרשת הביתית, שהיא בתורה מחוברת לאינטרנט. הנתב / המודם הוא מה שעומד בין המכשירים ובין העולם הרחב. אבטחתו היא בעלת חשיבות עליונה. רובם מגיעים מצוידים בחומת אש ולכן חשוב לוודא שהיא מוגדרת כראוי.

מאת: דיק אובריין, מרץ 2014.
סימנטק
http://www.symantec.com/connect/user/dick-obrien
IOT LOGO



 
 
Bookmark and Share