Telecom News - יבמ מאיצה - השיקה את תכנית IBM Alpha Zone

יבמ מאיצה - השיקה את תכנית IBM Alpha Zone

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> יבמ מאיצה - השיקה את תכנית IBM Alpha Zone
יבמ מאיצה - השיקה את תכנית IBM Alpha Zone
מאת: חיים חביב, 24.4.14, 22:15ריק קפלן
 
IBM השיקה תכנית האצה לחברות הזנק ישראליות. נתן לוא, איש עסקים נמרץ ומשקיע סדרתי: "יבמ המציאה עצמה מחדש. היא החברה 'הצעירה והאגרסיבית' ביותר הפועלת כיום בשוק".
 
יבמ הצטרפה לאופנת המאיצים בישראל והחלה ממש בימים האחרונים באיתור ומיון מועמדים למיזם חדש בשותפות עם ZionTech Blue Initiatives האמריקאית, בבעלות איש העסקים נתן לוא, לסיוע וליווי חברות הזנק ישראליות בשלבי פעילות מוקדמים.
 
לחברות, שתבחר יבמ לתכנית ה- IBM Alpha Zone, יועמד סל שירותים והטבות אטרקטיבי הכולל: מסגרת 'מפנקת' של 6 חודשי פעילות המעניקה שימוש חופשי בכלי פיתוח מתקדמים ביותר של יבמ - תשתיות ענן מחשוב בפלטפורמת SoftLayer בשווי של עד 24 אלף דולרים לצד גישה לשירותי ייעוץ וידע של מאות אנשי טכנולוגיה, חוקרים, מפתחים ומומחי תעשייה המועסקים ע"י יבמ בישראל ובעולם. המשתתפים ייהנו, ללא תשלום, מאכסניה מרווחת של משרדים, שתוקצה להם בבניין ההנהלה הראשית יבמ ישראל (בפתח תקוה). ביבמ מציינים, שהזכויות והקניין הרוחני בפיתוחים החדשים יישארו כולם בידיהן של חברות ההזנק הנוטלות חלק בתוכנית.
 
בנוסף, תסייע יבמ בחשיפת המיזמים בפני משקיעי הון סיכון, תעזור להן בהגשת תכניות למדען הראשי ותעמיד עבורן יועצים חיצוניים בתחומים משפטיים, ניהול חשבונות וניהול קניין רוחני. למיזם נרתמו שותפים מובילים בתעשייה בהם: בנק הפועלים, המדען הראשי במשרד הכלכלה, משרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג, משרד עורכי הדין FBC & Co., משרד עורכי הדין המתמחה בתחום הקניין הרוחני ארליך אנד פנסטר, Inkod Hypera וחברת M3. האחרונה אף תשמש אתר ביטא לחברות בעלות פתרונות רלוונטיים ותהווה עבורן ערוץ נוסף לחדירה לשוק.
 
היוזמה החדשה מרחיבה את פעילות יבמ בעולם הטכנולוגיה הישראלי ומהווה ערוץ נוסף לאיתור וטיפוח חברות צעירות, איתן מצפה יבמ לפתח בעתיד מודלים עסקיים לשוק. הפעילות העסקית רוכזה ביחידה הוותיקה לטכנולוגיות גלובאליות של יבמ (GTU), שאחראית לקידום ושילוב טכנולוגיות המפותחות בארץ, במסגרת חבילות הפתרונות אותן מציעה יבמ ללקוחות סביב העולם.
נתן לוא 
נתן לוא, איש עסקים יהודי נמרץ ומשקיע סדרתי מוכר (בתמונה משמאל): "שיתוף הפעולה של ZionTech Blue Initiatives עם יבמ יוצר הזדמנות ייחודית ליזמים ולחברות הזנק ליהנות משילוב נדיר בין ליווי צמוד, ידע מקצועי, רשת קשרים עניפה וסל כלים טכנולוגיים, שמשפרים את סיכויי ההצלחה ומסירים רבים מהחסמים הבולמים לא פעם את דרכן של חברות צעירות".
 
לוא שפע מחמאות לשותפיו ביבמ: "בחמש השנים האחרונות יבמ המציאה עצמה מחדש. היא החברה הצעירה האגרסיבית ביותר הקיימת כיום בשוק. היא אינה חוששת לחדש. אין דבר אטרקטיבי יותר לחברה קטנה מאשר אלפי אנשי מכירות של יבמ הדוחפים את המוצר של החברה הקטנה הזאת בכל העולם".
 
דרור פרל, מנהל היחידה לטכנולוגיות גלובאליות (GTU) ביבמ ציין, שחממת ההאצה מיועדת לחברות צעירות (1-3 שנים) בעלות רעיונות יצירתיים, שנשענות על צוותים מקצועיים איכותיים בשלבי טרום גיוס הון ראשוני או בסמוך אליו. הפתרונות, אותם מעוניינת יבמ לקדם, מיועדים בעיקר לשוק הארגוני בדגש על עולם ה-Big Data, סביבת ענן, מחשוב קוגניטיבי, מובייל, רשתות חברתיות, מסחר מקוון, אינטרנט של חפצים (IoT) ופתרונות שיווק מקוון. פלחי השוק אליהם מכוונת יבמ מתמקדים בעולם שירותי הבריאות, התובלה, קמעונאות, אנרגיה ומדיה.

באירוע ההשקה של התוכנית עמד מנכ"ל יבמ ישראל, ריק קפלן (בתמונה למעלה), על הקשר ההדוק של יבמ עם התעשייה הישראלית: "איננו חדשים בישראל. אנו משקיעים כאן באגרסיביות ומעידה על כך רשימת הרכישות שלנו בישראל, כאשר כל רכישה שלנו בישראל הובילה לצמיחה משמעותית".
 
מונשיה זו אלטז, מנהלת מיזוגים ורכישות, השקעות ושיתופי פעולה בקבוצת ווטסון של יבמ התמקדה בסקירתה בדרכים בהן יכולות חברות הזנק לפנות אל עולם המחשוב הקוגניטיבי המתפתח: "אנו רק מתחילים להבין את השינוי אותו יחולל הדור הבא של המחשוב ומערכות דוגמת ווטסון בעולם בו אנו חיים. יכולות הלמידה הקוגניטיבית העצמאית של ווטסון משפרות את יכולתנו לתפוס ולהבין מידע, לקשור נתונים שונים ולהציג תשובות מנומקות לשאלות מורכבות. בדומה לבני אדם, מערכות קוגניטיביות יודעות להתייחס להקשרים, למלא פערים במידע ולהתמודד עם אי-בהירות, ערפול בנתונים או מצבי חוסר ודאות".

ליצירת בסיס יכולות אלה, בונה עתה יבמ קהילת יזמים ומפתחים המביאים עימם רעיונות יצירתיים לשימושים אפשריים בווטסון. יבמ מציעה למפתחים גישה לממשקי התכנות (API) של ווטסון, ועד כה כבר פנו למעלה מ-2,000 גופי פיתוח אל יבמ בבקשות להצטרף לקהילה זאת ולענן הפיתוח של ווטסון. במקביל, מציעה יבמ חנות אפליקציות בסביבת ווטסון המיועדות למפתחים.
 
המחזור הראשון של תכנית המאיץ ייפתח בראשית יולי השנה ויכלול עד 8 חברות.  
 
סיוע



 
 
Bookmark and Share