Telecom News - יבמ - לא נס ליחו של המיינפריים

יבמ - לא נס ליחו של המיינפריים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> יבמ - לא נס ליחו של המיינפריים
יבמ - לא נס ליחו של המיינפריים
מאת: חיים חביב, 9.4.14, 17:25יבמ

50 שנה לאחר שפרץ לעולמנו ממשיכה תפישת המחשב המרכזי להתעדכן ללא הרף. הפעם, מציעה לנו יבמ פתרונות מתקדמים בעולם מובייל, פלאש ושרתי Hadoop.

יבמ חשפה כלים חדשים לשרתי מיינפריים מסדרת System z, שמאפשרים למשתמש הארגוני פיתוח מהיר והטמעת אפליקציות ניידות בתהליכי הליבה העסקיים, היישומים והנתונים המנוהלים בסביבת המחשוב המרכזי. במסגרת המהלך, גם הכריזה IBM על מודל תמחור חדשני ללקוחות המיינפריים בעולם המובייל, שיאפשר להם תשלום בהתאמה למשאבי המחשוב, שצרכו בפועל.

בעולם בו כמות ההתקנים הניידים כבר גדולה פי 3 ויותר ממספר המחשבים, נדרש להבטיח קיומה של תשתית טכנולוגיות מידע המסוגלת לתמוך, לשפר ולהזניק קדימה את יכולת הארגון להציע ללקוחותיו שירותים חדשים בעולם המובייל ובסביבת ענן. עפ"י תחזיות מוכרות, צפוי נפח התוכן בעולם הנייד לזנק פי 20 בהשוואה לזה שנרשם ב-2011, ומספר היישומים לגדול פי 15, כשמספר התנועות העסקיות (טרנזקציות) ממכשירים ניידים לגדול פי 4. המגמות הללו מנתבות ארגונים רבים לעבר פתרונות המתבססות על מערכות מחשוב מרכזי.

הגידול במספר התנועות העסקיות ממכשירים ניידים מאתגר עסקים המתמודדים בגידול הוצאות השילוב של אפליקציות מובייל בסביבת המחשוב שלהם. סל פתרונות המובייל למחשבים המרכזיים של יבמ, System z Solution for Mobile Computing, מסייע לעסקים אלה (לצד באספקה יעילה של שירותים ניידים ושירותי ענן), להציע למשתמשי הקצה וללקוחות חוויה משופרת. השקת המוצרים החדשים מאפשרת גמישות בתמחור, שנדרשת על מנת לסייע בהתמודדות עם העלויות בהיקף התנועות העסקיות המקוונות המבוצעות ע"י משתמשים ניידים. כך, ניתן להפחית את קיבולת העיבוד הנדרשת עבור טרנזקציות מובייל בשיעורים של עד 60% ולשפר את השירות ללקוחות.

בין המשתמשים החלוצים בכלים החדשים מבית יבמ: הבנק הלאומי הראשון של אפריקה, First National Bank  in Africa, שמטפל ביותר מ-230 מיליון תנועות עסקיות ממכשירי קצה ניידים מדי חודש בעזרת מחשב מרכזי של יבמ.

במבט היסטורי (ר' אינפוגרמה), ניתן לקבוע, שב-50 השנים האחרונות השכילה יבמ לפתח את המחשב המרכזי בתהליך רצוף של חדשנות טכנולוגית, תוך שהיא שומרת על רעננות וחיוניות הפלטפורמה, ופועלת לסייע לעסקים להתמודד ולהתאים עצמם לשינויים ולאתגרים בשווקים הדינמיים בהם הם פועלים. מעבר לפתרונות הניידות, ממשיכה יבמ גם כיום להרחיב את סל היכולות בעולם המיינפריים, ומציעה כלים אנליטיים לגילוי תובנות חדשות בהר המידע המנוהל במערכות אלה.

גרסה מסחרית ראשונה של שרת Hadoop למערכות לינוקס על גבי System z תאפשר להימנע מעתה מהצורך להוריד נתונים מהמיינפריים למשימות ניתוח ועיבוד ולשמור על רמת אבטחה גבוהה ורצופה.

כונני פלאש למיינפריים מדור חדש, DS8870, מספקים זמן תגובה מהיר יותר וביצועים של עד פי 30 בהשוואה לדור קודם שלIBM HDD.
מערכת שילוב רצוף ל- System z דוחסת ומקצרת את זמן האספקה של אפליקציות חדשות מחודשים עד לשבועות ואף לימים.

מנוע חדש לעיבוד תנועות CICS מספק תמיכה משופרת למשתמשי מובייל ולעבודה בסביבת ענן גם לתשתית המטפלת ביותר ממיליארד תנועות עיבוד מדי יום.

קישור לספריית WebSphere בסביבת z/OS מאפשר ליישומי Web, יישומי ענן ויישומי מובייל לגשת במהירות ובתהליך מאובטח היטב אל משאבים הזמינים בסביבת z/OS.

מערכת אבטחה IBM Security zSecure SSE  מסייעת במניעת התקפות זדוניות, בעזרת יישום בינת אבטחה משופרת והפקת דו"חות אבטחה ועמידה בכללי האבטחה. המערכת יכולה לנתב אירועי אבטחה אל תוכנת QRadar SIEM, על מנת להציג לוח מחוונים ודו"חות מקיפים.

הכשרת הדור הבא של משתמשי המיינפריים
בתוך כך, קידמה יבמ את מיזם האקדמיה שלה ומסייעת לבתי ספר ומוסדות השכלה גבוהה להציע לתלמידיהם את המשאבים הנדרשים לפיתוח כישורים מגוונים בתחום המחשוב. יבמ משתפת פעולה עם סטודנטים, מרצים, עסקים ואוניברסיטאות, עם היצע גדול של קורסים בלמעלה מ-1,000 מוסדות, ב-70 מדינות. רק לאחרונה השיקה יבמ 3 קורסים מקוונים בשיתוף עם אוניברסיטת סירקוס, קולג' מריסט (Marist) וקרן לינוקס. קורסים אלו זמינים חינם לכל אדם, בכל מקום ובכל עת.
אינפוגרפיה IBM
לחץ על האינפוגרפיה וקבל תצלום גדול....



 
 
Bookmark and Share