Telecom News - MongoDB הכריזה על MongoDB 2.6 - מהדורת מסד נתונים חדשני

MongoDB הכריזה על MongoDB 2.6 - מהדורת מסד נתונים חדשני

דף הבית >> חידושים הכרזות >> MongoDB הכריזה על MongoDB 2.6 - מהדורת מסד נתונים חדשני
מאת: מערכת Telecom News
09/04/14,  10:27
החברה המודיעה: MongoDB
נושא ההכרזה: זמינות של MongoDB 2.6, מהדורה חדשה של מסד נתונים המגדיר את הסטנדרט בפיתוח יישומים מודרניים.
פירוט ההכרזה:  הגרסה החדשה מבוססת על 5 שנים של חדשנות ומאות אלפי הטמעות, ומביאה לידי פישוט תהליכי ההתקנה והתפעול של MongoDB, שבכך הופך  ממסד נתונים הנערץ ע"י מפתחים לכתיבת אפליקציות, למסד נתונים, שארגונים גם אוהבים להריץ.

MongoDB מאפשר לפתח יישומים באופן טבעי ואינטואיטיבי, ומהדורה זו מאפשרת להריץ את האפליקציות הללו בקלות, ועם חיפוש טקסט, אבטחה ברמת אנטרפרייז ויכולות אנליטיות טובות מסוגן, MongoDB 2.6 מאפשר למשתמשים להרחיב את קשת היישומים לאזורים חדשים.

תכונות עיקריות של המהדורה כוללות:

MMSMongoDB Management Service מפשט בסדרי גודל את הדרך בה ארגונים מריצים ומתפעלים את MongoDB. MMS  כולל עתה גיבוי מתמשך ואינקרמנטלי; שחזור נקודה בזמן (Point In Time); ניטור, ויזואליזציה והתראות בלמעלה מ-100 פרמטרים ; MMS ניתן להתקנה באתר הלקוח (On Prem) עבור מנויי MongoDB או כפתרון מנוהל מלא בענן. תכונות אלפא כוללות: הקצאה והתקנה פשוטה בקליק יחיד ושדרוגים חמים.

הצלבת אינדקסים (Index Intersection) – מספקת יכולות אנליטיות יותר גמישות וניתנות להתאמה, מה שמקל להריץ ניתוחי אד-הוק כדי לענות על שאלות עסקיות מתפתחות. מפתחים לא צריכים יותר לחזות מראש את כל דרכי הגישה לנתונים, מאחר ששאילתה כעת יכולה להשתמש ביותר מאינדקס אחד לטובת אופטימיזציית ביצועים וסינון מהיר ויעיל יותר.

סקלאביליות וביצועים משופרים – ארגונים יכולים להתרחב ביתר קלות ובעלות נמוכה יותר. MongoDB 2.6 מספק שימוש יעיל יותר של משאבי רשת; עיבוד Oplog מהיר ב-75% לעומת הגרסה הקודמת; שיפור ביצועים משמעותי בפעולות סריקה, מיון, in$ ו- all$; bulk operators עבור כתיבות המשפרים פעולות עדכון (UPDATE) עד פי 5.

חיפוש טקסט – משתמשים התרגלו לצפות לחיפוש (טקסט) כאמצעי עיקרי של גישה לנתונים ביישומים. מפתחים יכולים עתה לאפשר חיפוש מובנה כתכונה בלי המורכבות הנוספת של מנוע חיפוש ייעודי נפרד. MongoDB 2.6 משלב חיפוש טקסט מוטמע בשפת השאילתות של MongoDB וב-Aggregation Framework, ומספק חיפוש רב עוצמה ל-15 שפות.

אבטחה ארגונית – אבטחת נתונים היא עדיפות עליונות לארגונים רבים, ו-MongoDB 2.6 מספק תפקודיות אבטחה טובה מסוגה. על בסיס התמיכה ב-Mongo DB Enterprise 2.4 בניהול משתמשים, אימות Kerberos והצפנת SSL, MongoDB 2.6 מוסיף עריכה ברמת השדה (field-level redaction), ביקורת נתונים (Auditing) ניתנת להתאמה, אימות LDAP  ו-x509, הרשאות ברמת Collection והרשאות משתמש מתקדמות (user-defined roles).

Bulk Update Operators – ארגונים יכולים עתה לעדכן מערכי נתונים גדולים ביתר יעילות מאשר אי פעם. פעילויותbulk  חדשות מפשטות ומייעלות את תהליכי הטעינה, העדכון והמחיקה של כמויות גדולות של נתונים. פעילויותbulk  מבצעות אוטומטית הרצה במקביל של עדכונים ברחבי המערכת, על גבי מספר שרתים ומחזירות כפלט את הפעילויות שכשלו, שהיישום יכול לנסות לחזור עליהן.

Pipelined Data Transformations – נתונים ניתנים לסיכום, טיוב, אגרגציה ועידון, על מנת לשרת טוב יותר משתמשים מתוך מסד הנתונים. MongoDB 2.6 מספק העשרת נתונים מרובת צעדים וטרנספורמציות באופן טבעי במסד הנתונים, תוך שימוש בממשק הצהרתי פשוט. עם אופרטור ה-$out החדש ניתן לכתוב את תוצאות שאילתות האגרגציה לאוסף (collection) מוגדר, ללא הגבלה של גודל הפלט.

פעילויות פשוטות יותרMongoDB 2.6 מפשט ומקטין עלויות של תפעול MongoDB בהיקף גדול – אינדוקס יכול להתבצע ברקע (background indexing) ולשחרר נעילה על פעולות אחרות הרצות במקביל ובנוסף, במקרה של אתחול מחדש, האינדוקס ממשיך באופן אוטומטי מהמקום בו עצר בפעם האחרונה; בעזרת הפרמטר החדש MaxTimeMS מפתחים ומנהלי מסד הנתונים יכולים להגדיר ביטול אוטומטי של שאילתות החורגות מהסף המוגדר - מספק בקרה טובה יותר של ניצולת משאבים; mixed SSL connections; תמיכתSNMP  מורחבת; פעילויות Repair יעילות יותר; וברירת מחדל חדשה לטובת הקצאת שטח בדיסק מספקת ביצועים יתר ניתנים לחיזוי.

ל-MongoDB יש קהילה משגשגת עם יותר מ-7 מיליון הורדות של מסד הנתונים בקוד פתוח שלה, 1,000 ארגונים לקוחות, 150,000 הרשמות להדרכות מקוונות, 30,000 חברי קבוצת משתמשים ו-20,000 משתתפים ב-MongoDB Days.
Bookmark and Share