Telecom News - המחשב היחיד שנפל ב- 7.4 היה של המשרד שהזהיר מפני התקפות ב- 7.4

המחשב היחיד שנפל ב- 7.4 היה של המשרד שהזהיר מפני התקפות ב- 7.4

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> המחשב היחיד שנפל ב- 7.4 היה של המשרד שהזהיר מפני התקפות ב- 7.4
בלעדי: משרד התקשורת הזהיר (ובכתב) את כל שוק התקשורת בישראל מפני התקפות סייבר, שמתוכננות להתבצע ביום 7.4.14. כעת אנו מסירים את מעטה החשאיות של "הפלופ" של מתקפת הסייבר, כאשר ביום זה (7.4) נפל רק מחשב נממשלתי אחד, המחשב של משרד התקשורת עצמו...
מאת: אבי וייס, 10.4.14, 21:15אבי ברגר

קב"ט משרד התקשורת, פקיד הכפוף לסמנכ"לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת (תמי לשם), באישור מנכ"ל המשרד (אבי ברגר, בתמונה), הוציא בשבוע שעבר התראה לשוק התקשורת הישראלי בו הוא מתריע ומזהיר מפני מתקפת סייבר, שתתקיים ביום 7.4.14.

אני לא חושב שאגזים אם אציין, שהידע של הקב"ט והסמנכ"לית הבכירה של משרד התקשורת בנושאי סייבר ומתקפות סייבר די דומה לידע שלי בהטסת חלליות במרחבי הקוסמוס. אם כבר הזכרתי חלליות, האישור להפצת התראת הסייבר הנ"ל הגיע ממי שנמצא ממש בתוך החלליות הללו, מנכ"ל המשרד (אבי ברגר), שאך לא מכבר הכריז בפומבי ,שבקרוב מאוד יהיה בישראל דור חמישי של הסלולר עם 3 ג'יגה לשנייה באוויר - בסלולר, כשדור רביעי בסלולר עדיין אין ולא ידוע מתי יהיה (ישראל היא אולי המדינה היחידה והאחרונה בעולם שאין בה דור רביעי - LTE). 

כך, חלף עבר לו ה-7.4 כ"פלופ" סייבר, בדיוק כמו שהיה באותו תאריך בשנה שעברה, כפי שניתחתי בהרחבה כאן, בכתבה תחת הכותרת: "מי מרוויח מ"סיפורי פוגי" על מתקפות סייבר?" אולם, כעת הצלחתי לחשוף, שמחשב ממשלתי אחד כן נפגע ב-7.4. זה היה דווקא המחשב של משרד התקשורת, המשרד שהמציא והפיץ בשוק התקשורת את "הפלופ" של מתקפת הסייבר ב-7.4. 

לכן, פניתי למשרד התקשורת ושאלתי:
"האם מחשב משרד התקשורת נפל \ קרס ביום 7.4, בדיוק ביום בו משרד התקשורת התריע בפני כל ציבור התקשורת בישראל, שעומדת להיות התקפה של "אנונימוס"?
האם המחשב של המשרד נפל בגלל התקפת "אנונימוס" (המחשב היחיד מכלל משרד הממשלה, שקרס באותו יום), או שזו סתם התרשלות של עובדים \ תקלה שגרתית, שהתרחשה במקרה באותו היום?"

תשובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי לקבל. אם תתקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

כך, "הסנדלר הולך יחף". עוד פלופ, שנחשף (והמצטרף לשתי חשיפות נוספות מהיום, הקשורות באותם טייסי חלל), פלופ המעורר גיחוך בשוק התקשורת הישראלי. 
סייבר



 
 
Bookmark and Share