Telecom News - מי הן 6 הנשים המובילות והבולטות כיום בעולם הביטקוין הגלובלי?

מי הן 6 הנשים המובילות והבולטות כיום בעולם הביטקוין הגלובלי?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> מי הן 6 הנשים המובילות והבולטות כיום בעולם הביטקוין הגלובלי?
מי הן 6 הנשים המובילות והבולטות בים בעולם הביטקוין הגלובלי?
מאת: מערכת Telecom News, 19.4.14, 13:50

מרבית המעורבים בעולם הביטקוין הם גברים. רק 7% הם נשים. אולם, יש נשים הפועלות להנגשת התחום עבור נשים, לעידוד כניסתן לתחום טכנולוגי-פיננסי חדשני ומהפכני זה ולהחדרת הביטקוין לאוכלוסייה כולה.

במחקר לפני שנה במדגם מייצג היוו הנשים 5% מכלל מחזיקי הביטקוין. בסקר בתחילתו המצוי בבלוג Simulacrum של Lui Smyth חוקר מ- University College of London, הן מהוות 7%. גם Fred Ehrsam אחד ממייסדי Coinbase אמר בשימוע לגבי הרגולציה על הביטקוין אצל הרגולטור בניו יורק, שהגברים הם המשתמשים העיקריים בשיעור של 93%.

נשים לא מעורבות מספיק בעולם הביטקוין מאחר שהוא עולם פיננסי ועולם טכנולוגי, 2 תחומים, שבדרך כלל לא מושכים נשים רבות. לכן, נשים המחזיקות בביטקוין הן בד"כ משכילות ובעיקר בעלות תכונות יזמיות. לגבי הכרייה, כאן עדיף שיהיה ידע במדעי המחשב וגם בתחום זה שולטים גברים. בכנסים של ביטקוין כמעט ולא רואים נשים ואם הן מגיעות אזי מסתכלים עליהן כמשהו יוצא דופן. כאילו יש להן קרניים.

אולם, אם נשים לא תפעלנה לשנות את המצב הזה ולא תקחנה חלק פעיל כבר עתה בעולם הביטקוין, כאשר הוא עדיין בתחילתו, תחום זה יהפוך לעוד מגזר בו לא יהיה ייצוג הולם לנשים.

כנס "מיס ביטקוין", שנערך ביום 2.3.14 בתל אביב כפי שדווחנו בהרחבה - כאן, היה ראשון מסוגו בעולם ונתן לנשים הזדמנות להכיר אתמורן שקד עולם הביטקוין, להבין אותו  וגם להיכנס לתוכו כאתגר פיננסי וטכנולוגי גם יחד.

ניתן לומר, שבארץ בולטת מורן שקד (בתמונה משמאל) בפעילותה למען החדרת הביטקוין לאוכלוסיית הנשים והיא עמדה מאחורי יוזמת כנס "מיס ביטקוין". מורן שקד היא יזמית BuyTheWay ושגרירה בשגרירות הביטקוין בתל אביב.


CoinReport מפנה את הזרקור ל-6 נשים בולטות ביותר בתעשיית הביטקוין העולמית, שמשמשות דוגמא ליזמות נשית המעודדת אנשים להיכנס לתחום כולל נשים. נשים הוכיחו בעבר, שהן מקדישות עצמן למטרות שונות ומנסות לשנות את העולם, וכאשר זה מגיע לביטקוין זה לא צריך להיות שונה. האתר מדרג את הנשים הבולטות ממקום מס' 1 למקום מס' 6 כדלקמן:

 
מקום מס' 1: Alakanani Itireleng
Alakanani Itireleng

במדינת העולם השלישי Botswana, בעלת הבעיות הפיננסיות, נאבקים מידי יום כפרים ועסקים כדי לשרוד. Alakanani Itireleng מהווה השראה בעזרתה לקהילה לצמוח בביטקוין. סרט הווידאו שלה מראה את המצב העגום של המדינה והיא מסבירה כיצד הביטקוין יכול להיות בשימוש במדינה כדי להתגבר על בעיותיה ולסייע למשל למרפאות גמילה מסמים, לילדים בכפרי SOS ולעסקים קטנים. היא עושה ככל יכולתה לשקם את הכלכלה. היא לא רק "מסיונרית" של ביטקוין אלא נותנת חבל הצלה למקומיים. יש לה השפעה מאד חיובית במדינה שלה והיא מקדמת שם חופש כלכלי.

מקום מס' 2: Kunmi Otitoju
Kumni Otitoju

Kunmi Otitoju היא המיסדת של קו ייצור תיקי עור תוצרת בית בניגריה הנקרא Yoruba, תיקים הנמכרים באינטרנט. לפני כנסיתה לעסקי האופנה בניגריה היא עבדה ולמדה בארה"ב ובאירופה (עבדה למשל בגולדמן זאקס וב-ICF Councling וגם יסדה את המגזין Yonderland). היא מקבלת ביטקוין עבור מוצרי הסטארטאפ שלה Minku Leather Goods. היא בעלת העסק הראשון בניגריה, שהחל לקבל ביטקוין. היא מאמינה, שבאמצעות התפשטות המודעות לביטקוין, ממשלות יבינו כמה הביטקוין חדשני ויוצא דופן. היא מאמינה, ששכנוע הממשלה לגבי הביטקוין יוביל לשימוש המוני. היא לא רוצה, שניגריה תפגר בתחום אחרי ארה"ב, בריטניה או סין. 

מקום מס' 3: Sarah BlincoeSarah Blincoe

התרומה של Sarah Blincoe לעולם הביטקוין היא: Bitcoin Beauties. הפלטפורמה מבטאת את הביטקוין עבור נשים בנושאי יופי ובהשתתפות נשים. Blincoe מצלמת נשים ומציגה אותן באתר כדרך נוחה למשוך נשים לעולם זה. הרעיון נבע מכך, שהיא שמה לב להיעדר נשים באירוע הראשון של הביטקוין בסן פרנסיסקו. היא הזמינה כמה נשים לאירוע אך הן לא הגיעו. היו שם רק גברים צעירים. ע"י פנייה לנשים באמצעות היופי שלה ויופי של אחרות היא מעודדת את השימוש בביטקוין אצלן. הסיסמא באתר שלה: "יופי, שכל, ביטקוין".היא מדגישה בכך, שלנשים יכול להיות הכל במונחי מראה, אינטליגנציה ויכולת להבין את התפישה של הביטקוין. מיזם זה הוא יוצא דופן ויחודי בגישה שלו להביא יותר נשים לעולם הביטקוין.

מקום מס' 4+5: Helen Hua ו-Paige FreemanPaige FreemanHelen Hua

Helen Hua (תמונה ימנית) היא מארגנת שותפה ב-Women in Bitcoin ביחד עם Paige Freeman מ-BitPay. הארגון הוא פלטפורמה לנשים ללמוד על המטבעות הקריפטוגרפיים. באמצעות קשרים ושיתופי פעולה עוזר הארגון לעודד ולקדם את הטכנולוגיות של הביטקוין. הפלטפורמה מכוונת להגיע לחופש פיננסי, לחדשנות פיננסית ולחדשנות של טכנולוגיה פיננסית. באתר טוענים בבדיחות, שסאטושי נקומוטו, אבי הביטקוין, הוא אישה. מה שהבחלט יכול להיות.


מקום מס' 6: Elizabeth PloshayElizabeth Ploshay

Elizabeth Ploshay היא חברה ב-Bitcoin Foundation, קבוצה המגינה ומקדמת את פעילות הביטקוין בעולם. ניא עובדת גם ב- Bitcoin Magazine כמנהלת התקשורת. היא שוקדת על ארגון גישות להגעה אל גברים ונשים גם יחד בתוך ומחוץ לקהילת הביטקוין ולהפיכת הביטקוין ליותר יעיל עבור המשתמשים.



עדכון 26.4.14, 19:20: טוקבק בתחתית כתבה זו מפנה ל-Stephanie Murphy, כראויה להיכלל ברשימה זו. היא מנהלת הפעולות של עמותה מבוססת ביטקוין בשם Fr33Aid, עמותה המתוארת כ: A bitcoin-based charity that provides volunteer first aid, education and networkingStephanie Murphy

 




 
 
Bookmark and Share