Telecom News - המנמ"ר הופך לגורם יוזם הנדרש לעניין את הלקוחות בטכנולוגיות חדשות

המנמ"ר הופך לגורם יוזם הנדרש לעניין את הלקוחות בטכנולוגיות חדשות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> המנמ"ר הופך לגורם יוזם הנדרש לעניין את הלקוחות בטכנולוגיות חדשות
המנמ"ר הופך לגורם יוזם הנדרש לעניין את הלקוחות בטכנולוגיות חדשות
 מאת: אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, 8.4.14, 22:45אלון בן צור
 
מסע טכנולוגי בין עולם ישן לעולם חדש מוביל את ה-CIO ואת הלקוח של הארגון לדרך חדשה ומלהיבה. המסע הטכנולוגי אל לב הלקוח מתקיים ב-3 תחומים: ענן, ביג דאטה וסייבר.
  
עולם ה-ICT הגיע אל נקודת מפנה. ההתפתחות הטכנולוגית מצויה על גשר המחבר בין העולם הישן לעולם החדש. אם בעולם הישן היתה השאיפה להגדיל את המשאבים על מנת להתמודד עם הצרכים המתעצמים, הרי שהתפיסה  בעולם החדש היא לפשט את מבנה המערכות ולאפשר נגישות למשאבים ולמידע הן ברכישה והן באמצעות שירותים.
 
הדרך מהעולם הישן אל העולם החדש היא מסע מתמשך. זהו בראש ובראשונה מסע טכנולוגי, ומשתתפים בו 2 נוסעים חשובים: ה-CIO  והלקוח. המנמ"ר נדרש להבין את לקוח הקצה באשר הוא וצרכיו. זה תפקיד שאינו שייך רק למנהל השיווק או המכירות. האחריות ללקוח החיצוני עוברת בהדרגה גם אל המנמ"ר. זו המשמעות המעשית של המהפכה הטכנולוגית.
 
אצל מרבית היצרנים בשנים האחרונות מתמקד המסע הטכנולוגי בפיתוח טכנולוגיות המתקדמות לעבר הענן ובדגש על מוצרי אוטומציה. זאת, במטרה לפשט תהליכים טכניים בהתאמת שירותים חדשים. מחירי הציוד ירדו בשנים האחרונות ומנגד עלו עלויות התפעול והניהול, שהארגון נדרש לעמוד בהן כדי לתמוך במערכות ובטכנולוגיה החדשה. אך הניסיון לפשט את ניהול המערכות מחייב הוזלה של עלות האחזקה הכוללת (TCO).
 
מאז המשבר של שנת 2008 הוצאות ה-IT הארגוניות אינן גדלות ואם מביאים בחשבון את העלייה בהוצאות אבטחת המידע, הרי שהוצאות ה-ICT עצמן אפילו ירדו. אולם, אל מול הירידה היחסית הזו, אנו חווים צמיחה מעניינת ומשמעותית בסביבה הטכנולוגית. היצרניות הגדולות בתחום ה-ICT מגדילות באופן ניכר את ההשקעות במו"פ ומציגות טכנולוגיה מתקדמת, שטרם אומצה. הפער בין הפוטנציאל הטכנולוגי ובין היישום אצל הלקוחות הולך וגדל, ולהערכתנו פער זה לא יוכל להימשך.
 
על מנת לצמצם פערים וליצור יתרון תחרותי נאלץ ליישם טכנולוגיות חדשות ולשוב להשקעות משמעותיות. בשנים הקרובות צפויים שינוי מגמה ועלייה בהוצאות ה-ICT. היכולת לזהות את המגמות מוקדם ככל האפשר, מאפשרת להיערך ולהעמיד את הפתרונות המתקדמים ביותר, שישרתו את לקוחותינו בשנים הבאות.
 
המסע הטכנולוגי מתמקד ב-3 תחומים: ענן, ביג דאטה וסייבר.
 
מהפכת הענן, שעתידה להבשיל בשנים הקרובות, היא המשכה של מהפכת הווירטואליזציה, שהחלה כבר בעשור הקודם והגיעה עתה לבשלות מלאה. טכנולוגיות דוגמת SDN ו-NFV יוצרות את החלק המשלים את מהפכת הווירטואליזציה, במעבר לתפישת הענן האוטומטי.
 
מהפכת הענן העניקה כמה תשובות לצרכים אמיתיים, החל מחיסכון בהוצאות של רכישת הציוד ותשלום לפי שימוש, דרך יכולת של הארגונים לפעול באופן גמיש ומהיר וכלה בפישוט וחיסכון בתחום התפעול, כולל אוטומציה.

היכולת לשלב בין פתרונות ענן Private, Public ו-Worldwide ובין התשתיות הארגוניות On-premises, באופן, שיצור את מודל ה-Hybrid Cloud, מודל שיהיה הנפוץ והנדרש ביותר בשנים הקרובות, היא האתגר האמיתי אליו צריך לכוון.
 
נושא הביג דאטה עתיד להעמיד במרכז את היכולת ליצור ערך מהמידע הנמצא בידינו. מעט מאוד חברות בעולם עסוקות כיום באיסוף מידע. מרבית החברות מתעלמות מהמידע שברשותן ואינן רואות בו נכס אמיתי אלא עול, שעליהן לשאת בו משיקולי רגולציה ושיקולים אחרים. המהפכה האמיתית בתחום תתרחש כאשר עוד ועוד ארגונים ימצאו את הדרך להפוך את המידע לנכס, ותוך כך להגדיל את הכנסות הארגון, ליצור פרסונליזציה לכל לקוח, להתאים טוב יותר את הכלים, שהארגון מציע ללקוחותיו ולהבטיח נאמנות לקוח לאורך זמן. כאשר נשלב את הביג דאטה ואת היכולות המתקדמות המביאות עולמות ה-Mobility וה-Collaboration, נגלה כלים חדשים המאפשרים יצירת חוויית לקוח מתקדמת.
 
כל אלה לא יוכלו להתקיים בעולם כאוטי בו מסוגלים האקרים וגורמים עויינים לשתק מערכות שלמות ולשאוב נתוני מידע רגישים. לכן, התפתח מעל מעטפת עולם אבטחת המידע עולם נוסף, עולם הסייבר. המושג הולך ונשחק ככל שעושים בו שימוש, אולם מדובר בעולם שלם של איומים והגנות ואיומים וחוזר חלילה. מטרתנו היא להבטיח את המשך ההתפתחות הטבעית של טכנולוגיות ה-ICT והשימוש בהן, ללא חשש מפגיעה בפרטיות ובתפקוד המערכות.
 
כאמור, במסע הטכנולוגי המרתק משתתפים 2 נוסעים חשובים: ה-CIO והלקוח. ה-CIO הוא נמען של החידושים הטכנולוגיים. מהפכת הענן מפנה חלק מהזמן ומהמשאבים השוטפים שלו לטובת השקעה ביצירת ערך חדש ללקוחות הארגון, נושא שהוא צו השעה בכל ארגון חפץ חיים. כך יוצא גם ה-CIO למסע ונדרש לשנות את צורת החשיבה מחשיבה פנימה אל תוך הארגון לחשיבה החוצה, לחיבור טוב יותר של הארגון אל לקוחותיו למען שיפור ההצלחה העסקית. המנמ"ר הופך לגורם יוזם הנדרש לעניין את הלקוחות החיצוניים בטכנולוגיות חדשות.
 
הלקוחות ניצבים בליבו של העולם החדש. הם אינם באים בדרישות אלא פשוט בוחרים בארגון המספק להם שירות טוב יותר. הלקוח של היום הוא המצפן המורה את הדרך. זהו לקוח המחובר תמיד, נמצא בתנועה, מקבל שירות בכל מקום ובכל זמן ומביע את דעתו בקול רם וברור.

אם בעבר היו הלקוחות שבויים במוצרים או בפתרונות, היום הלקוחות יכולים לבחור ביתר קלות, מידת הנאמנות שלהם פוחתת ובזכות הרשת, חוות דעתם של לקוחות על מוצר או שירות היא נחלת הכלל.

בעידן הלקוח, חוויית לקוח היא שם המשחק החדש. הלקוחות של היום מוקירים ערכים דוגמת זמינות, הקשבה, תקשורת וחדשנות. פתרונות טכנולוגיים מתאימים של מערכות ה-IT יוכלו לתת מענה לכל אלה.
 
 
מאת: אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים מקבוצת בינת.
אפריל 2014.



 
 
Bookmark and Share