Telecom News - אריקסון נערכת לכיבוש הדור הרביעי (LTE) בישראל

אריקסון נערכת לכיבוש הדור הרביעי (LTE) בישראל

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> אריקסון נערכת לכיבוש הדור הרביעי (LTE) בישראל
אריקסון נערכת לכיבוש הדור הרביעי (LTE) בישראל
מאת: חיים חביב, 11.4.14, 10:15אריקסון לוגו
 
אופטימית באריקסון ביחס להשקת דור רביעי (LTE) בישראל. וגם - המפעילים המקומיים מכירים במעמדה של אריקסון הנובע ממובילות טכנולוגית והשקעה עצומה במחקר ופיתוח.

על פי הידוע לנו, לא רק פרטנר (שבחרה באריקסון כבר ב-2010 כדי להקים עבורה רשת דור רביעי) תהיה לקוחה של אריקסון בישראל. יש שמועות שגם סלקום ופלאפון תבחרנה בה.

אלון ברמןאריקסון בשיתוף וביוזמת השלוחה הישראלית בהנהלת אלון ברמן (בתמונה משמאל) קיימה בשבוע שעבר            (2-3.4.14) בכפר המכביה ברמת גן סדרת מפגשים ייחודית לבכירים בענף הטלקום, להצגת חזון החברה לדור הרביעי - Ericsson 4G IP Roadshow.

המפגשים, במתכונת אינטימית של קבוצות קטנות ובודדים (אחד על אחד), כללו הדגמות והתנסות, הצגת פתרונות לשדרוג מקטעים קריטיים ברשת והרצאות של בכירי החברה מאירופה.

באריקסון משוכנעים מעבר לכל ספק, שעולם הטלקום צועד לעבר עידן חדש, שישליך על כל אורחות חיינו ועל התנהלותנו העסקית.

המהלך מונע משילוב מספר גורמים: הפס הרחב, הענן (Cloud), הניידות (Mobility) וחוויית המשתמש (ר' איור 1):
איור 1 אריקסון
כך לדוגמא, צפויה תעבורת הנתונים ברשתות הסלולריות לזנק פי 10 ויותר במהלך החומש הקרוב. רק בשנה האחרונה התווספו כמיליארד התקנים ניידים לרשת, תעבורת הווידאו באינטרנט זינקה ב-73% ונוספו 60% משתמשים בפס רחב.

באריקסון מעריכים, כי אנו בדרכנו לקראת מה שהם מכנים 'חברה מרושתת' (Networked Society) עם כמות אדירה של התקני קצה מקושרים – סדר גודל של כ-50 מיליארד התקנים עד שנת 2020 (ב-2019 מעל כ-9 מיליארד) ועולם מרושת דור רביעי (LTE) בשיעור למעלה מ-60%.

המציאות המאתגרת הזו, מולה ניצבים מפעילים בכל רחבי העולם, כופה עליהם דרישות תובעניות רבות ואף שינוי מודלים עסקיים ישנים. כך לדוגמא, הם נדרשים לעיבוי ותגבור קיבולת הרשתות, טיוב הכיסוי והקניית 'חכמה' וגמישות מירבית לרשתות על מנת לאפשר השקה מהירה של שירותים חדשים, יכולות פרסונליזציה (אריזת השירותים) למשתמש הבודד ויצירת בידול מובחן בין המפעילים המתחרים ראש בראש. כל זאת, כמובן, לצד דרישה בלתי מתפשרת להוזלת עלויות מימון ותפעול רשת, שילוב טכנולוגיות חדשניות (כמו: שירותי ענן, קישוריות אדירה בין מכונות – M2M ועוד), מתן גמישות תפעולית למפעילים, ולא פחות חשוב – המשך העצמת חוויית המשתמש.

את 'הישועה' למפעילים מציעה אריקסון (כמו מספר יצרנים עולמיים נוספים) באימוץ ובהטמעת תפישה טכנולוגית מהפכנית ברשת, 'להיט חדש' בעולם הרשת - Software-defined networking (SDN), גישה, שכתבנו עליה לא פעם באתר (לדוגמא כאן, כאן ו- כאן). ר' באיור 2:
איור 2 אריקסון
בעקרון, מאפשרת טכנולוגייה זו פריסה מהירה של תשתיות תקשורת והשקת שירותים חדשים בפרק זמן קצר ובעלויות 'שפויות'. זו אחת הטכנולוגיות המבטיחות כיום בעולם הטלקום, המציעה למפעילים מהפכה של ממש בפריסת תשתיות תקשורת ובניהולן המושכל, ובעצם, אם תרצו -  העתקת ההצלחה הגדולה של תפישות מתקדמות בעולם ה-IT (וירטואליזציה, מחשוב ענן) לעולם הטלקום השמרני.

סביר להניח, שהפתרון החדש עונה גם על חששות יצרניות הענק בעולם ציוד הטלקום, שחרדות מן "המחר" הטכנולוגי ומהשלכותיו על שווקיהם, ומבקשות להיאחז בשוק בכל מחיר. כך לדוגמא, ניתן יהיה לספק שירותי מיתוג וניתוב ומגוון שירותים נוספים בעולם הטלקום בפונקציונאליות עשירה, אמינה וזולה יותר.

המאפיינים הבולטים של הגישה החדשה: מעבר מחומרה לתוכנה, למערכות ההפעלה ולאפליקציות ואפשרות לניצול מושכל של תשתיות קיימות (של מגוון יצרנים) עם יכולות גמישות בהגדרת מכונות וירטואליות (VM's) בחוות שרתים והסטת יישומים בין השרתים בקלות ובהתאמה ליישומים ולעומסים המתפתחים מעת לעת ברשת, ולדרישות לאספקה מהירה של מגוון שירותים חדשים בזמן קצר.

חברת ייעוץ גדולה העריכה לאחרונה במחקר, שפרסמה, כי שוק ה-SDN צפוי לנסוק ל- 3.5 מיליארד דולרים כבר בשנת 2018 וכי קצב הצמיחה השנתי שלו יעלה על 60% בשנים 2013-2018. לפי ממצאי הסקר, השוק נשלט בעיקר בידי ספקי שירותי ענן, אך השוק השני בגודלו צפוי בתחום שירותי המיתוג.

באריקסון משוכנעים, שהטמעת פתרונות SDN לרשתות המפעילים תקנה להם יכולות חדשות לעמוד באתגרי העתיד, לרבות: פשטות הפעלה, ניהול ושליטה ברשת (המשפיעים מידית על כלכליות הרשת), מדרגיות (Scalability, הרשת ומרכיביה מותאמים לגידול בביקושים), ו'חוכמה' (smart) האמורה לקצר מאד זמני השקת שירותים ולאפשר למפעילים גמישות שלא ידעו כמותה בעבר (למשל תעדוף תנועה).

לצד הצגה יסודית ומקיפה של פתרונות ה-Software-defined networking (SDN) הציגה אריקסון באירוע ה-4G IP גם ציוד ניתוב מתקדם - SSR 8000 family of Smart Services Routers.

האם אריקסון אופטימית ביחס להשקת דור רביעי בישראל? כנראה שהתשובה חיובית. אולי היא יודעת יותר מאתנו וזה מסביר את האופטימיות שלה ואת המהלך הנוכחי וההשקעה ב'חריש' עמוק של השוק המקומי. אני סבור, שהמפעילים בארץ מכירים בכך, שאריקסון היא ספקית מובילה בעולם בתחומה ומעמדה נובע ממובילות טכנולוגית והשקעה עצומה במחקר ופיתוח וגם מסניף מקומי חזק, גדול ומקצועי.
 
LTE



 
 
Bookmark and Share