Telecom News - מדריך: איך לבחור ספק שירותי מחשוב ענן לעסקים?

מדריך: איך לבחור ספק שירותי מחשוב ענן לעסקים?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> מדריך: איך לבחור ספק שירותי מחשוב ענן לעסקים?
מדריך: איך לבחור ספק שירותי מחשוב ענן לעסקים?
מאת: מיכאל פנחס, 19.4.14, 18:00מיכאל פנחס
 
עולם שירותי המחשוב והתקשורת צועד במהירות למעבר לענן, כשירות וירטואלי בענן על תשתיות ענן פרטיות או ציבוריות. השאלה המרכזית, שכל מנהל ברמת ה- SMB \ SME אמור לשאול את עצמו: כיצד לבחור בספק שירותי תקשורת בענן המביא לו ערך עסקי ובמי לבחור?
 
עולם שירותי הטלפוניה בענן נמצא בתנועה לכיוון של אספקת כלל השירותים בתצורת שירותי ענן ע"י חברות התקשורת הגדולות וע"י ספקים מתחרים רבים. רק בשירותי ענן (בין ענן פרטי, היברידי או ציבורי) ניתן לקבל את מירב היכולות הטכנולוגיות האפשרויות, בצד חיסכון מרבי בהוצאות של עסקים וארגונים על שירותי תקשורת.
 
המעבר של שירותי מחשוב ותקשורת לעולם הבנוי סביב התפיסה של "מחשוב ענן" מתבצע בכל העולם כמו גם בישראל בהיקפים גדלים והולכים. במדינות רבות במערב כמעט כל מערכות המחשוב והתקשורת עברו לשירותים מבוססי ענן. בישראל, התחרות החלה למעשה רק ב-2013 ובמהלך 2014 ו-2015 נראה את כל המתחרים בשוק עוברים לענן.
 
הווירטואליזציה והמעבר לשירותי ענן נמצאים בתנופה בכל העולם, גם בישראל. זה די ברור: הווירטואליזציה קודם כל מורידה עלויות. החיסכון הזה מאוד חשוב לעסקים קטנים ובינוניים. בנוסף, קל יותר ליישם וירטואליזציה בעסקים ובארגונים קטנים. קל להטמיע אותה והיא מוכיחה את עצמה יותר מהר. אגב, לא רק השרתים יכולים לעבור וירטואליזציה, גם הרשת עצמה על כל מרכיביה.
 
אולם, כיום, רק שליש מהלקוחות הפוטנציאליים ברמת ה-SMB בישראל עברו לווירטואליזציה ולענן. זאת, רק ב-20% עד 30% מהשרתים שלהם. ברשתות - המספרים נמוכים בהרבה, למעשה אפסיים. כך, שגם אלה, שעברו לווירטואליזציה, יש להם עוד הרבה לאן להתפתח. לא כל השרתים עברו לווירטואליזציה ורוב העסקים עדיין לא עברו לווירטואליזציה בכלל. כך שהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל נמצאים ממש בתחילת הדרך בתחום זה.
 
מכאן, שהשאלה שכל בעל עסק קטן ובינוני שואל את עצמו היא: מי ספק שירותי הענן המתאים לי ולצרכי. לבעלי עסקים גדולים ובארגונים גדולים יש מנהלי IT ויש יועצים חיצוניים וחברות ייעוץ גדולות המסייעים למנהלים בבחירה הזו. בעסקים קטנים ובינוניים, הדילמה הזו אינה פשוטה, שכן, לעסקים ברמה הזו בד"כ אין יחידת IT עם צוות מקצועי, שיוכלו לנתח את הסוגיה הזו ולהציג פתרונות וחלופות בפני המנהלים הבכירים \ הבעלים.
 
המעבר לשירותי ענן זו החלטה אסטרטגית לכל עסק. שכן, היא משנה את סדרי העבודה הפנימיים בעסק ומאפשרת יכולות שלא היו בעבר (דוגמת: עבודה מרחוק, עבודה קבוצתית, שימוש בתוכנות ויישומים מעל לדפדפן או כאפליקציה בצורה קלה, מהירה ונוחה).
 

ספקים מובילים בתחום שירותי הענן בשוק הישראלי

לשוק שירותי התקשורת בענן נכנסים, ממש בימים אלו, מספר שחקנים מאוד חשובים, מעבר לרשימת הספקים של שירותי תקשורת בענן, שכבר קיימת בשוק ובכלל קבוצת בזק, קבוצת הוט ושחקנים נוספים.
 
נכון להיום, השוק של ספקי שירותי מחשוב בענן לעסקים מתחלק בין 3 קבוצות עיקריות של ספקים:
 
א. ספקי שירותי ענן ציבוריים עולמיים. כאן אנו מוצאים את Azure של מיקרוסופט, גוגל, אמזון (שירות מאוד פופולרי בישראל, בעיקר בקרב חברות הסטרטאפ וחברות קטנות עד בינוניות), אלקטל-לוסנט, Rackspace, Linode ו"הכוכב התורן" – ,DigitalOcean שמתחילה לצבור תאוצה ולהאפיל אפילו על הפופולריות העולמית של אמזון.
 
בנוסף, חברת VMware החלה החודש לספק שירותי ענן מבריטניה ללקוחות בישראל, ובקרוב מאוד, שותפותיה של VMware בישראל תקמנה שירותי ענן על בסיס היכולות של VMware, כאן בישראל.
 
ב. אינטגרטורים וחברות ענק, שהם גם ספקי שירותי ענן. מדובר בעיקר בחברות המספקות שירותי אינטגרציה ושירותי מחשוב ותקשורת שונים לעסקים. זה כולל את כל חברות ה-ISP הגדולות (בזק בינלאומי, נטוויז'ן- 013, 012-סמייל, אינטרנט בינת), חברות האינטגרציה הגדולות: בינת, מלם-תים, טלדור, נס טכנולוגיות, יבמ, מטריקס, One1, We! ועוד. בקרוב נראה במשבצת זו גם את בזק וכל מתחרותיה (הוט, סלקום, פרטנר).
 
ג. ספקי שירותי ענן עצמאיים. בתחום זה מובילה את השוק המקומי, ללא ספק, Triple C, שלה המגוון הגדול ביותר של שירותי ענן, על מגוון רחב של פלטפורמות (לרבות Azure), עם מגוון רחב של יישומים עסקיים בענן. יש כאן כמה מתחרים יותר קטנים הנמצאים בתחילת דרכם דוגמת קבוצת OMC וקבוצת שטרודל.
 
יש עוד כמה שחקנים בשוק הישראלי המציגים את עצמם כספקי שירותי ענן, אולם, רובם מספקים שירות ,VPS שהם אינם שירותי ענן (אלו שירותים וירטואליים, הדור הקודם לפני כניסת טכנולוגיות הענן לעולם המחשוב והתקשורת).  
 

איך לבחור ספק שירותי ענן?

נכון לתחילת 2014, DigitalOcean היא הפתרון הזול והטוב ביותר לשירותי מחשוב בענן בעולם, על-פי מומחים, שהשוו את המתחרים המובילים בתחום. DigitalOcean שונה גם מכל המתחרות בה, בכך שכל מערכת המחשוב שלה מבוססת על SSD (כוננים קשיחים מבוססי פלאש ללא כל דיסק מסתובב). עסקים קטנים עד בינוניים יכולים לקבל ב-DigitalOcean פתרון למחשוב ענן ב-5 עד 10 דולרים לחודש. DigitalOcean מבטיחה שכל אחד, גם ללא כל ידע במחשוב, יכול לייצר שרת מבוסס SSD בענן בלא יותר מ-55 שניות, כולל כל התהליך של הרכישה וההקמה של השירות בענן.
 
מול DigitalOcean (או לחילופין: אמזון או כל ספק בינלאומי של שירותי ענן), יש את הספק המקומי בענן: Triple C, חברה המתכוונת להתרחב בשנה הקרובה עם הסכמים, שנחתמו אך לאחרונה (למשל עם IBC, וקודם לכן עם מיקרוסופט, עם VMware ועם תדיראן טלקום). יש לחברה זו עוד תוכניות רבות להרחבת השירותים, שכבר היום הם המגוונים והמקיפים ביותר בתחום שירותי הענן בישראל, ואף להוזלתם.
 
בזק והוט החלו כבר לספק שירותי מסוימים בענן לעסקים קטנים (בעיקר שירותי גיבוי, אופיס ודוא"ל) מלווים ב"חבילות" הנראות מפתות. אולם, אלו הצעות מאוד חלקיות הלוכדות את הלקוח העסקי ב"חתונה קתולית" והן אינן מתאימות לרוב הצרכים של העסקים היום. יחד עם זאת, עסקים, שאין להם צרכי תקשורת ומחשוב מיוחדים, וכל מה שהמחשב או המחשבים הקיימים אצלם בעסק מבצעים זה גלישה באינטרנט, כתיבת מכתבים ושליחה – קבלה של דוא"ל, אזי ההצעות של הוט ובזק הן בהחלט ברות בחינה והתנסות. אולם, מי שמפעיל ERP או כל מערכת עסקית חשובה אחרת, הפתרונות הקיימים של הוט ובזק אינם מתאימים עבורו, כי שירותי הענן של החברות האלו נמצאים ממש בתחילת דרכם.
 
מכאן, שהבחירה אינה פשוטה: האם להסתמך על ספק שירותי ענן זול הנמצא בחו"ל, שלא ברור אם הקשר אליו יישמר בכל מצב (ומה זמן התגובה שלו לתקלות בשירות הנמצא מעבר לים, שלא לדבר על בעיית העברית והלוקליזציה של השירותים), או להסתמך על ספק מקומי הנמצא כאן בפתח-תקווה דוגמת Triple C, או לחילופין ספק שירותי ענן ישראלי אחר גדול (לרבות קבוצות בזק והוט), או לחילופין להמתין, שהשוק יתפתח ונראה תחרות גדולה יותר, לרבות מהכיוון של VMware, שהמערכות הווירטואליות שלה מובילות כיום את השוק.
 
לכן, הבחירה בספק שירות ענן צריכה להתבצע רק אחרי ניתוח הצרכים של העסק.
 
לאחר ניתוח צרכי העסק, יש לשקול בבחירה בין ענן פרטי, ענן ציבורי או ענן היברידי. אנו עומדים לרשותכם לביצוע תהליכי הניתוח הללו, האמורים לתת תשובה ייחודית לכל עסק, לפי היקף ורמת הצרכים שלו, מול החיסכון בעלויות שישיג והיכולת שלו להשתנות, כדי לעבור לשירותי ענן.
 
היום זה די ברור, שעסקים קטנים עד בינוניים, לא צריכים לבנות את התשתיות שלהם על בסיס שרתים פיזיים ורכיבי רשת פיזיים. ספקי שירותי הענן יכולים לספק להם את כל מה שהם צריכים, מהענן. הם יכולים לרכוש הכל במודל של השכרה, גם את שירותי הרשת. הספקים הללו מספקים להם על הענן את כל השירותים הקיימים והם כל הזמן מוסיפים עוד שירותים חדשים הנבנים מעל לענן. למעשה, לא קיים אפילו יישום אחד, שנעשה בו כיום שימוש בעסק, שלא ניתן להפעיל אותו בענן. הכל ניתן להעברה לענן, אפילו מערכות כבדות דוגמת ERP, רכש והנהלת חשבונות.
 
צמצום CAPEX וה-OPEX במעבר לטכנולוגיות שירותי ענן הוא ברור וההחזר על ההשקעה – ROI נמדד בחודשים ספורים ולעיתים פחות. חברת המחקר Alteva מציינת, שבשירותי ענן "עלות משתמש" – TCO היא בסביבות 250 עד 300 דולרים לשנה, בהשוואה לכ-2,000 דולרים לשנה למשתמש באותם שירותים המצויים פיזית בחצר העסק. 
 
על פי מחקר של AMI, עסקים קטנים בארה"ב מעדיפים לרכוש חבילות מחשוב מענן, במקום שירות יחיד של אפליקציה מקומית אצלם. הסיבות: רצון לגמישות, הקלה על ניהול שירותי המחשוב וחיסכון בהוצאות על רכישות ותחזוקה. בנוסף, תחום ה-Mobile העסקי עובר לענן. יותר ויותר עסקים נסמכים על שירותים מבוססי ענן לביצוע מטלות יומיות. סנכרון מטלות, דוא"ל וקבצים בין שרתים למכשירי סלולר – סמארטפונים וגם טאבלטים, הפך למקובל כמעט בכל רבדי השוק. אנו נמצאים קצת מאחור בהשוואה לעולם המערבי, אבל זה מתפתח בדיוק בכיוון הזה גם בישראל.
 

טיפים מעשיים לחסכון בשימוש בשירותי תקשורת בענן

כל בעל עסק המתכנן לעבור לשירותי ענן וגם מי שכבר מצוי בשירותי ענן בתקשורת, רצוי ומומלץ, שישאל את עצמו: האם הוא משיג את התשואה המכסימלית (ROI) לעצמו במעבר או בשימוש בשירותי תקשורת בענן. המעבר לשירותי תקשורת בענן אינו מהלך חד פעמי וגם אינו פשוט. יש בו מכשלות כמו בכל תחום חדש. גם בתחום זה ניתן ליפול ב"מלכודות דבש" ולהיקלע ל"חתונה קתולית", שבה הלקוח העסקי לכוד אצל ספק אחד מבלי יכולת להשתחרר מהתלות הזו, תוך תשלום על השירותים הללו במחירים העולים ומטפסים ללא כל תקרה או איזה מנגנון ריסון כל שנה ואף כל רבעון. 
 
בעולם התזזיתי בו אנו נמצאים (מבחינה כלכלית), הדרך הטובה ביותר לחסכון בהוצאות המחשוב והתקשורת לכל עסק היא להעביר את כל ההוצאות מסעיף ה-CAPEX לסעיף ה-OPEX. דהיינו: שכל ההוצאות על שירותי המחשוב והתקשורת תהיינה על בסיס תשלום חודשי נמוך וידוע מראש לטווח זמן של לפחות שנה, ללא עלויות תחזוקה, שדרוגים ורכש ציוד. זאת ניתן להשיג רק במעבר לשירותי תקשורת בענן.
 
יחד עם זאת, המעבר לשירותי ענן דורש בחינת כמה סוגיות חשובות ובכללן:
א. שמירת רמת האבטחה  של השירותים (הגם שהם נמצאים בענן).
ב. שמירה על איכות התקשורת (במיוחד כשהענן מצוי בחו"ל).
ג. שמירה על יציבות מחירים לטווחי זמן סבירים (לפחות שנה).
ד. ניהול פשוט וקל (תוך שימוש בדפדפן), ללא צורך בהכשרות ולמידה של מערכות התקשורת העסקיות. מערכות הניהול של שירותי הענן אמורות להיות פשוטות, אוטומטית ושאינן דורשות הכשרה מקצועית מיוחדת.
ה. בחירה בספק אמין ויציב עם תשתיות חזקות, שרידות ומאובטחות.
ו. יכולת לחבר את כל סוגי הטלפוניה (במיוחד הכוונה לטלפוניה הסלולרית) לשירותי בענן.
ז. קבלת מענה בענן לצרכים ספציפיים ובכללם: אחסון וירטואלי, גיבוי וירטואלי, עברית מובנית, יכולת לוקליזציה ופרסונליזציה, בתחום הטלפוניה: הקלטות, זיהוי מתקשרים, Call Center, ועוד. בנוסף: שילוב מערכות לעבודה קבוצתית ומרחוק, BI, שילוב מערכות "המשרד האחורי" ועוד.
ח. יכולת להחליף ספקים בצורה סבירה ללא תלות מוחלטת בספק אחד.
ט. בחינת ההיבטים המשפטיים הכרוכים בשירותי ענן (במיוחד לגופים ועסקים הנמצאים תחת רגולציות פיננסיות או אחרות) והאם ספק שירות הענן שנבחר עונה על תנאי הרגולציה שחלים על העסק.

לא תמיד ניתן להשיג את כל המטרות הללו בו זמנית אצל ספק שירותי ענן מסוים. לכן, יש לחפש את הפתרון הנכון המביא ROI מדיד וברור לעסק.
 
הטיפ החשוב ביותר הוא שינוי הרגלי עבודה המביא לחסכון רב במשאבים ומעלה את הפריון העסקי. זה אפשרי במעבר לשירותי ענן, שמספקים יכולת לעובדים לעבוד מכל מקום, בארץ או בחו"ל. זה יכול להביא לחסכון גם בשטחים המוקצים לעובדים במתקנים קבועים (שכן, יהיו עובדים, שיעבדו מרחוק, כולל מהבית) וחיסכון בשטחים (ובעלויות) המוקצים בעסק לשרתים וציוד מחשוב ותקשורת. שינוי הרגלי ושיטות העבודה הוא תהליך, שיש לתכנן אותו ברצינות וביסודיות במקביל להעברת שירותי התקשורת לענן.
 
ריבוי  הספקים לשירותי תקשורת בענן (היקף, שיגדל משמעותית ב-2014 ובשנים הבאות) מוביל לידי כך, שבעל העסק עומד נבוך מול שפע ההצעות ואינו יודע במי לבחור. אנו עומדים לרשותכם לביצוע כל התהליך, החל מניתוח הצרכים, דרך בחינת חלופות, תמחור ספקים ובחירת הספק המתאים וכלה בליווי תהלכי ההתקנה וההטמעה.
 
החלטה על בחירת ספק שירותי תקשורת בענן - טיפ:
עסקים קטנים כגדולים יכולים להיכנס ללא היסוס לבחינת פתרונות בענן, ולזנוח את הפתרונות הישנים (אם עדיין קיימים אצלם) ומערכות התקשורת הישנות, שאינן IP (אם עדיין קיימות אצלם).
 
ניתן להתנסות בשירותי ענן בסניף אחד צדדי של העסק ובסניף אחר (אם קיים) או בקבוצת עובדים מוגדרת, ולבחון האם שירותי הענן מתאימים לעסק וצרכיו, אם לאו. ניתן גם להחליף ספקי ענן די בקלות אם רמת השירות של ספק שירותי ענן אינה מספקת. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל סוג של פתרון בו בוחרים. רמת השירות היא החלק החשוב ביותר בבחירת ספק שירותי מרכזיה בענן.
  
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אפריל 2014.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
שירותי ענן



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים