Telecom News - הפתעה: הצלחה לאתר ההשקעות: תוך שבוע נרשמו בו מעל ל- 150 סטארטאפים

הפתעה: הצלחה לאתר ההשקעות: תוך שבוע נרשמו בו מעל ל- 150 סטארטאפים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הפתעה: הצלחה לאתר ההשקעות: תוך שבוע נרשמו בו מעל ל- 150 סטארטאפים
בלעדי: אתר מימון ההמונים הגדול בעולם, שהושק לפני 10 ימים, זוכה להצלחה מסחררת. באתר נשרמו תוך כשבוע מעל ל-150 סטארטאפים ישראליים וכן קרוב ל-10 משקיעים ישראליים. היוזמה של ארנון ואירית שפלן מסתמנת כהצלחה בינלאומית.
מאת: אבי וייס, 30.3.14, 23:00ארנון שפלן

כשחשפתי כאן את העליה לאוויר וההשקה של אתר Israeli Investment Network, אתר ה-Crowdfunding הגדול בעולם עבור חברות הזנק ישראליות, מיוזמתם של ארנון ואירית שפלן מניו-ג'רסי, לא תארתי לעצמי מה תהיה תגובת היזמים והמשקיעים הישראליים ליוזמה הזו.

מדובר באתר, שהחל עם רשת של מעל ל-40 אלף משקיעים פרטיים מ-23 מדינות בעולם, שמתעניינים ביזמות הישראלית. ציינתי, שזו ההזדמנות הגדולה ביותר עד כה לחשיפת תעשיית ההיי-טק הישראלית בפני משקיעים מכל העולם. ציינתי, שהמטרה של ארנון ואירית שפלן להגיע לכחצי מיליון משקיעים בכל העולם במסגרת האתר שיזמו.

במהלך השבוע שחלף מאז שהאתר עלה לאוויר, מעל ל- 150 חברות סטארטאפ נרשמו לאתר זה, חלק במסלול החופשי (ללא עלות וללא בדיקה) וחלק ל-2 המסלולים בתשלום (כמפורט כאן), בעלות חד-פעמית של 249 דולרים או 399 דולרים.

בנוסף, נרשמו לאתר קרוב ל-10 משקיעים (אנג'לים) ישראליים חדשים, אחד מהם הוא משקיע מאוד רציני, שמייצג קבוצה משפחתית מקנדה, עם קרן השקעות משפחתית מאוד גדולה (מקנדה).

כמה מהסטארטאפים נרשמו רק לאתר האמריקאי-קנדי של TecExit ("חברת האם" של ארנון ואירית שפלן), וייחשפו למשקיעים מצפון אמריקה בלבד, בגלל הרצון שלהם לפנות רק למשקיעים מצפון אמריקה. יצויין, שכמה חברות הזנק שנרשמו, כבר נמצאות בשלבי גיוס הון ראשוניים מהמשקיעים ובהמשך נדווח בהרחבה על הצלחות בגיוסים, שנעשו במסגרת האתר. 

ארנון שפלן (בתמונה): "מדובר כבר בהצלחה מדהימה בכל קנה מידה. ההיענות לפתיחת האתר שיזמנו הייתה ממש בלתי צפויה. הבעיה העיקרית, שאני ניצב בפניה כעת, היא: שהיזמים הישראלים מיהרו להירשם, אבל לא מילאו את כל הפרטים הנדרשים בהרשמה. זה יעכב אותם בתהליכי הגיוס וחבל. 

חשוב לי, שהיזמים ילמדו איך ממלאים בקשה להשקעה. במידה והם בוחרים במסלול החופשי, אנו לא בודקים את החומר שהם מגישים. אולם, אם הם בוחרים באחד מ-2 מסלולי התשלום הסמלי, אנו בודקים את החומר שלהם ברצינות. מיטב אנשי המקצוע, עם עשרות שנות ניסיון בעולם היזמות, יושבים על החומרים המוזנים ע"י היזמים לאתר. רק על בדיקה כזו, חברות הייעוץ לוקחות מסטארטאפים אלפי דולרים. אנו מספקים את השירות הזה ללא כל עלות נוספת לכל סטארטאפ בשני המסלולים. אנו מעוניינים בהצלחת הסטארטאפים הישראליים ולכן אנו מספקים את השירות הזה מכל הלב.

ממה שהתרשמתי עד כה, יש לא מעט סטארטאפים, שלא בדיוק יודעים איך מכינים חומרים למשקיעים לקראת השקעה בהם. יש כאלו המגישים חומר באנגלית ממש לא ברמה מתאימה. חשוב לסטארטאפים להבין, שמשקיעים מעוניינים להשקיע במה שהם מאמינים בו, בוטחים בו ומעריכים, שיש ליוזמה סיכוי טוב להצליח, להתפתח ולהביא רווחים לכולם.

בגלל ההיקף הגדול של הסטאטראפים הנרשמים לאתר, עשרות מידי יום, אין למשקיעים הרבה זמן לקרוא כל תכנית בעיון. כשהם מסתכלים על הסטארטאפים, שעלו לאתר, המשקיעים מתרשמים התרשמות ראשונית בכמה שניות מצורת ההצגה, כבר מהשורות הראשונות ומהכותרות. רק אחרי כן הם בוחרים במי להתרכז ואז נכנסים יותר לעומק ולבדיקת החומר כולו. זה תהליך שעושה כל משקיע סביר בעולם. לכן חשוב, שההצגה של המיזם מצד היזם תהיה כמה שיותר ממוקדת, ממש ממוקדת, מושכת ובעלת יכולת מכירה של הרעיון למשקיע. כמובן, שזה חייב להיות באנגלית ברמה טובה מאוד.

אם המשקיע לא תופס בכמה שניות מה היא היוזמה, הוא יעבור ליוזמה הבאה בתור. חבל, שיזמים מוכשרים יאבדו את ההזדמנות הגדולה שלהם לקבל השקעה, בגלל חוסר הצגה מתאימה וממוקדת של היוזמה שלהם. בכל מקרה, זה ניתן לתיקון. הכל Online.

אנו נסייע לסטארטאפים לשפר את החומרים שהם מציגים. אנו מספקים ללא כל עלות נוספת את תהליך הבדיקה של החומרים, שהם מעלים לאתר ומספקים משוב מדויק מה יש צורך לשפר או לשנות. היזמים לא צריכים לחכות לנו, הם יכולים לתקן לבד את הטעון תיקון. אם הם רוצים, נעזור להם. ההצלחה שלהם זו ההצלחה של כולנו".
 
TecExit



 
 
Bookmark and Share