Telecom News - הענק בעולם התקשורת הארגונית מעביר את העסקים בישראל (גם הקטנים) לענן

הענק בעולם התקשורת הארגונית מעביר את העסקים בישראל (גם הקטנים) לענן

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> הענק בעולם התקשורת הארגונית מעביר את העסקים בישראל (גם הקטנים) לענן
הענק בעולם התקשורת הארגונית מעביר את העסקים בישראל לענן
מאת: אבי וייס, 26.04.14, 19:15הצוות הניהולי של אלקטל לוסנט אנטרפרייז ישראל
 
הכל עובר לענן עם תקשורת אחודה – UC, זו הבשורה, שמיישמת אלקטל-לוסנט אנטרפרייז בישראל, עם הצלחות ענקיות בכל קנה מידה, בזמן קצר ביותר מאז נכנסה לשוק המקומי.
 
"אנו שומרים בקנאות על הנבחרת המצומצמת המייצגת אותנו בשוק הישראלי. אנו לא רוצים ליצור קניבליזציה של הפתרונות שלנו", מתאר יענקל לוי-עייש, מנהל אזורי, ישראל, יוון וקפריסין, אלקטל-לוסנט אנטרפרייז. "חשוב לנו, שהאינטגרטורים והמפיצים שלנו ירוויחו וכך ישמרו את הלקוחות שלהם. כל הורדה במחיר גורמת להורדה ברמת השירות ללקוח הקצה וכך הורסים פרויקטים ונכנסים לסכסוכים בין האינטגרטור ללקוח".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם יענקל לוי-עייש (במרכז התמונה), ביחד עם שלומי ברגיג, מנהל הפעילות אלקטל-לוסנט לארגונים בישראל (בשמאל התמונה) ויולי מילנר, מומחה פתרונות רשת באלקטל לוסנט אנטרפרייז (בימין התמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של "עבודה שיתופית" ב"תקשורת אחודה" (Unified Communications - UC) בענן, בארגונים ובעסקים בישראל.
 
שאלה: מה אלקטל-לוסנט עושה בשוק הישראלי?
יענקל לוי-עייש: "אלקטל-לוסנט היא אחת מ-3 חברות התקשורת הגדולות ביותר בעולם. זאת, עם כ-80 אלף עובדים ברחבי העולם ומרכזי מחקר רבים (גם בישראל). החברה עוברת תהליכי שינוי, עם כניסת המנכ"ל החדש, מישל קומבס, תוך התאמת החברה לטרנדים החדשים הקיימים בשוק. במסגרת זו, החברה תצומצם בכ-15 אלף עובדים.
 
בתוך הפעילות הרחבה של החברה, יש לאלקטל-לוסנט פעילות רחבה מאוד בתחום ספקי התקשורת. מי שמנהל תחום זה בישראל הוא חיים טייכהולץ. בתחום הזה אלקטל-לוסנט מוכרת ישירות ללקוחות הקצה, שהם ספקי התקשורת הגדולים.
 
אנו שייכים לפעילות הארגונית של אלקטל-לוסנט. זו פעילות בפורמט שונה, שעוברת דרך שותפים עסקיים ומשווקים המפיצים את הפתרונות שלנו ללקוחות הקצה. יש לנו גם גוף שירותים ופרויקטים, שמבצע כמה פרויקטים גדולים, דוגמת הנחת סיבים ימיים.
 
תחום הפתרונות לארגונים הוא כ-15% מכלל הפעילות העולמית של אלקטל-לוסנט. למעשה, זו חברה פנימית, שצמחה בתוך אלקטל-לוסנט. בשוק הישראלי החלה אלקטל-לוסנט מאפס ב-2007. זו השנה בה החלה הפעילות שלנו בשוק הישראלי. נבנתה תשתית של שותפים עסקיים, שותפים בכירים, שנבחרו בקפידה.
 
השותפים שלנו כאן הם: טלדור תקשורת, תדיראן-טלקום ופעילות הפצה המכוונת לשוק ה-SMB עם C-Data. יש לנו עוד 2 שותפים עסקיים, בעיקר בתחום ה-:Contact Centers חב' IBM ישראל ונס טכנולוגיות".
 
שאלה: מה אתם מספקים לשוק הישראלי?
תשובה: "אנו עוסקים ב- 3 סגמנטים עיקריים של השוק:
 
א. Data Networks. זה כולל כמה נושאים:
1) מתגים מכל סדר גודל לכל צורך ולכל סוג של רשת. מ-8 פורטים ועד אלפי פורטים של מרכזי הרשתות הגדולות ביותר.
2) פתרונות לעולם ה-WiFi. אלו פתרונות OEM משולבות עם Aruba. מדובר בפתרונות Indoor ו-Outdoor.
3) Routing. כל סוגי הנתבים לכל הצרכים, החל מטלפוניה וכלה באינטרנט.
4) פתרונות ל-Data Centers לכל סביבת העבודה של מרכזי המחשוב ולכל צורך.
5) מערכת ניהול המנהלת את כל המערכות תחת מעטפת שליטה אחת.
 
ב. תחום התקשורת – Communications. זה כולל כמה נושאים, בדגש על הענן וה-UC:
1) פלטפורמות ל-SMB. פתרונות מ-5 עד 300 משתמשים.
2) פלטפורמות לארגונים. פתרונות מ-100 משתמשים ומעלה, עד כ-15 אלף משתמשים על שרת אחד, עם יכולת הרחבה עד ל-250 אלף משתמשים.
3) פתרונות טלפוניה מכל הסוגים. התחום הזה הוא הוותיק ביותר באלקטל-לוסנט עוד מהימים שלוסנט הייתה חלק מ-AT&T ומעבדות Bell.
4) פתרונות בעולם האפליקציות. זה כולל UC ארגוני ו-UC לעולם הנייד.
 
ג. תחום ה- (CC (Contact Centers. כאן אנו מספקים פתרונות לכל סדר גודל של CC. הקמנו בישראל את ה-CC הגדולים ביותר הקיימים במדינה, כמו בבנקים הגדולים (כולם), בחברות כרטיסי האשראי, בבזק, בשופרסל, בביטוח לאומי ועוד. מדובר ב-CC בסדרי גודל של אלפי משתמשים נותני שירות בכל מוקד כזה.
 
הפתרון המרכזי שלנו כאן נקרא ג'נסיס, פתרון מקיף לעולם הארגוני, שמכיל את כל האפליקציות העסקיות הנדרשות בכל תחום. ג'נסיס יצאה מזמן מעולם ה-CC והתרחבה לעולם היישומים. כבר ביצענו כמה פרויקטים גדולים בישראל, למשל בחברות ביטוח גדולות דוגמת מגדל. אנו מייצגים עדיין את ג'נסיס בישראל למרות שהיא חברה, שנפרדה מאלקטל-לוסנט. זאת, בגלל הניסיון שלנו באינטגרציה בפרויקטים גדולים של מיליוני דולרים, למשל בתחום של חברות הפיננסים.
 
בנוסף לפתרונות ה-CC יש לנו פתרונות בעולמות המולטימדיה. חלק מהפתרונות מתממשקים ישירות לתוך ה-CC.
 
הייחוד שלנו בשוק הישראלי הוא, שאנו מספקים פתרונות 'קצה לקצה'. יש לנו יישומים ומוצרים בכל תחום. יש סינרגיה מלאה בין כל המוצרים לכל צורך עסקי, שניתן להעלות על הדעת. כל המוצרים, כל התוכנות, הכל עד רמת הסוללות בתוך המכשירים הקטנים ביותר. הכל תוצרת אלקטל-לוסנט. זה מאפשר לאינטגרטורים לספק תחזוקה פשוטה עם מקור אחד לכל החלפים, התמיכה והעדכונים. האינטגרטורים אוהבים את הפשטות הזו ולכן מייצגים אותנו היטב במכרזים הגדולים ביותר במדינה".  
 
שאלה: אילו מוצרים הם המבוקשים ביותר בשוק הישראלי?
תשובה: "בשנה האחרונה הגענו למקום ראשון ב-EMEA בתחום הטלפוניה הארגונית עם גידול של 8.5% ברמת הפעילות. בתחומי ה-LAN וה-WiFi אנו נמצאים בשלבי גידול וצמיחה מהירים. כך גם בתחום ה-Data Centers, למרות שזה תחום מאוד חדש אצלנו.
 
בתחום ה-UC אנו נמצאים במשבצת של המובילים לפי חברת המחקר הבינלאומית גרטנר. בישראל, התחום זה נמצא רק בראשית דרכו. אנו מובילים גם בכמה תת-תחומים דוגמת ה-IVR, שבו ההובלה היא של ג'נסיס. ההצלחות הטובות ביותר שלנו, שאנו גאים בהן, הן בתחום המערכות המשולבות. אלה פתרונות הכוללים את כל מרכיבי הרשת, הטלפוניה והאלחוט. דוגמה להצלחה כזו: עיר הבה"דים של משטרת ישראל בבית-שמש, שנמצאת בשלבי בנייה מואצים. שם אנו מתקינים מערכת כוללת כזו".
 
שאלה: מהם החידושים הקיימים במערכות של אלקטל-לוסנט?
תשובה: "יש שפע של הכרזות חדשות ואציג כאן רק 5 תחומים, שאני חושב, שהם הכי מרכזיים לשוק הארגוני:
 
1. Personal Cloud. זה העולם של ה-PC החדש, העתידני. זה פתרון מרכזי אצלנו המדבר על חווית המשתמש, שלא תלוי יותר במיקום פיזי וסוג מכשיר הקצה, שיש לו ביד. האפליקציות, שאנו מספקים, יכולות לעבוד בכל סביבה. יש לנו כבר כמה אפליקציות מובילות על הענן האישי:
א) שיחות ועידה. הפתרון הוא חלק מהפתרון שנקרא Open Touch. האפליקציה הזו משתלבת בכל מכשיר, כולל כל הסמארטפונים והטאבלטים.
ב) Open Touch Video Store. זו אפליקציה דמוית יוטיוב, אבל מיועדת לעסקים.
ג) Team Share. זו אפליקציה דוגמת גוגל-דוקס. זו אפליקציה לעבודה ארגונית עם מסמכים בשירות ענן.
 
2. Open Touch Cloud. זו סדרת מוצרים בענן לעולם התקשורת. יש כאן פתרונות לרמת ה-SMB ופתרונות לרמת ה-SME. הכל מתבצע בשרתים שלנו התומכים בכל מכשירי הקצה בפתרון של UC. הפתרון הזה מתאים לספקי תקשורת ואינטגרטורים גדולים הרוצים לספקי שירותי ענן עסקיים בגישת ה-SaaS.
 
הפתרון הזה מאפשר לספק CCaaS (מוקד שירות כתוכנה) ו-UCaaS (תקשורת אחודה כתוכנה). הפתרון בענן הוא 100% בתוכנה. הלקוחות משלמים רק על מה שהם צריכים, כך שיש להם רק OPEX בלי CAPEX, למעט מכשירי הקצה הקיימים בידי המשתמשים עצמם.
 
ספקי שירות יכולים להפעיל את המערכת הזו כשירות, שבו מעלים ומורידים שירותים בקליק של עכבר. אפשר להוסיף שירותים חדשים בזמן אפס.
 
זו מערכת חדשה, שיש כבר 8 ספקים בעולם המריצים זאת. אנו בשלבי כניסה עם זה לשוק הישראלי. Open Touch Cloud זה פתרון ענן מקיף עם סל פתרונות לכל צורך. בנינו את הכל, החל מהטכנולוגיה וכלה באפליקציות על מכשירי הקצה. הכל מותאם לסביבה של ספק התקשורת ברמת ביצועים של ספק תקשורת.
 
מסביב לפתרון הזה אנו מספקים את מגוון פתרונות ה-Storage, פתרונות האבטחה, פתרונות ה-Media Getaways וציוד קצה מכל סוג. כך, שמדובר בפתרון גמיש היכול לטפל בכל מכשיר קצה ובכל צורך על כל רשת. זה מאפשר לכל משתמש קצה, שיש לו כמה מכשירים (נניח סמארטפון, טאבלט, מכשיר טלפון במשרד וכיו"ב), להחליט באיזה טלפון ומתי הוא יקבל שיחות והודעות. חוויית הלקוח היא הפרמטר העליון, שסביבו נבנתה המערכת.
 ריבוי מכשירים
לכן, כל לקוח קצה יכול לחבר עד 5 מכשירי קצה למערכת הזו תחת שמו. למתקשר אליו כלל לא אכפת היכן נמצא מקבל השיחה ובאיזה מכשיר הוא מקבל זאת, כי המערכת מבצעת ניתוב שקוף בין המכשירים, לפי המכשיר שבאותו רגע המשתמש מחזיק בידו. כך, אנו מביאים עולם חדש ושקוף לעסקים בכל סדר גודל.
 
3. Unified Access. המשמעות: משתמש הקצה נכנס לרשת עם שם וסיסמה אחת בכל תצורת רשת.
 
העובדים והמנהלים עברו בשנים האחרונות לעולם חדש ושונה בהתנהגות העסקית שלהם. אנשים עברו לעבוד בצורה ניידת מכל מקום. זה יכול להיות מהסלולר או מה-WiFi, כמו גם מכל חיבור רשת קווית.
 
לכן, יש צורך ללכת לתשתית אחודה של ניהול ושליטה במשתמשים. צריך לספק להם חוויית שימוש אחודה.
 
הפתרון המרכזי כאן נקרא: Converged Campus. זה שילוב מלא של LAN עם WiFi. זה העתיד של רשתות התקשורת. יש כאן שירות מלא ושקוף, קצה לקצה, עם איכות שירות. המשתמש נכנס לרשת הארגונית עם אותן הרשאות ותהליכים באופן שקוף ולא חשוב מאיזו רשת הוא הגיע, האם זה מה-LAN או מהאלחוט.
 
4. פתרונות WiFi בתקנים החדשים. היום אנו מספקים פתרונות בתקני ac החדשים. יש כאן מערכות ניהול אחודות, יכולת שליטה באיכות הרשת לפי אפליקציות ומשתמשי קצה.
 
במתגים שלנו יש יכולות DPI המזהות מעל לאלף אפליקציות עם יכולת שליטה בכל אפליקציה. יכולות ה-DPI מצויות בכל סדר גודל של מערכת, גם במערכות קטנות ביותר לעסקים קטנים. חבל, שבישראל יש מגבלות על תקן ac המלא. נקווה, שזה ייפתר בקרוב ע"י משרד התקשורת.
 
5. Virtual Core. זה פתרון חדש למרכז הרשת הארגונית. זה מתאים לכל סדר גודל של ארגון מ-20 פורטים ומעלה. זה מאפשר לכל עסק לבנות לו Data Center אלסטי הגדל בקלות לפי הצורך. הכל תחת מערכת שליטה אחת, לא משנה אם הרשת שלו מחוברת ל-LAN ,WAN, קווי או אלחוטי.
 
הפתרון שלנו לבניית Data Center גמיש, גם לעסקים קטנים ביותר, קרוי בשם (POD (Performance Optimized Design. זה זוכה לתגובות חיוביות ביותר בשוק. זה מאפשר לבנות מרכזי מחשוב קטנים ולהגדיל אותם בצורה הדרגתית וגמישה. זה חלק מפתרונות ה-Omni Switch שלנו, שתומכים באופן מלא ב-SDN. אלה פתרונות תקניים. כך, שניתן לשלב בהם מוצרים של ספקים אחרים תואמי SDN. זה יכול לגדול מ-20 פורטים עד 14 אלף פורטים. זו גמישות פנטסטית, שלא הייתה עד היום בשוק".  
 
שאלה: אתם תומכים ב-WebRTC?
תשובה: "כמובן. אנו תומכים ב-WebRTC, כך שניתן להעביר את התקשורת על כל דפדפן. יש לנו כבר גרסה העובדת יפה על האייפד. זה מיד 'מדליק' כל מי שמתנסה ועובר לטכנולוגיה הזו. מפעילים בגרירת אצבע בתוך הדפדפן על האייפד את התקשורת בצורה קלה ופשוטה. העולם הולך לכיוון הזה די מהר".
 
שאלה: מה המיוחד ב-Unified Access דווקא אצלכם?
תשובה: "זה הפתרון היחיד בעולם המאחד את 2 העולמות: הקווי האלחוטי ברמה האפליקטיבית. אנו מובילי שוק בתחום הזה".
 
שאלה: לאן אתם הולכים בשוק הישראלי?
תשובה: "מנקודת המבט שלנו על השוק המקומי אנו הולכים בכמה כיוונים:
 
א. מינוף פעילות באמצעות ספקי תקשורת ושירות גדולים בישראל. אנו מכשירים את הספקים שלנו להיות שותפי עסקיים כדי למכור ובמסות את הפתרונות של ה-UC והענן לשוק ה-SMB, שזה שוק, שכנראה קל להיכנס אליו בגישת ה-SaaS.
 
ב. אנו מגדילים את הצוות בישראל ובונים מערכות Demo - כדי שהלקוחות יוכלו לקבל ביטחון וידעו להפעיל ולהתנסות במערכות הללו.
 
ג. אנו מעוניינים להוביל את השוק בתחום ה-Unified Access. זה יאפשר גישה אחת ואימות אחד למשתמשי הקצה, במקום מערכות כפולות, כמו שיש היום בעסקים.
 
ד. אנו מעוניינים להפיץ את הבשורה של Data Center אלסטי, מה שמתאים במיוחד ללקוחות בינוניים. הם יכולים בגישה הזו לבנות Data Center קטן במהירות ובמחיר אפשרי עבורם.
 
ה. אנו עובדים קשה להחדיר את פתרונות ה-Open Touch, כולל כל פתרונות התוכנה והאפליקציות, כשהכל משתלב בענן.
 
ו. בתחום ה-CC אנו מעוניינים להגיע גם ללקוחות ברמת ה-SME. עד עתה היינו מרוכזים בתחום ה-CC לארגונים גדולים. נחבר את פתרונות ה-CC לשאר הפתרונות הנדרשים לרמת העסקים הבינוניים.
 
ז. ניכנס יותר עמוק לתחום המובייל בארגונים, עם פתרונות חדשים ובענן.
 
כך, שיש לנו הרבה עבודה לשנה הקרובה ואנו מקווים להצליח בדיוק כמו שהצלחנו בשנה שחלפה ואף יותר".
 
שאלה: מהן ההצלחות הבולטות ביותר שיש לכם בישראל?
יענקל לוי-עייש: "אפשר לציין 2 הצלחות מאוד בולטות:
א. פתרונות Access למטרו של בזק. מכרנו כ-3,000 מתגים לבזק. זה הישג בלתי רגיל.
 
ב. בקרוב נפרסם על זכיה נוספת של כ-3,000 מתגים בכל שנה בארגון גדול בישראל. זו זכייה שתסתכם ב-12,000 מתגים. זו הצלחה ממש אדירה בשוק הישראלי".
 
בתמונה (מימין): יולי מילנר, יענקל לוי-עייש, שלומי ברגיג
צוות הניהול באלקטל לוסנט ישראל



 
 
Bookmark and Share