Telecom News - שירות חדש להאצת ביצועי רשת מבוסס ענן בלי כל חומרה

שירות חדש להאצת ביצועי רשת מבוסס ענן בלי כל חומרה

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> שירות חדש להאצת ביצועי רשת מבוסס ענן בלי כל חומרה
שירות חדש להאצת ביצועי רשת (בכל מקום בעולם) מבוסס ענן בלי כל חומרה
מאת: אבי וייס, 19.4.14, 18:00Sonal Puri
 
חברת Aryaka מציגה לשוק התקשורת גישה מהפכנית האומרת: לזרוק לפח את כל הקופסאות, למנוע הוצאות גבוהות על תקשורת איטית ויקרה ולעבור לחיבורים מהירים בכל מקום בעולם בגישת ה-SaaS.

English version - here
 
"בגלל שהפתרון שלנו הוא פתרון כולל, הוא מחליף את כל מה שהיה עד כה בארגונים. אנו צריכים להראות לארגונים שזה עובד, כי קשה להם להאמין, שיש בכלל פתרון כזה", מתארת סונאל פורי (Sonal Puri), סגנית נשיא לשיווק, מכירות והסכמים, Aryaka. "אנו אומרים לשוק: קחו חיבור להתנסות חינמית מאתנו, ואני בטוחה שתשוכנעו די מהר, שאנו החלופה הטובה ביותר עבורכם".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם סונאל פורי (בתמונה), ביחד עם שמוליק הבר, מנכ"ל אינטרנט בינת, חברה המייצגת בבלעדיות את Aryaka בישראל, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של חיבור אינטרנט ארגוני בלי חומרה ובגישת ה-SaaS, עם כל השירותים החדשים ביותר הקיימים בעולם התקשורת העסקית.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של Aryaka?
סונאל פורי: "התחלתי את דרכי בעולם התקשורת לפני כ-16 שנים. בין היתר, בחברת סטארטאפ בשם Speedera Networks, שעסקה בפתרונות CDN. היינו כנראה מוצלחים כי נרכשנו ב-2005 ע"י אקמאי, שהייתה אז המובילה העולמית בתחום ה-CDN (בכ-500 מיליון דולרים). עבדתי באקמאי בתחומי הפיתוח העסקי, השיווק והאסטרטגיה עד 2009, אז עזבתי את אקמאי לטובת חברה חדשה, שהוקמה ב-2009 בשם Aryaka.
 
החידוש, שהיה אז ב-,Aryaka היה הקמת CDN בתוך הפיירוול הארגוני. בשונה מאקמאי המספקת שירותCDN  מחוץ לפיירוול הארגוני. לכן, אקמאי בעיקר כיוונה ומכוונת את עצמה לספקי תקשורת ואינטרנט ולספקי תכנים. אנו לא עוסקים בקידום והפצת תכנים באינטרנט, אלא במתן פתרונות כוללים לארגונים ולעסקים. זה השוני המרכזי בפתרון, שיצאנו אתו, כחברת הזנק מהסיליקון-ואלי, לשוק התקשורת העולמי ב-2009.
 
מאז, התפתחנו בפתרון והיום הוא פתרון מהפכני המחליף את חיבורי ה-MPLS ופתרונות חיבור אחרים הקיימים לארגונים ולעסקים. אנו מרוכזים במגזר העסקי ולפלח השוק הזה אנו מספקים את הפתרונות שלנו".
 
שאלה: למה ארגונים זקוקים לפתרון שלכם המבטל את ה-MPLS?
תשובה: "האתגרים הקיימים היום ללקוחות העסקיים, שאנו מכירים, שונים לחלוטין מהעולם של ה-CDN המקורי, שהכרנו כולנו בעשור הקודם. עד היום, כמעט כל העסקים והארגונים בעולם, כולל כאן בישראל, מחוברים לרשת החיצונית של ספק התקשורת, או ב-MPLS או ב-IP-VPN. הרוב מחוברים ב-MPLS.
 
אולם, השוק נע מהר קדימה. בעבר, היו כל האפליקציות בתוך הארגון. זה נגמר. האפליקציות הארגוניות של היום רצות גם בתוך הארגון וגם מחוצה לו, בעננים מכל סוג, על רשתות חיצוניות דוגמת רשתות הסלולר והאלחוט (WiFi). הארגונים מבצעים היום גיבויים באופן שוטף לעננים חיצוניים מרוחקים. כל התפתחות עולם הסלולר העסקי בגישת ה-BYOD מביאה לידי כך, שעובדים נכנסים מכל מקום לעבוד על הרשת הארגונית על האפליקציות הארגוניות.
 
התוצאה של ההתפתחות הזו: כמעט כל הרשתות העסקיות בעולם נראות היום אותו דבר. אולם, בתצורה שונה לחלוטין ממה שהיה בעבר. כמעט כל הרשתות בנויות כך, שאחרי הפיירוול יש ארגון עם Data Center קטן או גדול עם חיבור לעננים פרטיים או ציבוריים. החיבור לסניפים ולשלוחות נעשה דרך עננים חיצוניים או פרטיים, הלקוחות מגיעים דרך העננים, העובדים מגיעים גם כן דרך העננים.
 
פתרונות דוגמת אלו של אקמאי או קונטנדו המתחרה בה, מספקים פתרון בעיקר ללקוחות הניגשים לרשת מהאינטרנט. אבל, ארגונים ניגשים ליישומים שלהם לגמרי אחרת. הם עובדים גם באינטרנט וגם בעננים. הם יכולים להיות בכל מקום, גם בעננים פרטיים או היברידיים. יישומים רבים בכלל לא עוברים ב-MPLS או ב- IP-VPN. הפתרונות הללו של חיבורי תקשורת לא נבנו בכלל ליישומים של היום. התוצאה: הגישה ליישומים איטית ומעצבנת. כל שינוי דורש להמתין חודשים עד שניתן לבצע אותו ברשתות MPLS. הטרנזקציות העסקיות זוחלות עם זמני תגובה איטיים מאוד.
 
לכן, אחד הפתרונות, שארגונים הלכו אליהם, הוא להציב אצלם קופסאות, קופסאות מאוד יקרות הצריכות לשבת בכל חיבור ובכל פינה, קופסאות של האצת התעבורה (Accelerators). כך, הרשתות הארגוניות נהיו מסובכות, יקרות וקשות לשליטה ולתפעול. במרכזי המחשוב נולדה תופעה של ערב רב של קופסאות כבדות כדי להאיץ את היישומים השונים. יש כאן תסבוכת ניהולית ממדרגה ראשונה.
 
מה שאנו עושים הוא די פשוט. אנו אומרים לארגונים: תזרקו את הכל לפח. חבל על הכסף והמאמץ שלכם. לא צריך את זה. לא צריך את ה- ,MPLSלא את ה-CDN ולא את קופסאות ה-Accelerators. לא צריך בכלל איזה חומרה אצלכם ובשלוחות שלכם. שום דבר. ממש כלום. זה פתרון מהפכני המביא בשורה חדשה לשוק".  
 
שאלה: איך עשית בארגונים את הקסם הזה בלי שום חומרה?
תשובה: "בנינו טבעות עולמיות של תקשורת המתחברות אל השותפים שלנו, ספקי אינטרנט מובילים בעולם. כל הארגונים מחוברים לטבעות הללו. זה כולל ממש את כולם: העובדים, המנהלים, השותפים, הלקוחות, כל מי שרוצה לגשת לרשת הארגונית מהנייד או מכל מקום בעולם. הרשת הזו כוללת בתוכה את כל החוכמה של הרשתות הישנות. זה מגיע בתצורה פשוטה ומהירה ליישום.
 
מאחורי הקלעים אנו מספקים לארגון את הכל. הכל נעשה בגישת ה-SaaS. במינוח הכל, זה כולל ממש את כל מה שלקוח צריך ורוצה: חיבוריות עולמית, יתירות, תוכנות לניהול, קישוריות מאובטחת, QoS ליישומים של זמן אמת, התאוששות מאסון והמשכיות עסקית. למעשה, כל שירות שהלקוח העסקי צריך. הרשת שלנו מאובטחת ברמה הכי גבוהה שיש, עם יכולת עצמית של דחיסה, האצה, Caching ועוד. הכל בנוי בתוך הרשת ונגיש לכל לקוח".
 
שאלה: אתם מצויים בעולם ה-SDN?
תשובה: "בהחלט. אנו כבר מיישמיםSDN  ברשת שלנו ולא מאתמול עם גישת ה-NFV. אנו לא מפרסמים, שהרשת שלנו היא רשת SDN כי את לקוחות הקצה זה לא מעניין. הם רוצים פתרון. לא מעניין אותם מה הטכנולוגיות המסתתרות מאחור".  
 
שאלה: מה היתרונות של הרשת העולמית שבניתם?
תשובה: "החדשנות שלנו בגישה הזו היא, שאנו בלתי תלויים בספק האינטרנט. יש לנו ספקי אינטרנט רבים המקושרים לטבעות שלנו. זה נבנה בגישת ה-Multi-Tenancy, מה שמאפשר לנו לספק הפרדה ושירות נפרד ומאובטח לכל לקוח קצה. כל לקוח מסתכל על כל אפליקציה בצורה מאובטחת ונפרדת".
 
שאלה: איך ארגון מתחבר טכנית לרשת שלכם?
תשובה: "כפי שציינתי, הארגון לא צריך לרכוש כלום מאף אחד. הוא מקושר ללא כל חומרה מיוחדת לרשת. החיבור הוא חיבור אינטרנט עסקי, חיבור רשת רגיל הנעשה אחרי פיירוול הארגוני כלפי חוץ. החיבור הוא בהצפנה של IP-Sec עם Full Mesh. כך, אנו מספקים ביצועים ברמת LAN על גבי רשת ה-WAN.
 
בעבר, כדי לפתוח שלוחה של ארגון במקום מסוים בעולם ולחבר אותה לארגון, היה צריך לחכות חודשים. גם היום מחכים לפחות חודשיים בכל שינוי בתצורת ה- MPLS. תנסה להזמין קו MPLS בינלאומי ותבדוק כמה זמן אתה מחכה עד שזה עובד. בנוסף, כל שינוי ברוחב הפס יכול לקחת שבועות. אצלנו, הכל נעשה בקליק של עכבר. זה קורה בשניות או לכל היותר בכמה דקות. מחברים סניפים, מעלים או מורידים רוחבי פס, הכל בקליק של עכבר.
 
אנו מספקים שירות בגישת ה-SaaS, קצה לקצה. הלקוח צריך להתחייב לשנה. זה הכל. אין ללקוח שלנו כלCapex , הכל Opex. הלקוח מקבל QoS קצה לקצה כחלק מהשירות.
 
יתרון חשוב נוסף הוא העלויות של רוחבי הפס. בגלל האופטימיזציה של הרשת שלנו, זקוקים הלקוחות לפחות רוחב פס מול פתרונות ה-MPLS. אצלנו התעבורה נדחסת ומטופלת היטב. אפשר לחסוך עד כ-70% מרוחבי הפס הנרכשים בגלל הטיפול של Aryaka בתעבורה העסקית.
 
בגלל שאנו פתרון מהפכני, כשאני פוגשת לקוחות פוטנציאלים, גם כאן בישראל, הם אומרים לי: 'זה נראה טוב מדי כדי להיות אמיתי'. לכן, אנו מאפשרים לכל לקוח פוטנציאלי לקבל אצלנו קו חיבור של 2 מגה סימטרי לחיבור אחד לכל מקום שיבחר בעולם, חיבור חופשי לחלוטין וללא כל התחייבות, למשך שבוע. בשבוע הזה, הארגון יכול להתנסות בחיבור שלנו מול החיבור הישן שיש לו ולראות את היתרונות בחיבור שלנו. כמעט כל מי שלקח מאתנו חיבור בחינם, המשיך אתו, כשנגמרה תקופת החינם. ההתנסות במערכת שלנו היא מקדם המכירות הטוב ביותר שלנו".
 
שאלה: לאן Aryaka מתפתחת?
תשובה: "יש לנו 2 כיווני התפתחות עיקריים:
א. אנו מעוניינים להיות מוכרים ע"י כל השוק. כרגע, רבים לא יודעים, שאנו בכלל קיימים. מנהלים ומומחי תקשורת לא יודעים שיש חלופה ל-MPLS. אנו חלוצי שוק ועדיין לא מוכרים בשוק ולא בוחנים אותנו כחלופה מוצלחת יותר לחיבורים העסקיים.
 
ב. אנו מעוניינים להרחיב את מגוון השירותים שלנו ולתת את הכל כשירות. אנו מעוניינים לספק את כל האפליקציות הארגוניות וכל השירותים הארגוניים בגישת ה-SaaS, לא רק את התקשורת. אנו מעוניינים להיות האמזון של שירותי הענן. אנו מעוניינים, שהארגונים יוכלו למצוא את כל האפליקציות שלהם בתוך הענן, שאנו נספק והם יוכלו לעבוד מהענן בקלות מכל מקום בעולם ומכל מכשיר קצה באמצעות הרשת שלנו.
 
אנו הגענו לשוק הזה מהכיוון של עולם ה-CDN ולכן אנו מבינים היטב את הצרכים של הלקוחות הארגוניים. הידע הזה יוצר DNA של ערכים בתוך החברה, שלא קל לחקות אותו. לכן, כרגע אין לנו מתחרים. לספק שירות תקשורת מלא כ-SaaS זו גישה לגמרי אחרת ממה שמכירים בשוק התקשורת הארגוני".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
סונאל פורי: "החלום שלי די פשוט: שכל מי שפותח משרד או שלוחה בכל מקום בארץ או בעולם ייקח אותנו בחשבון ויבחן את הפתרון שלנו מול הפתרונות המסורתיים. אני לא מרגישה, שאנחנו נמצאים מספיק על המפה של העסקים והארגונים. הם לא יודעים, שיש להם חלופה זולה וטובה יותר לחבר בין סניפים, בין עובדים, לעבוד מרחוק ולהתחבר לענן.

התחלנו מאפס ב-2009 וכיום אנו מעל ל-190 עובדים. אנו נמצאים בצמיחה יפה וחושבים על IPO. אנו עובדים קשה עם כל השותפים שלנו בעולם, דוגמת אינטרנט בינת בישראל, כדי להגיע ללקוחות ולספק שירות מהפכני ומצליח".
 
שירותי ענן



 
 
Bookmark and Share