Telecom News - הולנדים מחפשים טכנולוגיות וידיאו וטלוויזיה חדישות דווקא בישראל

הולנדים מחפשים טכנולוגיות וידיאו וטלוויזיה חדישות דווקא בישראל

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> הולנדים מחפשים טכנולוגיות וידיאו וטלוויזיה חדישות דווקא בישראל
כל ראשי חברת הכבלים הענקית Ziggo מהולנד הגיעו לישראל לחפש טכנולוגיות חדשות לעולם הטלוויזיה העתידי, מבוסס IP עם שירותי ענן ב-Qadruple Play (שחקן תקשורת מרובע) וראו כאן כמה פיתוחים מדליקים, פרי חברות הזנק ישראליות. המוח הישראלי במיטבו.
מאת: אבי וייס, 24.4.14, 19:50גילי צגלה

פורום VideoTLV בהרכב של למעלה מ-100 משתתפים התכנס במתחם היזמות "לול ונצ'רס" בת"א, כדי לשמוע על הפיתוחים החדשים ביותר לעולם המדיה והטלוויזיה. את הפורום המונה מעל לאלף ומאה חברים כבר תיארנו כאן. את המפגש הנוכחי הנחה יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן של חברת הוט, ואורחי הכבוד באירוע היו הצמרת הניהולית של חברת הכבלים Ziggo מהולנד, עם המנכ"ל, הסמנכ"לים ובעלי התפקידים הבכירים בחברה, שהגיעו מהולנד במיוחד למפגש זה. 

גילי צגלה (בתמונה), יזם מועדון VideoTLV ומנכ"ל Novawind: "היום אנו אורחים של Lool Ventures בת"א, שמעודדת יזמים בתחומי המולטימדיה ואף נותנת להם אכסנייה. קהילת VideoTLV זו קהילה, שקמה ביוזמתי, בת יותר מ-6 שנים, עם מעל ל-1,100 חברים רשומים, עם פעילות תוססת סביב קהילת היזמים בעולם הווידיאו. אנו מארחים הפעם את חברי הנהלת חברת Ziggo מהולנד. הם מגלים עניין בישראל, ואת הסיבות שהניעו אותם להגיע דווקא לכאן נשמע מהם בהמשך".

יורם מוקדי: "לפני כ-6 שנים הצגנו לקהילה הזו פתרונות בעולם ה-VOD. כיום אנו מציגים לקהילה כמה פיתוחים חדשים, יישומים מתקדמים ביותר. הראשון שיוצג הוא מנוע המלצות לצופי הטלוויזיה".

רונן ארנרייך
רונן ארנרייך, מנהל Pre-Sales ג'יני: "כל אחד מאתנו מוקף תוכן בכל מדיה אפשרית. אולם, השאלה הנשאלת היא: איך הופכים זאת לפרסונלי ולקבל המלצות צפייה שמתאימים רק לי? הדרך הראשונה בה רוב החברות משתמשות נעשת בעזרת טכניקת CF – Collaborative Filtering: לחלק את התוכן לפי פילוח סטטיסטי. מנתחים את הרגלי הצפייה של המשתמש ומתאימים לו תכנים על סמך משתמשים אחרים שצפו באותם תכנים כמוהו. אולם, פתרון זה הינו פתרון שמבוסס סטטיסטיקה ותלוי במה משתמשים אחרים צפו.

לג'יני יש פתרון שמבוסס על המשתמש עצמו, לא תלוי בשאר המשתמשים וכמו הגנום האנושי, ג'יני בנתה גנום בידורי. יש כאן עניין של טעם, של רגשות, מצב רוח, ניסיון, המלצות חברים, הרגלים משתנים ועוד. יש כאן הרבה מידע. זה הבסיס לפתרון שלנו.

הפילוח המסורתי של התוכן, שקיים כבר שנים, הוא לפי קטגוריות ראשיות, למשל דרמה, פשע, בידור, נוער, וכיו"ב.. אולם, זה לא רלבנטי לצרכים האמתיים של הצופים. אצל ג'יני כל תוכן מפולח ל- 40-60 תגים שונים, או בשפה של ג'יני - גנים. הגנום הבידורי של ג'יני בעל 2200 גנים שונים ומתוכם כל תוכן מקבל 40-60 גנים רלבנטים. אנו מבינים את התוכן והמשמעות שלו, בונים את מפת הגנים של התוכן ומתאימים זאת לגנים של הצופה.

כך אנו מגיעים להמלצה אישית מאוד מדויקת, שאינה מבוססת רק על פילוח סטטיסטי, אלא מה מתאים לי באופן אישי. על זה אנו בונים יכולות חברתיות, של שיתוף חברים בעלי טעם דומה. זה נעשה בעיקר בעזרת פייסבוק. ניתן לקבל המלצות מחברים בעלי טעם דומה והמערכת כל הזמן לומדת את המשתמש ומזהה שינויים בטעם שלו לאורך זמן.

הפתרון שלנו יכול להיות ברמת הצופה האינדיבידואלי, פתרון משפחתי - לכל בני המשפחה (כי הטלוויזיה משותפת לכל בני המשפחה), הכל תלוי ברצון של המשתמש".
אורן יוגב
אורן יוגב, מייסד ו-CEO, חברת Replay Technologies (חברת הזנק, שנחשפה לראשונה ובהרחבה כאן): "אנו מציגים לשוק פורמט חדש לעולם הווידיאו הנקרא freeD, שמאפשר ליצור זוויות צילום בתלת-מימד, שלא היו קודם. אלו זוויות צילום, שבכלל לא צולמו. זה מאפשר לפיקסלים של הצילום לנוע בחלל תלת-מימד כרצונו של הבמאי, ובהמשך הפיתוח: ברצונו של כל צופה. זכינו בפרס אמי היוקרתי בניו-יורק וכבר יש לנו ניסיון בהרצת הבטא שלנו באירועי אמת בכמה אירועים בינלאומיים, כולל באולימפיאדה בלונדון. 

בכל מקום בו יש צילומים של אירוע, אנו לוקחים את הצילומים בזמן אמת וממירים אותם בתלת-ממד ומפיצים אותם בתלת-ממד. בשלב הראשון אנו מספקים את הפתרון ליצרני ומפיקי התכנים. אולם, ב-2015 נצא עם פתרון המעביר את הכוח למשתמשי הקצה. זאת, כדי שהצופים יוכלו לקבל החלטות איך לראות את זווית הצילום, כאילו הם הבמאי והצלם של האירוע. אנו כבר מייצרים תכנים ב-5K, הדור הבא של עולם הטלוויזיה אחרי 4K".

פיטר ורוורט
פיטר ורוורט (Pieter Vervoort), סמנכ"ל חדשנות ומוצרים, Ziggo:  "אנו משרתים 2.9 מיליון לקוחות בעולם הטלוויזיה ו-1.8 מיליון לקוחות בפס הרחב. כיום ומזה כמה שנים, אנו מציעים ללקוחות Triple Play, ובשנה הזו נכנסנו לעולם הסלולר. כך, שבקרוב נציע ללקוחות שירות מרובע - Quadruple Play הכולל טלוויזיה, פס רחב, טלפוניה קווית וסלולר, בנוסף לשאר שירותי הערך המוסף שלנו.

מה שאנו רואים, שהלקוחות שלנו רוצים להיות כל הזמן מחוברים -Always On ו-Always Connected. יש לזה משמעות רבה המתייחסת לכל לקוח. האסטרטגיה שלנו: להיות על כל מכשיר קצה של המשתמש בכל מקום. לכן, אנו מפעילים רשתות מרובות ברחבי הולנד, כולל WiFi וקווי וסלולר. פיתחנו פתרונות לכל מערכת הפעלה ולכל מכשיר קצה נייח או נייד שיש בשוק.

כדי לספק את השירות בצורה קלה למשתמשי הקצה, היינו צריכים לעבוד מאוד קשה בשלב הפיתוח. אנו רואים מולנו 3 מיליון בתי אב, שיהיו לקוחות של השירותים הללו, שהם כ-7 מיליון אנשים נפרדים עם 18 מיליון מכשירי קצה, כי לכל אדם יש כמה מכשירי קצה. זה אתגר רציני וכבד עבורנו.

כדי להציע וידיאו מחוץ לבית היינו צריכים לבנות רשת ארצית על בסיס WiFi וכעת הקמנו מערכת של MVNO. פרסנו מעל למיליון HotSpots ברחבי הולנד עם גישה חופשית לכל אחד הנמנה על לקוחות חבילת הטריפל שלנו. אנו פועלים כעת לשלב רשתות עם ספקי כבלים אחרים בהולנד וגם במדינות אחרות סביב הולנד במטרה לכסות את כל אירופה ברשת אינטרנט ניידת ללקוחות של עולם הטלוויזיה. 

ספק כבלים, שנכנס לעולם הסלולר, מבצע מהלך מאוד מורכב. בעולם הווידיאו, יש כיום מלחמה בין השחקנים החדשים לוותיקים. החדשים עובדים ב-OTT. כך, שהם 'רוכבים' מעל לרשת של הוותיקים. זה שוק של 'השמדה עצמית', שישתנה לגמרי תוך כ-5 שנים. בקרב הזה אנו צריכים להראות ללקוחות שלנו, שאנו יודעים לתת להם ערך של ממש. כך, שהם נשארים ויישארו לקוחות שלנו. אנו מעוניינים, שהם יצפו בתכנים שלנו, שנספק להם תכנים אינטראקטיביים, שנהיה אצלם בכל מקום ובכל מסך. זה הייתרון שלנו מול שחקני ה-OTT, שאין להם רשתות משלהם.

בינתיים, מעטים מבטלים את המנוי שלהם לטלוויזיה הרב-ערוצית. גם אלה הרואים את נטפליקס מעל לרשת האינטרנט נשארים עדיין לקוחות שלנו. נטפליקס היא תוספת אצלם לקיים ולא תחליף. 

לכן, כדי לעבור לעולם החדש של נוכחות בכל מקום ועל כל מסך, היינו צריכים לבצע מהלך של הסכמות והסכמים עם כל ספקי התוכן שלנו. היינו צריכים לבנות UI/UX חדש המתאים לכל מכשיר קצה. יצרן מערכות ה-Middleware שלנו היה צריך לפתח מערכת חדשה כדי שנוכל לנהל הכל במעטפת ניהולית אחת ואינטגרטיבית. נכנסנו בתהליך הזה לכל עולמות התוכן כולל מוזיקה ומשחקים. אנו עוסקים היום בכל.

אנו מחפשים כיום עזרה במעבר לדור הבא ויש לנו לוחות זמנים מאוד ברורים להתפתחות הזו. כרגע יש לנו ממיר המתאים לאספקת שירותים בענן, כי ה-UI שלנו כבר נמצא בענן. אולם, יש לנו בעיות של שיהוי. כרגע יש לנו כ-350 אלף לקוחות המחוברים לענן. זה יפה, אבל זה לא מספיק וזה לא עובד מספיק טוב.

הכניסה של נטפליקס מארה"ב, שנכנסה להולנד כמתחרה בנו, זיעזעה את השוק. אני בטוח, שזה יקרה גם בישראל. הם כבר תופסים 10% מתעבורת האינטרנט בהולנד. הסיבה: הם מציעים שירות ב-10 יורו לחודש. זה מאוד מפתה. אנו צריכים להתמודד מול התחרות הזו גם במחיר וגם באיכות. 

הדבר החשוב לנו ביותר כרגע זה להתאים את עצמנו לטלוויזיות החכמות. כיום, אין שום אחידות בעולם הטלוויזיות החכמות הנמכרות בכמויות בחנויות לצרכנים, שמעוניינים בטלוויזיות הללו. אלו טלוויזיות הבאות עם החיבור לאינטרנט כבר בתוך הטלוויזיה. אין כאן שום תקנים וכל חברה עושה את הטלוויזיה איך שהיא מוצאת לנכון. התוצאה: ערב רב של פורמטים, ממש 'מגדל בבל'. אנו מחפשים פתרון כולל לבעיה הזו.

כדי להתחרות, השקנו לאחרונה שירות VOD בלתי מוגבל, במחיר של 7.95 יורו לחודש. זה ניתן לצפייה בכל הרשתות ועל כל המכשירים. ל-2015 אנו מחפשים פתרון לדור הבא של הממירים והשידורים, ממירים בגישת ה-Cloud PVR. זה יכלול הזזת זמן, חנות יישומים, מערכת המלצות - פרסונליזציה מלאה עם שילוב רשתות חברתיות ועוד. אלו הנושאים, שאנו מחפשים להם פתרונות. ראינו כמה פתרונות יפים בישראל ונבדוק אותם כעת ברצינות. בשביל זה הגענו הנה, כי הערכנו, שכאן נוכל למצוא את התשובות לצרכים העתידיים שלנו". 
טלוויזיה 4K



 
 
Bookmark and Share