Telecom News - יזמות והשקעות - טיפים מהניסיון בקהילת ה- Startup Grind

יזמות והשקעות - טיפים מהניסיון בקהילת ה- Startup Grind

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> יזמות והשקעות - טיפים מהניסיון בקהילת ה- Startup Grind
ראשונים לדווח: במפגש קהילת Startup Grind נחשפו 3 חברות סטארטאפ חדשות, אחת מהן זכתה בהצבעת הקהל (Cardtiz) והוצגה בהרחבה חברת הסטארטאפ Wonder.me, שזכתה במפגש הקודם במקום הראשון. טיפים לעולם היזמות הגיעו מהמרואיין הראשי באירוע: גדי מזור מ-OurCrowd. 
מאת: אבי וייס, 5.4.14, 18:10שחר מטורין

מי זו ואיך קמה קהילת Startup Grind בתל-אביב, כבר חשפנו בהרחבה כאן. במפגש הקהילה (המונה מעל ל-600 חברים) שנערך בבית ג'ון ברייס בתל-אביב, הוצגו בשלב הראשון של המפגש 3 סטארטאפים חדשים לגמרי, שהתחרו על תשומת לב המשתתפים: Spotgam.es,  Wibkiו- Cardtiz.

במפגשי Startup Grind נחשפים בכל מפגש 3 מיזמים. המשתתפים מצביעים בפתק על המיזם המתאים להיות במקום הראשון. הזוכה מוכרז בסוף האירוע והוא מציג את הפיתוח שלו בצורה מפורטת במפגש הבא של הקהילה ובכך הוא נחשף לקהילה המקומית והעולמית של Startup Grind. במפגש הנוכחי, במקום הראשון זכה מיזם Cardtiz.

שחר מטורין (בתמונה), דירקטור Startup Grind תל-אביב: "ארגון Startup Grind הוא ארגון מתנדבים המכסה 85 ערים בעולם ב-35 מדינות עם כ-60 אלף יזמים ומשקיעים.המפגשים באים לפתח קשרים מתוך הגישה של 'לתת'. החודש היו בישראל משלחות מדרום ומרכז אמריקה, לרבות מברזיל וממקסיקו, כדי למצוא מיזמים ישראלים שנחשפו לקהילה העולמית. כך נוצרות כאן הזדמנויות לחבר את הקהילה היזמית המקומית עם העולם המגיע אלינו בעקבות החשיפה.

אנו מתכוונים לתמוך בקהילת משקיעים חדשה במימון המונים, שיצאה לדרך. חתמנו הסכם מסגרת עם פלטפורמה של כ-40 אלף משקיעים בשם TecExit, מה שייתן גישה ליזמים לפלטפורמת השקעה בינלאומית. זה יכלול גם אירועים של Online, של סטארטאפיסטים מול משקיעים מרחבי העולם. בלי כל קשר, בישראל תעלה בקרוב תכנית טלוויזיה של יזמים מול משקיעים ב'רשת', יזמים, שייבחרו ע"י הקהל הצופה והיכולים לזכות בפרס של 100 אלף ש"ח בתוספת חשיפה רחבה במדיה.

בחודש מאי 2014, בעקבות החלטת גוגל, נתמוך במה שמכונה 'חודש העצמה נשית'. אנו נבצע כאן בתל-אביב בבית ג'ון ברייס ביום 15.5 אירוע, שהאורחת המרכזית בו תהיה ד"ר ארנה ברי

אני רוצה להודות למי שעושה ימים כלילות לסייע לי בהקמה ובהרצת הקהילה. בלעדיהם קשה מאוד להרים פעילות מקצועית כל כך:
רם יוניש (סמנכ"ל שיווק ומכירות במטריקס גלובל), שהתנדב ראשון לסייע בהקמה וכיום מסייע לי כדירקטור משותף, יוגב ריינהולד (לשעבר מנהל הדיגיטל של חברת הפרסום Leo Burnett), שמסייע בשיווק הקהילה ובתכנים לחברי הקהילה, ינון שבירו (סמנכ"ל השיווק של ג'ון ברייס), שמסייע לנו רבות בתפעול המפגשים במקום היפה שלו בבניין הירוק הראשון בתל אביב, גד אבגי (שותף בחברת InteGreat), שמסייע לינון בתפעול המפגשים, כרמית ידין (מנהלת מכירות השוק האמריקאי של חברת Silicom), שמסייעת לנו כיום כמנהלת הקהילה, גזית עובדיה (מנהלת בחברת Media Mind כיום Sizmek), שמסייעת רבות מול האורחים ושיתופי הפעולה, הדר פוגל (מנהלת שיווק במטריקס גלובל), שמסייעת לנו בתחום השיווק והתוכן, ולעידית יצקן (מעצבת דיגיטל), שמסייעת לקהילה בתחום המיתוג והגרפיקה. תודה ענקית לכם".

באירוע הציגה חברת ההזנק Wonder.me, שזכתה במקום הראשון במפגש הקהילה הקודם. המיזם שלה הוא פלטפורמה המעבירה קול על דפי ה-Web ישירות, מה שמאפשר לאנשים לדבר באופן ישיר מעל לאתר האינטרנט. מיזם מאוד מעניין ומרשים. 
גדי מזור
גדי מזור (בתמונה משמאל), שותף מייסד OurCrowd: "הסטארטאפ הראשון שלי היה 'שונות' ב-1992. המיזם השני היה Onset חברה, שהצליחה יפה בעולם. ב-2007 יצאתי מעולם היזמים ועברתי לעולם הניהול וההשקעות. לפני מעט יותר משנה הצטרפתי לג'ון מדבד להקמת OurCrowd. זה מיזם מימון המונים במסגרת ייחודית לישראל. כיום, אנו עם כ-4 אלף משקיעים - אנג'לים, שעברו תהליכי אישור. אלו משקיעים פרטיים, בנוסף להשקעות שלנו מכספנו, ביחד עם המשקיעים הפרטיים. לאחרונה צרפנו גם כמה VC. מאז שקמנו ועד היום ביצענו במשך כשנה 37 השקעות ב-37 חברות הזנק ובחנו מאות רבות של חברות, למעשה במצטבר אלפי חברות הזנק, שפנו אלינו.

אנו כעת עובדים להרחיב את ההשקעות שלנו גם למיזמים מחוץ לישראל בגלל שרוב האנג'לים אצלנו מגיעים מחוץ לישראל. אנו מרוכזים בהשקעות בחלון זמן מאוד ברור: בעיקר בין שלב הסיד כשיש כבר מוצר ראשוני לבין שלב ה-A. אנג'ל ממוצע משקיע דרכנו כ-31 אלף דולרים בסטארטאפ, כשהמינימום אצלנו זה 10 אלף דולרים למשקיע לסטארטאפ. 

במודל שלנו, היזם רואה מולו רק משקיע אחד, כי אנו מאגדים את כל המשקיעים בשותפות אחת המיוצגת ע"י אדם אחד שאנו ממנים מול היזם. פלטפורמת OurCrowd תעבור 'מתיחת פנים' ובקרוב תעלה פלטפורמה חדשה, שהיא לא רק השקעות אלא מערכת שלמה של בניית הסטארטאפ, בעיקר קידומו של הסטארטאפ בשיטת 'חוכמת ההמון'.

כיום, יש מגמה עולמית למעבר לגיוסים במימון המונים, במיוחד אם לסטארטאפ יש מוצר, שהוא למעשה מוכר אותו מראש למשקיעים בו כסף באתרי גיוס המונים. בשלבי גיוס כאלה הסטארטאפ לא מחלק אחזקות במיזם בחברה החדשה, שהוא מקים. רק בסבבים הבאים של הגיוס הוא ייתקל (אם יזדקק לגיוס) ב-VC המסורתי וידון בהקצאת מניות למשקיעים. 

העצה הטובה ביותר, שקיבלתי בהיסטוריה האישית שלי, הייתה מאנדי גרוב ממיסדי אינטל. אני שנאתי בזמנו, שמשקיעים רוצים לתת לי הוראות ועצות מה לעשות לאחר ששמעו אותי במשך 5 דקות. הסיבה: היזם, כמעט כל יזם, לא יודע למכור את הסיפור שלו למשקיע. אם המשקיע שמע את הסיפור של היזם בצורה דומה קודם הוא מרגיש שיש לו צורך לתת עצות ליזם הטרי. אנדי גרוב אמר לי: אינטל התחילה בזכרונות ולא בצ'יפים ומעבדים. היפנים הרסו וחטפו לנו את השוק הזה. המייסדים של אינטל ישבו ולא ידעו מה לעשות. אז הם החליטו, שהם יפעלו כאילו הם מנהלים חדשים, שנכנסו לחברה, כי פיטרו את המנהלים הקודמים, כי הם נכשלו. רק כך הם יכלו, בצורת משחק מחשבתי, להשתחרר מהתפיסות הקודמות שלהם.

לכן, אני מציע לכל יזם לבצע מפעם לפעם את התרגיל המחשבתי בו הוא משנה את התפקיד של עצמו ומתכנן מה היה עושה אם הוא הרגע מונה להיות המנהל חדש של המיזם. רק כך אפשר לגלות פתיחות לגבי כיוונים חדשים ודרכים חדשות להצליח". 

תמונות מהאירוע



 
 
Bookmark and Share