Telecom News - פייסבוק מתכננת כסף אלקטרוני לשימוש ברשת החברתית למסחר אלקטרוני

פייסבוק מתכננת כסף אלקטרוני לשימוש ברשת החברתית למסחר אלקטרוני

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> פייסבוק מתכננת כסף אלקטרוני לשימוש ברשת החברתית למסחר אלקטרוני
לדברי חברת המחקר הבריטית Ovum, פייסבוק נמצאת במרחק של שבועות מיציאה עם מטבע אלקטרונית-וירטואלית משלה, שתהיה רשומה באירלנד, מה שיאפשר למשתמשי פייסבוק להעביר כסף לכל אחד ולהשתמש בכסף בפייסבוק לכל מטרה שיש לה ערך כספי.
מאת: אבי וייס, 15.4.14, 20:00OVUM

חברת המחקר הבריטית הוותיקה Ovum מדווחת, שתוך מספר קטן של שבועות, חברת פייסבוק תקבל מממשלת אירלנד אישור לשימוש ב-e-Money של פייסבוק, מה שיאפשר לכל משתמש בפייסבוק לסחור, להעביר ולשלם בכסף הווירטואלי החדש של פייסבוק. על פי הידוע לנו, גם גוגל מתכננת צעד דומה, שאמור לצאת לפועל עד סוף 2014, או קודם לכן, תלוי בהצלחת הכסף האלקטרוני של המתחרה בה: פייסבוק. 

לדברי Ovum, שנת 2014 תהיה השנה המוצלחת ביותר עבור כסף אלקטרוני נייד, שנה שתסמן מפנה בהתייחסות של הציבור הרחב לכסף אלקטרוני, בדגש על שימוש בכסף אלקטרוני על המכשירים הניידים שבידי הציבור. להערכת Ovum, פייסבוק "תשנה את סדרי העולם" כבר השנה, בכל הקשור בתשלומים ממכשירי סלולר, בעיקר בעניין העברת כסף בין מכשירי סלולר של משתמשים שונים, לכל מקום בעולם. להערכת Ovum, כבר השנה תפותחנה אפליקציות ניידות שתכוונה להרחיב את השימוש בכסף אלקטרוני בקרב הצרכנים הניידים, כשפייסבוק רוצה להיות הפלטפורמה המובילה בעולם בתחום השימוש בכסף אלקטרוני נייד.

לדברי Ovum, פייסבוק צריכה להראות ללקוחותיה הרבים בכל רחבי העולם, שניתן לסמוך עליה לא רק ברשת החברתית, אלא גם בעניין שימוש בכסף, וזה מהלך לא פשוט עבורה. עד כה, הצרכנים לא סומכים על רשתות חברתיות כמקום לבצע בו עסקים או להעביר בו כסף לכל מטרה ולכל אחד. במחקרים נמצא, ש-43% מהציבור סומכים על הבנקים בהעברת כסף לצד ג' ב-Mobile Payment, כ-13% סומכים על חברות כרטיסי האשראי, 11% סומכים על חברות הסלולר ורק 1% סומכים על רשתות חברתיות באינטרנט דוגמת פייסבוק. מכאן, שיציאת פייסבוק עם מטבע וירטואלי, ארנק וירטואלי ותשלומים ניידים בכסף משל עצמה, תצטרך לעבור מחסום ענק של חוסר אמון בה, מה שהתאפיין למשל בשירותים כספיים שלה דוגמת Facebook Gifts, שירותים שלא הצליחו להתרומם. 

בכל מקרה, הכסף הווירטואלי של פייסבוק ייתן "רוח גבית" גם לגוגל להיזדרז להיכנס לתחום כפי שדיווחנו - כאן, וגם לכל השוק של המטבעות הקריפטוגרפיים - הווירטואליים המבוזרים, שלא נמצאים בשליטה של איזה גוף עיסקי או ממשלתי, דוגמת הביטקוין, ה-Litecoin, ה-Dogecoin  וכד'.
פייסבוק



 
 
Bookmark and Share