Telecom News - השיתוק בתחום הייבוא של מוצרי סלולר ואלחוט עומד בפני פיצוץ מסוכן

השיתוק בתחום הייבוא של מוצרי סלולר ואלחוט עומד בפני פיצוץ מסוכן

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> השיתוק בתחום הייבוא של מוצרי סלולר ואלחוט עומד בפני פיצוץ מסוכן
יבואנים של ציוד תקשורת (סלולר ואלחוט) מדווחים, שהם על סף נקיטת "מעשי ייאוש מסוכנים" בבניין משרד התקשורת במגדל שלום בת"א, בגלל שהם נתקלים שוב ושוב בדלת אטומה ופגיעה חמורה בפרנסתם. קריסת משרד התקשורת בתחום השירות לציבור מתפשטת לכל פינה.
מאת: אבי וייס, 27.3.14, 08:30אבי ברגר

העיתונות הכלכלית מדווחת בהרחבה (למשל כאן) על חוסר היכולת של רוכשי קונצרן IDB לקבל את האישור להעברת הבעלות על סלקום ממשרד התקשורת. אני לא דואג לרוכשים הללו, כי יש להם מספיק כסף להפעיל עורכי דין מול משרד התקשורת, שמסרב לזוז ולתת "פתרונות יצירתיים" למצוקתם (לא שזה יעזור להם, גם בהפעלת בית המשפט בסוגיה זו).

פשוט, הצמרת של משרד התקשורת "שבויה" ומצויה בשיתוק מוחלט בידיים של היועצת המשפטית הנוכחית, עו"ד דנה נויפלד, את הרקע שלה חשפנו ונחשוף במקום אחר, הסבר נוסף בהמשך הכתבה). לכן, המצב הקשה של המשרד, נחשף לעיניים של שכבות הולכות וגדלות בשוק הישראל, ללא כל פתרון. 

הבעיה החמורה יותר בעיני היא: מאות היבואנים הקטנים והגדולים, שנתקעו בחוסר יכולת לייבא ציוד סלולר ואלחוט בישראל, כפי שנחשף כאן, כאן וכאן. בשבוע החולף, יבואנים דיווחו לי כיצד מטרטרים אותם בין הקומות של משרד התקשורת במגדל שלום בת"א. הם לא מקבלים שום תשובה, לא בפקס, לא במייל (אין בכלל שירות מייל למשרד התקשורת לצרכים כאלו) ולא בטלפון. כשמגיעים אישית לנסות לברר מתי יקבלו אישורים לייבוא, הם מטורטרים בין הקומות, עד שהם מגלים שכל הדלתות סגורות בפניהם.

אני מקבל דיווחים על צעקות ואנשים זועמים, כל יום. יבואנים תיארו בפני את המצב כ"על סף פיצוץ" ושהם מפחדים שאחד היבואנים שפרנסתו נפגעה כל כך מהתנהלות משרד התקשורת, שאולי ייעשה מהלך ייאוש קיצוני ואלים, כדי "לנקום במי שפגע בו ובפרנסתו". 

לכן פניתי בדחיפות למשרד התקשורת ושאלתי:
"הנדון: הכאוס באגף הספקטרום. נמסר לי שבימים האחרונים יבואנים מצטופפים במגדל שלום ולא מצליחים לקבל מענה לצרכי היבוא שלהם. נמסר לי שהמצב הדרדר לצעקות וקרוב לאלימות, שיכולה לפרוץ בכל רגע.
בנוסף, סגרו ליבואנים את הגישה הפיזית למשרדים, הם נאלצים לעבור בין הקומות ברגל ואז לגלות שהמשרדים נעולים בפניהם.
הייתכן?"

תגובת משרד התקשורת: "המידע שהצגת אינו נכון. אין שינוי בגישה הפיסית לאגף ספקטרום ומזה שנים שאורחים מחויבים בליווי".

היות ולא הצלחתי להבין את התשובה המוזרה הזו, חזרתי ושאלתי:
"לא זאת השאלה: השאלה שהם (היבואנים) לא מקבלים מענה ולא יכולים להיכנס לדבר עם איש [במשרד התקשורת]. מה התשובה לשאלה הזו?"

תשובה לא קיבלתי. אם אקבל, אעדכן. אני משאיר לקוראינו להחליט אם אכן אקבל תשובה. 

משיחות, שניהלתי בשבועים האחרונים עם בכירים רבים בצמרת עולם התקשורת בישראל, וכן עם עובדים במשרד (זוטרים כבכירים), עולה תמונה מדאיגה, שקיבלתי מכל מי שפניתי אליו: כולם (ללא יוצא מן הכלל) מאוכזבים מהמנכ"ל אבי ברגר.

אחרי קדנציה של מנכ"ל, שלא הבין דבר וחצי דבר בעולם התקשורת (עדן בר טל), מהיום הראשון ועד היום האחרון בתפקידו, הייתה ציפיה, גם במשרד התקשורת עצמו וגם בשוק התקשורת, שמינוי של מנכ"ל, שהוא איש מקצוע בתקשורת, יביא לשינוי חיובי ורוח רעננה בשוק התקשורת.

כששאלתי את האנשים למה הם מאוכזבים מאבי ברגר, קיבלתי כמעט מכולם את אותה תשובה: "האיש הזה חי בסרט". או בסגנון אחר אמרו לי: "מדובר באדם יהיר ומנותק מהנעשה עם עצמו וסביבו".

כשביקשתי פירוט לטענה הזו, הבנתי מכל מי ששוחחתי עימו, שהניתוק הזה מהמציאות נובע מ-2 כיוונים גם יחד:
א. כלפי מעלה, כלפי שר התקשורת גלעד ארדן, המנכ"ל אבי ברגר הוא לא יותר מ"פקידה חסרת חוט שדרה" שאין צורך להקשיב לה, ותפקידו מסתכם בהעברת ניירות מצד לצד ומקומה לקומה.
ב. כלפי מטה, המנכ"ל אבי ברגר הוא "שפוט" של היועצת המשפטית (עו"ד דנה נויפלד), בדיוק כמו בחצי הראשון של הקדנציה של קודמו בתפקיד (עדן בר טל), עם היועצת המשפטית הקודמת (עו"ד נגה רובינשטיין), עד שהגיע רגע הפיצוץ ביניהם (פיצוץ אותו אנו חושפים בימים אלו, לאחר שקיבלתי את אישור בית המשפט העליון לחשיפה הזו). את האג'נדה של היועצת המשפטית (הקודמת והנוכחית) כולם מבינים, אבל לא מבינים מדוע אבי ברגר נעשה "שבוי" של האג'נדה הזו, עד כי איבד כל חוש של שיפוט והתמצאות, ואיבד כל יכולת להבין את המצוקה של הציבור וצרכיו, כפי שתיארנו כאן. 

כך, השיתוק הזה ל-2 הכיוונים, וחוסר יכולת להוביל מהלכים לטובת הציבור, הוביל את משרד התקשורת לשיתוק מוחלט של מהלכיו בכל תחום (מהלכים מוטעים, בכל נושא). זה הוביל גם לעשיית מהלכים, שהם על סף הבלתי חוקי (דוגמת "מינוי" הנהג האישי של אבי ברגר לעוזר מנכ"ל, כפי שחשפנו כאן). את המחיר של הניתוק מהמציאות משלמים כרגע באופן מיידי הרוכשים של IDB וכל היבואנים של ציוד אלחוט וסלולר לישראל. במקום למצוא פתרון זמני כזה או אחר לבעיית הייבוא, פשוט "סוגרים את הדלתות" בפני היבואנים. שלא תתפלאו אחר כך אם המשרדים הללו יעלו חו"ח באש. מי שמשחק בגפרורים, לא צריך להתפלא שהם יכולים להדליק מדורה. המדורה הזו כבר עומדת בפני התפוצצות. ראו הוזהרתם. 
בפני פיצוץ



 
 
Bookmark and Share