Telecom News - עתיד אקסצ'יינג' הביטקוין הוויטנאמי בשת"פ ישראלי לוט בערפל

עתיד אקסצ'יינג' הביטקוין הוויטנאמי בשת"פ ישראלי לוט בערפל

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> עתיד אקסצ'יינג' הביטקוין הוויטנאמי בשת"פ ישראלי לוט בערפל
עתיד אקסצ'יינג' הביטקוין הוויטנאמי בשת"פ ישראלי לוט בערפל
מאת: מערכת Telecom News, 12.4.14, 12:16ביטקוין וייטנאם

אקסצ'יינג' הביטקוין בווייטנאם Bitcoin Vietnam עליו דיווחנו – כאן (לגבי השת"פ עם Bit2c) וכאן (לגבי השת"פ עם Bits of Gold), עלול לעמוד בפני סנקציות רשמיות. אולם, המייסדת שלו אומרת, שלא ניתן יהיה לעצור את הביטקוין כמו שקרה לאינטרנט לפני 2 עשורים. נשאלת השאלה, האם האמירות שלה תעזורנה.

מאקסצ'יינג' הביטקוין Bitcoin Vietnam  נמסר בחודש החולף שהוא יתחיל לפעול באופן מלא ורשמי עם השותף הישראלי Bit2C לקראת סוף אפריל 2014.

אולם, הבנק המרכזי בווייטנאם הצהיר, שהוא לא מכיר בביטקוין כמטבע וכאמצעי תשלום ואין להשתמש בו בשטח המדינה כפי שדיווחנו – כאן.

עתה פורסם, שהאקסצ'יינג' עלול לעמוד בפני סנקציות: A proposed Bitcoin exchange could be illegal and faces the threat of official sanctions ושמנהלת האקסצ'יינג' Nguyen Tran Bao Phuong אמרה, שדווח לבנק המרכזי על המיזם ושהאתר של האקסצ'יינג' www.bitcoinvietnam.co.vn נרשם במשרד התעשייה והמסחר במחלקת הסחר האלקטרוני, למרות שהוא לא העניק אישור. זאת מאחר, שהביטקוין הוא לא מטבע או מוצר המוכר רשמית בווייטנאם. המנכ"לית אמרה, שהאקסצ'יינג' יפתח "באופן ודאי".

יש לה תוכניות להיפגש עם הרשויות הממשלתיות הקשורות בתחום כדי לדון בתכונות החיוביות של הביטקוין. זאת מאחר, שמה שקורה כעת דומה למה שקרה ב-1995, כשממשלת ויטנאם דנהthought hard" " האם להרשות שימוש באינטרנט.

המנכ"לית טוענת, שהיא מעוניינת לשתף פעולה עם השלטונות כדי למנוע פשעים הקשורים בביטקוין.

היא אומרת, שגם כאשר ממשלה לא מקבלת את הביטקוין, כמו בסין, אזי קשה מאד לחוקק חוקים לאסור את כליל את הביטקוין. היא טעונת ש"הרבה ממשלות רוצות לעצור את הביטקוין אך הן לא יכולות".

באתר יש טבלת מכירה/קניה של ביטקוין ב-9.6-9.8VND מיליון (460-470 דולרים) והוא מזמין אנשים להירשם כחברים. אך הוא מזהיר, ששוק הביטקוין לא יהיה אף פעם גדול בוויטנאם, ושהמשקיעים צריכים להבין, שיש סיכון שהם יכולים לאבד הכל.

Tran Huu Linh מנהל מחלקת ה-e-Commerce and Information Technology במשרד המסחר הוויטנאמי טוען, שהאקסציינג' Bitcoin Vietnam עלול להפר את החוק כי אין לו רישיון.

אך באקסצ'יינג' טוענים, שהקמת אתר אקסצ'יינג' באינטרנט דורשת רק רישום במשרד הממשלתי ולא דרוש רישיון, למרות שהמשרד צריך לאשר את הרישום (מה שהוא לא עשה עד כה).

כשלון עלול להוביל לקנס של 20-30VND מיליון והשהייה של 6-12 חודשים.

Phuong אמרה, שהיא רשמה את האקסצ'יינג' במשרד המסחר, אך אמרו לה, שלמשרד אין כל עסק עם הביטקוין מאחר שהוא לא מוצר מוכר.

האנליסט הפיננסי Phan Dung Khanh אמר, שהאקסצ'יינג' לא יהווה כוח משיכה למשקיעים, כי מעט מאד עסקים בווייטנאם מקבלים את הביטקוין. בנוסף, הביטחון בביטקוין הוא נמוך, כי אין בנק או רשות מרכזית, שתיקח אחריות לתקלות או תספק הגנה במקרה של מרמה. התמוטטות Mt. Gox ביפן, עליה דיווחנו – כאן, צריכה, לפי דעתו, לעורר מחשבה שניה בקרב המשקיעים. אין כל סיבה לבחור אפיק השקעה מסוכן. הוויטנאמים אוהבים לסחור בדבר מוחשי וברור.

נשאר לחכות ולראות, האם האכן האקסצ'יינג' הווייטנאמי בשת"פ הישראלי יצא לדרך בימים הקרובים באופן רשמי ומאושר ע"י הרשויות כפי שהובטח בעת השקתו.

עדכון 13.4.14, 13:09: Youval Rouach חבר פורום "ביטקוין ישראל" מדווח, ש-Bits of Gold עובדת עם Bitcoin Vietnam במחזורים של אלפי ש"ח (בכסף וייטנאמי) והיא הספק העיקרי של ביטקוין וייטנאם.
 
ביטקוין וייטנאם
 
 



 
 
Bookmark and Share