Telecom News - שום דבר כבר לא יעצור אותו: כל הסיבות למה הביטקוין כאן כדי להישאר

שום דבר כבר לא יעצור אותו: כל הסיבות למה הביטקוין כאן כדי להישאר

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> שום דבר כבר לא יעצור אותו: כל הסיבות למה הביטקוין כאן כדי להישאר
שום דבר כבר לא יעצור אותו: כל הסיבות למה הביטקוין כאן כדי להישאר
מאת: מערכת Telecom News, 22.4.14, 00:35

למרות כל המכשלות בדרך ולמרות שערך הביטקוין צפוי לרדת ולעלות וחוזר חלילה, כבר אי אפשר "להפסיק" את הביטקוין, והכוחות החיצונים המנסים לחסל אותו לא יצליחו לעשות זאת.

למרות המכות, שנחתו לאחרונה על עולם הביטקוין והביאו לצניחת ערכו מכ-1,200 דולרים בסוף 2013 לכ-500 דולרים כעת, מכות בצורה של טענות של רשויות וממשלות בדבר מעורבותו בהלבנות הון ובקניית מוצרים בלתי חוקיים (כאילו שלא קונים מוצרים לא חוקיים בדולרים), התמוטטות בורסת הביטקוין הגדולה Mt. Gox ואובדן של מאות אלפי ביטקוין, איסורים על אקסצ'יינג'ים של ביטקוין בסין מטעם הממשלה הסינית, הנחיות מיסוי של רשות המיסים האמריקאית ה-IRS ביחס לביטקוין ועוד, הביטקוין הוא כאן כדי להישאר.

אמנם, כל המכות הללו אינן חדשות טובות, אך הן לא קשורות לביטקוין עצמו. אלה מקרים של כוחות חיצוניים המנסים להיאבק בטכנולוגיה חסרת התקדים החדשנית הזו והרעיונות העומדים מאחוריה והם נועדו בטווח הארוך לכישלון.

יש כמה סיבות מדוע הביטקוין ימשיך איתנו לטווח ארוך וישפיע בצורה רצינית, ובסופו של דבר, בצורה חיובית על העולם. הסיבות להלן מבהירות מדוע הביטקוין נמצא כבר בשלב בו הוא לא ניתן לעצירה:

הביטקוין כבר מאד נפוץ

כדי שניתן יהיה להשתמש בביטקוין, סוחרים צריכים להסכים לקבל אותו עבור המוצרים שלהם, והם מקבלים. יש כבר עשרות אלפי עסקים בעולם בכל תחומי החיים המקבלים ביטקוין (בארץ יש כבר כמה מאות עסקים המקבלים ביטקוין). המדובר הן בעסקים "פיזיים"  והן בעסקי מסחר אלקטרוני, ביניהם חברות גדולות וחברות ענק כמו למשל Overstock ,TigerDirect  ,Destina ועוד. אנשים קונים בביטקוין הכל, החל מפיצות ובירות, דרךתשלום שכר לימוד וכלה בדירות יוקרה, וילות ומכוניות פאר, ויש אתרים המוכרים את מוצרי היוקרה הללו רק בביטקוין כמו אתר BitPremier.

יתר על כן, יותר ויותר כספומטים לביטקוין מוצבים ברחבי העולם ומאפשרים לאנשים לרכוש ולמכור ביטקוין בקלות וגורמים לעליה במספר המשתמשים.

במדינות השונות הולך וגדל מיום ליום מספר המשתמשים/משקיעים בביטקוין. ניתן לראות בטבלה – כאן, אומדן של המשתמשים בביטקוין במדינות השונות. (עדכון 11:20: בישראל האומדן הוא 28,733 אנשים)*.

מאות מטבעות וירטואליים נוספים

בעקבות הטכנולוגיה החדשנית של הביטקוין, שהיא בקוד פתוח, צצו מטבעות וירטואליים אחרים, שחלקם די מצליח כמו ה-Litecoin וה- Dogecoin, שנפח השוק שלהם הוא במאות ועשרות מיליוני דולרים וסוחרים מקבלים כבר את חלקם כתשלומים בנוסף לביטקוין (שנפח השוק שלו מעל 6 מיליארד דולרים). רשימת מטבעות וירטואליים ניתן לראות באתר coinmarketcap.com. מטבעות וירטואליים מדינתיים ושל ערים אמורים לשמש במיוחד את אזרחי המדינות / הערים בהן הם פותחו, וכך למשל מקווים מפתחי המטבע הווירטואלי הישראלי ישראקוין, שהוא יתפשט בקרב תושבי ישראל.

ביטקוין הוא טכנולוגיה חדשנית ורעיון חברתי חדש

אם נעזוב את העיסוק הנפוץ בנושא ערכו של הביטקוין, הרי עולם הביטקוין הוא לא רק מהפכה פיננסית, הוא גם מהפכה טכנולוגית - חברתית. במהפכה הזו טמונים רעיונות של ביזור ואי תלות בבנקים או ממשלות או כל ריבון אחר, היעדר אינפלציה וריבית, אנונימיות, חופש ממניפולציות, שיוויון זכויות, עצמאות כלכלית אישית, התפתחות בתחום המחשוב והדיסציפלינות הסובבות אותו ועוד. הביטקוין הוא 100% התגלמות דיגיטלית של רעיונותיהם של אלה המשתמשים בו. הם לא רוצים, למשל, לשלם עמלות גבוהות (כ-12%) לבנקים ולמוסדות העברת כספים עבור העברת כספים ממקום למקום ולהמתין זמן רב לביצוען. (זה נושא חשוב בכלכלות עניות בהן יש גישה מצומצמת לשירותי בנקאות רגילים ואצל מהגרי עבודה). הביטקוין יכול לשמש כחלופה למטבעות חלשים רשמיים במדינות שונות. המשתמשים והמשקיעים הרבים בביטקוין ברחבי העולם כבר לא יסכימו לדיכוי הפיתוחים והרעיונות הללו, כל אחד מסיבותיו שלו.

פיתוח משני מתקדם

ככל שעובר הזמן הביטקוין "מתבגר". בעיות אבטחה שצצות נפתרות בפתרונות חדשניים המוטמעים בארנקי הביטקוין ובאקסצ'יינג'ים לביטקוין. כאן שולטים חוקי הטבע בהם החזק ממשיך הלאה. אקסצ'יינג'ים "פגומים" נסגרים ותחתם צצים אחרים בטוחים יותר. כל תחום האבטחה מתפתח בכיוונים חדשים בעקבות טכנולוגיית הביטקוין. כך גם תחום המחשוב כולו. כוח המחשוב של הביטקוין הולך וגדל והוא כרגע פי 8 מכל 500 מחשבי העל בעולם גם יחד. תחום הכרייה מתפתח בקצב מדהים ויש כבר עתה וגם תהיינה לו בעתיד השלכות על תעשיות רבות. התפתח מגזר של חברות המפתחות מחשבי כרייה לביטקוין ולמטבעות הקריפטוגרפיים האחרים בעוצמות עצומות, סטארטאפים רבים ברחבי העולם עוסקים בפיתוחים שונים הקשורים לעולם הביטקוין וקרנות הון סיכון מובילות משקיעות בהם מיליוני דולרים.

הקהילה

הכוח של הביטקוין היה וישאר תמיד בידי האנשים המשתמשים והמשקיעים בו. קהילת הביטקוין היא מגוונת והטרוגנית ולמעשה היא ראי של אוכלוסיית העולם. היא מורכבת מצד אחד מאנשים (בד"כ צעירים) משכילים, אוהבי טכנולוגיה, בעלי כישורי יזמות ופיתוח ובעלי מודעות חברתית ודעות ליברליות. (ניתן לראות פרטים על 33 מפעילי קהילת ביטקוין ישראל רובם יזמים צעירים ומפתחים - כאן), ומצד שני גם ממשתמשים במגזרים שונים המוצאים בו תועלת רבה כמו למשל מהגרי עבודה המעבירים את משכורותיהם ללא עמלה ובמהירות של דקות למשפחותיהם. כאמור, מיליוני בני אדם בעולם לומדים על הביטקוין, דנים בו ועושים בו שימוש. יש קשרים בין קהילות הביטקוין במדינות השונות ובגלל הלהט של חברי קהילות הביטקוין, המטבע הזה הולך ומתפשט ומתפתח. את תומכי הביטקוין האלה כבר קשה לדכא. הם לא עומדים להפסיק את מהפכת הביטקוין. יתר על כן, הם רואים בה מקבילה למהפכת האינטרנט.

סיכום

למרות כל המכשלות בדרך ולמרות שהביטקוין צפוי לרדת ולעלות וחוזר חלילה, הרי את הטכנולוגיה, התשתיות ואת האנשים, שדוחפים אותו קדימה, כבר לא ניתן לעצור. הביטקוין הוא כבר "תופעה גלובלית", מטבע העתיד המאפשר לאנשים לשלוח ולקבל כסף בכל כמות בכל מקום ללא עמלות במטבע שהרשויות לא יכולות ולא תוכלנה לשלוט עליו. הן לא תוכלנה למנוע ממישהו להשתמש בו אם הוא רוצה בכך. הכמות המרבית היא 21 מיליון מטבעות ואי אפשר לזייף את הביטקוין.  אמנם כאמור, יש כרגע תנודתיות בערכו וקרוב לוודאי, שהיא תימשך, אך המגמה הכוללת היא עלייה בערך הביטקוין במיוחד כשהוא הולך וצובר פופולריות ברחבי העולם. 

הכתבה מבוססת בחלקה על כתבה באתר huffingtonpost.

* הערה: מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי מעיר לגבי נתוני מספר המשתמשים: הטבלה המוזכרת לעיל מציגה נתון יבש של כמה פעמים הורידו את התוכנה הסטנדרטית של הביטקוין. הנתון הזה רשמי ולכן אמין בהחלט (הכתובת הזאת היא query ישיר באתר sourceforge), אבל מכאן ועד לנסות להעריך את מספר המשתמשים הדרך ארוכה - יש הרבה משתמשים שלא מורידים את התוכנה הזאת בכלל, ויש משתמשים המורידים את התוכנה עשרות פעמים.
הערת מערכת: ראוי לציין, שהטבלה משמשת גורמים רבים לאומדן מספר משתמשי הביטקוין במדינות השונות.

 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share