Telecom News - האם השר גלעד ארדן יהפוך לשר התקשורת והמחשוב?

האם השר גלעד ארדן יהפוך לשר התקשורת והמחשוב?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> האם השר גלעד ארדן יהפוך לשר התקשורת והמחשוב?
עמדה: לתת לאחריות גלעד ארדן את המחשוב הממשלתי (מטה התקשוב הממשלתי) זה כמו לתת לפירומן גפרורים. כך, גלעד ארדן, שמלבד אין ספור ההודעות ממוחזרות על רפורמות דמיוניות, לא עשה מאומה בשנה האחרונה (מלבד קבירת כל רפורמה באדמה), יהפוך לשר להרס התקשורת והמחשוב גם יחד. קריאה לשר האוצר להתנגד למהלך הנואל הזה.
מאת: אבי וייס, 25.4.14, 09:00גלעד ארדן

אם לראש הממשלה, בנימין (ביבי) נתניהו, יש חזון לאחד את כל עולם הטכנולוגיות תחת שר אחד, המקום הנכון להעברת מטה התקשוב הממשלתי (שמצוי במשרד האוצר) זה למשרד המדע, הטכנולוגיות והחלל. משרד התקשורת הוא משרד העוסק ברגולציה (פיקוח, הסדרה ואכיפה), בעוד שעולם המחשוב אינו מצוי תחת משטר רגולציה, לכן, אין מקומו במשרד התקשורת. משרד המדע, הטכנולוגיות והחלל עוסק בטכנולוגיות מכל סוג, מדע וקהילה, מו"פ (כולל מועצת המו"פ העליונה), אקדמיה, קשרי מדע עם העולם וכיו"ב. לכן, התקשוב מאוד מתאים להיות במשרד זה.

לחילופין, ניתן לחשוב על התאמה של התקשוב למשרד הכלכלה, שכולל בתוכו את המדען הראשי וכל תחום ההשקעות והיזמות, בנוסף לטיפול בתחומי התעסוקה, הצרכנות והייצוא. או לחילופין, להפוך את היחידה לתקשוב ממשלתי לרשות עצמאית, כמו שנעשה בכמה מדינות מערביות בעולם, שהבינו את חשיבות מתן העצמאות לטיפול וקידום עולם התקשוב הממשלתי והציבורי (בדיוק כמו הצורך ברשות עצמאית לתקשורת, מה שלא קרה ולא יקרה בישראל. אצלנו, המשרדים הללו הם מקום עבודה אידיאלי למקורבים פוליטיים, חסרי כל כישורים ויכולת, שצריך לתגמל אותם על הנאמנות הפוליטית שלהם לשר ודאגתם לו, למשל בהצבעות במרכז המפלגה על מיקומו ברשימת המועמדים לכנסת).

לתת לגלעד ארדן את התקשוב הממשלתי כפיצוי לכשלון המדהים שלו בתחום הגנת העורף (לרבות היעלמותו מהארץ, בדיוק כשהיה אירוע אחד, עד היום, בקדנציה שלו, שבו היה צורך במשרד הזה, בעת סערת השלגים בדצמבר 2013), זה בדיוק כמו לתת לפירומן גפרורים. יש כאן אין ספור אפשרויות של הרס, ובראש וראשונה לשתול מקורבים פוליטיים בראש היחידה הממשלתית הזו. כרגע, התפקיד של המנמ"ר הממשלתי פנוי וטרם נמצא מחליף למי שעומד בראש היחידה הזו (אחרי התפטרותה של כרמלה אבנר מהתפקיד, לאחר שלא מצאה את עצמה מה היא עושה שם, כמנמ"ר הממשלתי).

בחודש מרץ 2014, אחרי שיהוי רב, הקימה הממשלה "ועדת איתור" למציאת המועמד המתאים לתפקיד המנמ"ר הממשלתי, שיחליף את כרמלה אבנר. בראש הוועדה עומדת יעל אנדורן, מנכ"לית משרד האוצר, וחברים בה אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים, אהובה פיינמסר, לשעבר מנמ"רית משרד החינוך ומנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, פרופ' נאוה פליסקין, שמשמשת נציגת האקדמיה בוועדה, ומוטי אהרוני, סגן נציב שירות המדינה (נציבות, המוכרת לנו ולשלילה ממקום אחר, שמייד נעסוק בו). הוועדה קיבלה פניות ממועמדים רבים אולם טרם התכנסה. יצוין כי הממשלה, שהעדיפה למנות "ועדת איתור" על פני קיומו של מכרז חדש כדין, לא מחויבת למנות לתפקיד את אחד המועמדים, או בכלל.

כניסתו של גלעד ארדן לתמונה הזו יכולה להוביל רק לכיוון אחד: עוד ניסיון הצנחה של מקורב\ים פוליטיים לתפקיד החשוב הזה ו"לדאוג לחברים" שניתן "להשתיל אותם" בשאר התפקידים הקיימים במטה התקשוב הממשלתי. זה בדיוק מה שגלעד ארדן עושה, מזה חודשים רבים, בניסיון לקבוע את היו"ר של מועצת הכבלים והלוויין, בפיאסקו מדהים המתואר בהרחבה כאן. כדי לבצע את התרגילים הללו, גלעד ארדן צריך הרי "שותפי סוד למזימה". אחד מהם (סגן נציב שירות המדינה, היחידה שכבר הוזכרה בסעיף הקודם), כבר היה שותף (ביחד עם מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר), בפרשת המינוי התקוע ליו"ר מועצת הכבלים והלווין. פרשה זו כעת מתבררת בבג"ץ ואין כרגע מה להרחיב לגביה. כך, זה בדיוק מה שצפוי שיקרה, לתפקיד המנמ"ר הממשלתי, אם יתנו לגלעד ארדן להיות אחראי מיניסטריאלי על התחום הזה.

אני יודע, שאני "כותב על הקרח" ובנימין נתניהו, ראש הממשלה, "מחלק כיבודים" בממשלתו משיקולים אחרים לגמרי. אולם, אני מרגיש חובה לזעוק את זעקתם של אנשי המקצוע הרציניים בעולם המחשוב ולקרוא לשר האוצר יאיר לפיד למנוע את השטות הזו, של העברת מטה התקשוב הממשלתי לגלעד ארדן, שבשנה וחודשיים שהוא בתפקיד (של שר כפול, לתקשורת ולהגנת העורף), הרפורמה היחידה שהוא ביצע זה: להעתיק הודעות לציבור של קודמו לתפקיד ולשכפל אותן תחת שמו, תוך כינוס מסיבות עיתונאים דרמטיות עם עיתונאים, שחלקם לא מבינים מאומה על מה הוא מדבר (וממחזרים את ההודעות), ולהכריז בפאתוס על רפורמות דמיוניות, שמתאימות למי שחי רק בפייסבוק. גלעד ארדן (ביחד עם המזכירה שלו, העונה לשם אבי ברגר), התמחה בתחמון הכנסת, הממשלהשוק התקשורת והציבור, בכל הזדמנות, ואסור לתת בידיו את התחום הרגיש, המקצועי והחשוב של התקשוב הממשלתי.

אני סבור, שאסור לתת לשר גלעד ארדן להיות "השר להרס התקשורת והמחשוב" גם יחד. לפחות ניתן עדיין להציל את תחום התקשוב הממשלתי, מהידיים המגושמות שלו, שהורסות כל מה שהוא נוגע בו. 

עדכון 16.6.14: הסכנה חלפה... משרד האוצר ייפרד בקרוב ממימשל זמין וממטה התיקשוב הממשלתי, שיעברו למשרד ראש הממשלה - כך על פי הצעת החלטה שתוגש בקרוב לממשלה כהצעת מחליטים, יוסי קטריבס, המישנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, שיהיה הממונה מטעמו של בנימין נתניהו על הפעילות של שני האגפים. החלום של השר גלעד ארדן נגוז.... כנראה שראש הממשלה בכל זאת קרא את המאמר כאן למעלה... או לחלופין - רוה"מ הגיע לבד למסקנות העולות מהכתוב בטור הזה, מתוך הכרות מקרוב מי הוא גלעד ארדן... 
הצילו
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס