Telecom News - רשת חברתית מופעלת בקולו של הנהג: חלום מתגשם

רשת חברתית מופעלת בקולו של הנהג: חלום מתגשם

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> רשת חברתית מופעלת בקולו של הנהג: חלום מתגשם
רשת חברתית מופעלת בקולו של הנהג: חלום מתגשם
מאת: אבי וייס, 2.6.14, 00:10גיל מלמד
 
חברת ההזנק WonderVoice פיתחה מנוע דיבור המאפשר לדבר עם הרשת החברתית ולהקשיב לה גם בזמן נהיגה או רכיבה, מה שיוצר תקשורת אישית קולית מזן חדש ומבטיח.
 
"כולם יוכלו להתקשר ולדבר בטלפון הסלולרי שלהם בצורה קולית למשל בנהיגה, גם מול הרשת החברתית שלהם ולא רק מעל לרשת הטלפון הרגילה", מתאר גל מלמד, מייסד ומנכ"ל WonderVoice. "המטרה שלנו להיות ה-Hub, המרכז של שימוש קולי בכל האפליקציות החברתיות הניידות הקיימות בשוק בעולם, לכל מטרה, במקום שימוש בידיים".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם גל מלמד (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של קשר קולי אישי עם הרשת החברתית בעיקר בנהיגה.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של WonderVoice?
גל מלמד: "הגעתי לנושא לאחר 6 שנים בהן עבדתי בתחום הממשק של אדם-מכונה בחברת ההזנק N-Trig. הייתי אחראי על קו המוצרים ועל תחום הפיתוח העסקי. התחלנו עם העיסוק בחוויית המשתמש עוד במערכת חלונות XP, כשבנינו מערכת מולטי-טאצ'. קיבלתי שם ניסיון רב בפיתוח ושיווק מוצרים המיועדים למשתמשי הקצה כדי לשפר את חוויית השימוש שלהם.
 
כבר באותה תקופה ראיתי, שאין פתרון מקביל לחוויית המשתמש בסלולר. חיפשתי פתרון של קול כי זה נראה לי טבעי ביותר. התחלתי לפתח מערכת המספקת יכולת שמיעה של טוויטר. אולם, המערכת הזו הייתה בלתי קבילה. זה בקושי נשמע והובן. לכן, התחלתי לחפש פתרונות אחרים ומצאתי, שאין פתרונות טובים בשוק.
 
כך הגעתי לתובנה, שאין פתרון קול נייד למשתמש. זו בעיה די דומה לבעיית הטאצ,' שהתמודדתי אתה כמה שנים קודם לכן. לא ראיתי פתרון, שניתן ליהנות ממנו ולהשתמש בו בקלות. לכן, יצאתי לדרך חדשה לפתח פתרון חדש לשוק הנייד.
 
שאלתי את עצמי: מהן הבעיות בחוויית המשתמש המונעות ממנו להשתמש בקול בצורה יום יומית במכשיר הנייד שלו?
 
הבנתי, שיש פער די גדול ביכולות של מנועי הקול. מנועי הקול, כמעט כולם, נולדו לפני 10 עד 15 שנה. הם פותחו כדי לתמוך בשפה רהוטה וברורה. אולם, במציאות יש שונות רבה ברמת כל משתמש קצה. אנשים לא מדברים רהוט.
 
ראיתי, שיש כאן אתגר ובעיה הזקוקה לפתרון והחלטתי להתמקד בממשק אדם-מכונה הבא. זה נראה לי השוק הבא שיצמח וחשבתי, שיש לי עבורו פתרון. עזבתי את N-Trug בסוף 2010 והתחלתי לעבוד על פתרון. בהתחלה עבדתי לגמרי לבד".
 
שאלה: איך הגעת לפתרון בעיית הקול בסלולר?
תשובה: "מצאתי פוטנציאל בנקודת הפיתול של מוצרי הקול בשנים 2011 עד 2012. בשנים הללו קרו כמה דברים:
1. מכשירי הסלולר יכולים מאז להעביר הרבה Data ברשתות הסלולר בעולם. זה יצר את תופעת ה-Big Data וראיתי, שהפתרון טמון בדיוק בנקודה הזו.
2. סירי של האייפון החלה לחנך את השוק להשתמש בקול, למרות שזה פתרון מאוד חלקי ומצומצם. אחריה גם גוגל עם האנדרואיד שיפרה את יכולות הקול והשוק התחיל להבין את היתרונות בשימוש בקול בכמה אפליקציות.
 
חברת WonderVoice נולדה רשמית ב-2011 מתוך כוונה לפתור את בעיית האינטראקציה של המשתמשים מול הרשתות החברתיות והאפליקציות החברתיות. אין פתרונות בתחום הזה וסירי בכלל לא מתקרבת לתחום הזה.
 
אנו מניחים, ששפה היא דבר דינמי ולא סטטי. כך, אנו לומדים את השפה כל הזמן והלימוד הזה נעשה בפתרון שלנו בענן. זה תהליך למידה אוטומטי.
 
אני יודע לייצר אינטראקציה קולית לתחום מונחי הרשתות החברתיות, על בסיס המיקום, הרשת החברתית ועוד פרמטרים הקשורים במשתמש הקצה. זה הפטנט שלנו, שמשלב ידע הנצבר בענן וידע מקומי. מהמידע הזה אנו יוצרים ממשק קולי המבוסס על פרסונליזציה והמשתמש יכול לתקשר עם הרשת החברתית שלו בקול".  
 
שאלה: איך זה שונה ממנועי הקול של אפל וגוגל?
תשובה: "קודם כל, גוגל החליטה לפתור את בעיית החיפוש באמצעות קול. גוגל מבססת זאת על פי המידע של החיפושים הקיימים כבר ב-Data base שלה. התוצאות של החיפוש בגוגל ממש טובות בגלל ההיקף העצום של המידע הקיים במערכת החיפוש שיש לגוגל. אולם, הפתרון של גוגל ממוקד לעניין אחד. הפתרון הזה בכלל לא יודע לתת טיפול או מענה לתחום החברתי.
 
התוכן העובר ברשתות חברתיות ובאפליקציות חברתיות הוא תוכן בין-אישי, תוכן עם אייקונים, תוכן עם סלנג, תוכן עם שגיאות אין סופיות של המשתמשים בו. דבר כזה לא מקבל מענה במנוע הקול של גוגל.
 
לגבי הסירי של אפל, היא רוצה לספק לך את המידע הרלבנטי לשאלות שלך, לתת זאת לכל אחד במהירות. זה גם כן סוג של חיפוש ומציאת מידע. אם המשתמש יפנה לטוויטר או לפייסבוק תראה, שיש כאן בעיה. המנוע של סירי לא מיועד לעבוד בעולם החברתי הזה.
 
המנועים לקול גם של גוגל וגם של אפל לא מצליחים להבין תוכן אמיתי של אנשים חיים הנמצאים ברשתות חברתיות ומתקשרים זה עם זה.
 
כך, אנו משלימים את החלל שנוצר בהתמקדות בתחום הרשתות החברתיות והאפליקציות החברתיות. רוב האנשים נמצאים רוב זמנם דווקא שם ולא בחיפושים.
 
יש לנו כבר משתמשים משלמים, עשרות אלפים. אנו עובדים בשקט ומנסים לחדור לשוק בצורה הדרגתית לאור ההתפתחויות בשוק והצורך העולה בשוק לפתרונות כאלו".
 
שאלה: מה המנוע שלך בא לפתור?
תשובה: "רשת חברתית זו למעשה שיחה חופשית. אין לה כללים ומבנה מוגדר. אנו עוסקים בדיוק בזה. יש לנו מנוע המבין את ההקשר של השיחה בין הצדדים. אנו מנסים כל הזמן להבין את התוכן של הדיאלוג. זה תהליך דינמי די מהיר הנבנה כל הזמן בענן.
 
הפתרון שלנו מאפשר קשר קולי מול אפליקציה חברתית. לפני כשנה יצאנו והשקנו את הגרסה הראשונה ל-iOS וזה הפתרון היחיד בעולם לאינטראקציה קולית מעל לפייסבוק. זה פתרון אינטראקטיבי לפייסבוק. אפשר לשמוע פוסטים, הערות, לאהוב או לא וכך הלאה.
 
השימוש הברור ביותר של האפליקציה הזו הוא בנהיגה. אנו מאפשרים תוך כדי נהיגה לשלוח הודעות מעל לפייסבוק-מסנג'ר. כיום, רוב המסרים המידיים עברו מה-SMS אל האפליקציות החברתיות.
 
יש לנו פתרון, שתפרנו לחברות דוגמת פנגו בארה"ב, לאנשים המחפשים חניון והמערכת מדווחת למשתמש מה פנוי והיא מנחה את המשתמש למקום חניה פנוי.
 
כיום, אנו נמצאים בעולם של צעירים הרוצים להיות מחוברים כל הזמן לרשתות חברתיות. זה קורה בווטסאפ, בטוויטר, בפייסבוק ובעוד רשתות. הצעירים עונים בזמן אמת והם רוצים לתקשר בזמן אמת. הם לא מוכנים לסבול שיהוי במענה. אני מציג פתרון לזמנים בהם המשתמשים החברתיים הללו לא יכולים להפעיל את הידיים. זה יכול להתרחש גם כשהם רוכבים על האופניים, או על סאגווי, או על סוס, או כשהם בעבודה כשהידיים שלהם תפוסות בעשייה".  
 
שאלה: ממה מורכבת חברת WonderVoice?
תשובה: "אנו למעשה חברת Bootstrap. ליבי גלזר הצטרפה אלי ב-2012 והיא עוסקת בעיקר בתחום הלינגוויסטיקה".
 
שאלה: זה לא מסוכן להשתמש בקול ברשת חברתית בזמן נהיגה?
תשובה: "העתיד מצביע על כך, שהטלפון הנייד, לרבות הטאבלט הנייד, ימשיך להיות פעיל גם בנהיגה. המטרה שלנו היא, שהקול ישלוט בכל האפליקציות. זה שונה משימוש במבט ובאצבעות הידיים.
 
המטרה שלנו לספק Personal Assistance מלא לכל אחד, גם לנהג. בהגדרה, זה יוצר אינטראקציה מול האפליקציה של כל אחד. זה לא מסירת מידע או איתור מידע, מה שאפל וגוגל עושות.
 
גם כיום יש שימוש בקול של הנהג. הנהג מקיים אינטראקציה עם הקול שלו וזה מותר וחוקי בכל העולם. הנהג מדבר עם היושבים ברכב ומדבר בדיבורית שלו ברשת הסלולר. גם שימוש ברדיו, החל מהדלקת הרדיו וכלה בשמיעת השידור ברדיו, מסיח את דעתו של הנהג וזה מותר.
 
מה הרמה של הסחת דעת שלא מסוכנת לנהג? זה נבדק במחקרים. גם כיום יש לנהג לא מעט ממשקי קול. גם סירי וגוגל מאפשרים לנהג לענות להודעות בזמן נהיגה. אולם, אצלם זה הרבה יותר מסוכן. כי זה דורש פעולה מהנהג, של לחיצה ובחירה של התפריט, שעל המסך. דהיינו: מה שיש היום יותר מסוכן ממגע קולי בלבד, שאין בו שום שימוש בידיים.
 
המחקרים מראים, שהסיכון להיכנס לתאונה גוברים פי 23 כאשר הנהג משתמש בידיים לא לנהיגה. זה קודם כל מסיט את המבט שלו מהדרך, להסתכל על הידיים ועל המסך. השימוש בקול היה גם קודם ואין בזה חידוש. הנהג תמיד דיבר עם אנשים, דיבר בסלולר ושמע רדיו.
 
עדיף, שהנהג לא יסיט מבט ולא יסתכל על מסך המכשיר. על פי החקיקה כמעט בכל העולם, אסור להשתמש בטלפון ביד. אין שום איסור לשימוש בקול. זו הרגולציה הקיימת בעולם. לא נראה לי, שאי פעם יאסרו על הנהגים לדבר בקולם בזמן הנהיגה או להקשיב. זה לא נראה הגיוני. כך, שהרגולציה בתחום הנהיגה פועלת דווקא לטובתנו".
 
שאלה: אילו פתרונות ניתן לייצר מהמנוע שלכם?
תשובה: "יש לנו אינטגרציה עם חברה אמריקאית בשם Glimps, שמדווחת על מיקום ומיועדת לפגישות ולהחלפת מסרים בין אנשים. זה סוג של 'עוזר' המופעל תוך כדי תנועה.
 
כ"כ, אנו משתפים פעולה עם Spotify בארה"ב, לייצר ספריית מוזיקה אישית למשתמש, כולל מוזיקה המבוססת על הרשתות החברתיות והמלצות חברים.
 
קיבלנו כבר כמה פרסים ותעודות הערכה בתערוכות עולמיות, שבהן הצגנו את הפתרונות הללו. בגלל שהפתרון שלנו כל כך ייחודי ומתקדם, קל לנו לשתף פעולה עם חברות תוכן.
 
האפליקציה שלנו ניתנת להורדה מחנויות האפליקציות בכמה דולרים, כך שכל אחד יכול להתנסות בה.
 
בשנה האחרונה אנו עובדים על שיפור ממשק המשתמש על סמך חוויות משתמשים, שכבר הורידו את התוכנה. אנו מקבלים כל הזמן משובים על עוד תכונות ופי'צרים המבוקשים בתוכנה. כרגע אני גם מרוכז בחיפוש השקעות כדי שתוכלנה לסייע לי להתקדם.
 
להערכתי, גם יצרני הרכב ישתפו פעולה בהתפתחות הזו. יש כבר כמה פתרונות של יצרני רכב, שחיברו את גוגל ואפל למכוניות במערכת המולטימדיה. אולם, אלה פתרונות מאוד מינימליסטיים ולא אינטראקטיביים כי אין בהם יכולת אינטראקציה פרסונלית ומיידית מעל לרשת החברתית".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
גל מלמד: "אני ממוקד ב-2 כיוונים ב- WonderVoice:
 
א. הכיוון הראשון והחשוב: לשנות את הדרך בה אנו משתמשים באפליקציות תוך כדי תנועה. אנו ממוקדים במטרה וממוצבים טוב מול כל מתחרה אפשרי, כי אין כרגע פתרונות כאלה, לא ב-iOS ולא באנדרואיד.
 
 
ב. אני רואה פוטנציאל עצום בתחום של 'המכשירים הלבישים'. אנו עובדים על התחום, שאולי הפתרון שלנו ישתלב במוצרים הללו. תחום האלקטרוניקה הלבישה כרגע נמצא אצל החברות הגדולות וייתכן שהן תפתחנה הכל אצלן בבית. אולם, חברות יצרניות בינוניות וקטנות בתחום זה, שאין להן מומחיות בדיבור, נוכל לספק להן את הצורך של בניית ממשק קולי לפתרון הלביש. נהיה מערכת הפעלה קולית מעל לאפליקציות הלבישות החדשות הללו.
 
אנו יושבים לדעתי כרגע במקום טוב, שבו לא לסירי של אפל ולא לגוגל יש פתרון. המנוע שלנו מול האפליקציות החברתיות מספק פתרון ייחודי בשוק, שאני מאמין בו. זה ישמש את כל השוק, כך אני חולם, החל מרוכבי אופניים ועד נהגי רכב.
 
אני חולם, שמיליוני אנשים בעולם ישתמשו במערכת שלנו בכל עת בה הם זקוקים לה, בעיקר במצבי נהיגה או רכיבה. השוק שלנו הוא כמעט אין סופי".
 
נסיעה ברכב עם ניווט



 
 
Bookmark and Share