Telecom News - אינטל תגיש תוכנית השקעות לשדרוג מפעל קריית גת

אינטל תגיש תוכנית השקעות לשדרוג מפעל קריית גת

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> אינטל תגיש תוכנית השקעות לשדרוג מפעל קריית גת
אינטל תגיש תוכנית השקעות לשדרוג מפעל קריית גת
מאת: מערכת Telecom News, 30.4.14, 21:45מקסין פסברג אינטל
 
אינטל ישראל הודיעה כי תגיש לממשלה תוכנית השקעות לשדרוג מפעל אינטל קריית גת. בשלב זה אינטל איננה מוסרת פרטים אודות תוכנית ההשקעות לשדרוג מפעל אינטל, כולל זמנים, עלויות וסוג השדרוג הטכנולוגי. ההערכות בשוק מדברות על השקעה של כ-6 מיליארד דולרים.

כיום יש לאינטל בישראל 4 מרכזי פיתוח: חיפה, יקום, פתח תקווה וירושלים, ו-2 מפעלי ייצור, האחד בקריית גת, והשני לקדם זיווד בירושלים.  מאז החלה לפעול בישראל לפני 40 שנים הפכה אינטל למעסיק הפרטי הגדול ביותר בישראל. החברה, שהחלה את פעילותה בישראל בשנת 1974 עם הקמת מרכז הפיתוח חיפה ע"י דב פרוהמן, מעסיקה כיום כ-9,855 עובדים.

נתונים אודות השקעות עבר והשפעה כלכלית של אינטל על המשק הישראלי
במהלך 40 השנים האחרונות  אינטל השקיעה 10.8 מיליארד דולרים במפעלי הייצור ומרכזי הפיתוח בישראל. כמו כן, במהלך 40 השנים האחרונות לפעילותה בישראל אינטל ייצאה בהיקף של 35 מיליארד דולרים. היקף ההוצאה של אינטל במשק הישראלי מסתכם כיום בכמיליארד דולרים לשנה ובסך הכל כעשרה מיליארד דולרים בעשור האחרון.

בשנת 2013 הסתכם היקף רכש הגומלין הישיר של אינטל מספקים ישראלים ב-847 מיליון דולרים. מאז שנת 2006 היקף רכש הגומלין של אינטל מספקים ישראלים הסתכם ב-5.8 מיליארד דולרים. כיום אינטל מבצעת רכש גומלין מ-1,000 ספקים ישראלים.

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית (בתמונה למעלה), אמרה על ההחלטה להגיש תוכנית השקעות לשדרוג מפעל אינטל קרית גת: "במהלך 40 השנים האחרונות היקף היצוא של אינטל הסתכם ב-35 מיליארד דולרים, מרביתו הגיע ממפעלי ההייצור של אינטל בקריית גת וירושלים. במהלך 2013 זכה מפעל אינטל קריית גת בפרס האיכות היוקרתי של אינטל, ה-Intel quality award ,IQA, על ביצועים מיוחדים. אינטל מחוייבת להמשיך ברצף ההישגים האיכותיים כתוצאה מהפעילות בקריית גת".
 
מצורף כאן קישור להורדת מצגת ממסיבת העיתונאים השנתית שערכה אינטל בחודש ינואר האחרון, ובה נתונים ומספרים על התרומה הכלכלית של אינטל למשק הישראלי ופעילותה בישראל.
תמונה של מפעל אינטל קריית גת, והחדר הנקי במפעל אינטל. 



 
 
Bookmark and Share