Telecom News - האם אבי הביטקוין סאטושי נקמוטו החדש הוא פרופ' אמריקאי למשפטים?

האם אבי הביטקוין סאטושי נקמוטו החדש הוא פרופ' אמריקאי למשפטים?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> האם אבי הביטקוין סאטושי נקמוטו החדש הוא פרופ' אמריקאי למשפטים?
האם אבי הביטקוין סאטושי נקמוטו החדש הוא פרופ' אמריקאי למשפטים ולכלכלה?
מאת: מערכת Telecom News, 16.4.14, 16:35

עוד לא התאוששנו מהקביעה של ניוזוויק על דוריאן סאטושי נקמוטו מקליפורניה כאבי הביטקוין, והנה קבוצת חוקרים בריטית מצביעה על זהות חדשה של אבי הביטקוין.

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת Aston בברמינגהם טוענת היום, שאנליזה שלה מוביל לזהות אפשרית של אבי הביטקוין סאטושי נקומוטו האמיתי.

קבוצה זו של 40 חוקרים וסטודנטים ערכה אנליזות על מאות מאמרים/כתבים של 11 אנשים אפשריים, והגיעה למסקנה, שעל סמך כתביו של הפרופ' למשפטים ולכלכלה לשעבר (עם תואר במדעי המחשב) מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון ששמו Nick Szabo הוא זה שכתב את המאמר המקורי על הביטקוין בשנת 2008.

קבוצת החוקרים של המחקר המכונה Project Bitcoin אומרת, שהוא המתאים מבין כל אלה שהיא בדקה, אם כי אין בכך ביטחון מלא במאה אחוזים, אך בכל זאת העניין שווה התייחסות: It's certainly worth a closer look
 
האחראי על המחקר באוניברסיטה ד"ר Jack Grieve (בתמונה למטה) אמר:
 
Our study adds to the weight of evidence pointing towards Nick Szabo 
The case looks pretty clear-cut. Szabo is an expert in law, finance, cryptography and computer science
 
The number of linguistic similarities between Szabo's writing and the Bitcoin paper is uncanny, none of the other possible authors were anywhere near as good of a match. We are pretty confident that out of the primary suspects Nick Szabo is the main author of the paper, though we can't rule out the possibility that others contributed 

Szabo ידוע בעבודותיו בתחום הביטקוין ובתחום אבטחת מסחר אלקטרוני.

אנליזה, שפורסמה באופן אנונימי קודם לכן, (דצמבר 2013) הצביעה גם היא עליו כאב אפשרי של הביטקוין, וכעת קבוצת החוקרים הזו מאששת זאת.

האנשים, שנבדקו לגבי התאמתם להיות סאטושי נקמוטו, הם:

Dorian S. Nakamoto, the man named by Newsweek in MarchHal Finney, the first person to work with the pseudonymous Nakamoto on bitcoin; Jed McCaleb, the founder of Mt. Gox; Dustin Trammell; Gavin Andresen, currently the chief scientist at the Bitcoin Foundation; Vili Lehdonvirta; Michael Clear; Shinichi Mochizuki;Wei Dai; and the team of Neal King, Vladimir Oksman, and Charles Bry, whose names appear on patents in August 2008 for systems that look similar to bitcoin
מתוך ההודעה לעיתונות של האוניברסיטה כלשונה:

The results showed that of the eleven Szabo is by far the closest match, with a large number of distinctive linguistic traits appearing in both the Bitcoin paper and Szabo’s blogs and other writings. This includes the use of: the phrases “chain of…”, “trusted third parties”, “for our purposes”, “need for…”, “still”, “of course”, “as long as”, “such as” and “only” numerous times, contractions, commas before ‘and’ and ‘but’, hyphenation, ‘-ly’ adverbs, the pronouns ‘we’ and ‘our’ in papers by a single author; fragmented sentences following colons and reflexive (-self) pronouns. In total hundreds of documents written by the eleven possible authors were considered, including over 40 academic papers written by Szabo which are available on his personal website
 
אגב, הטענה, שפורסמה קודם לכן באופן אנונימי (מוזכרת לעיל), לגבי היות Szabo אבי הביטקוין, חוץ מהיותו מומחה למחשב, כלכלה ומשפט, התבססה, בין היתר, על הסימנים הבאים: הוא היה מעורב רבות בתנועת המטבע הקריפטוגרפי עד לפרסום המאמר, ולאחריו הוא לא הגיב בציבור בנושא. הוא יצר פרקורסור (גרסה מוקדמת) של הביטקוין - bit gold, שלא הוזכרה במאמר מ-2008 למרות השפעתה על יצירת הביטקוין, וכמה חודשים לפני פרסום המאמר מ-2008 הוא פרסם בקשת סיוע בתחום האבטחה ביחס ל-bit gold.

עדכון 19:45: מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, כבר טען ב-6.3.14 בשעה 23:44 בפורום הביטקוין הישראלי (בהתייחס לקביעת ניוזוויק בדבר איתורו של דוריאן סאטושי נקמוטו בקליפורניה), שלדעתו יותר סביר שהאיש הוא Nick Szabo. זאת, במיוחד ע"ס הניתוח האנונימי מדצמבר 2013 הנדון לעיל.

 
 j.grieve1@aston.ac.uk .האחראי על המחקר  Dr. Jack Grieve
Jack Grieve



 
 
Bookmark and Share