Telecom News - אייפון 5S מול גלקסי S5 – האם כדאי לשדרג הסמארטפון לעסקים?

אייפון 5S מול גלקסי S5 – האם כדאי לשדרג הסמארטפון לעסקים?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> אייפון 5S מול גלקסי S5 – האם כדאי לשדרג הסמארטפון לעסקים?
אייפון 5S כנגד גלקסי S5 – האם כדאי לשדרג הסמארטפון  לעסקים?
מאת: מיכאל פנחס, 3.5.14, 19:00
מיכאל פנחס
 
עם היציאה לשוק של הגלקסי S5 של סמסונג, מתעוררת השאלה האם מכשיר זה טוב יותר מהאייפון הנוכחי (5S) לעסקים ועובדים. הדילמה העומדת בפני כל מנהל ובעל עסק: מהו מכשיר הסלולר הטוב ביותר לעסק, למנהלים ולעובדים ובמה בחירה במכשיר מסוג זה תסייע לעסק?
 
בעקבות אירוע הסלולר הגדול בברצלונה (בסוף פברואר 2014), בו נחשפו מכשירי סלולר חדשים רבים, התבלט מעל כולם "מכשיר הדגל" החדש של חברת סמסונג מדרום קוריאה: גלקסי S5. בעקבות ברצלונה, התחרות העיקרית בשוק הסלולר העולמי, נכון להיום, היא בין סמסונג למתחרותיה בדרום קוריאה עצמה ולשכנותיה ממזרח אסיה ובהן: סוני, לנובו, HTC, LG ו-Huawei. בנוסף, גם נוקיה הפינית (חלק ממיקרוסופט) חזרה לזירה התחרותית הזו עם הכרזות משלה, גם עם אנדרואיד, מה שלא הרשים איש. מה שבלט בברצלונה זה ריכוז זירת התחרות בעולם הסלולר בקרב יצרני מוצרים ממזרח אסיה בלבד. הם המכתיבים את הקצב, הבצועים, המחירים והאופנה בשוק.
 
יציאת מכשיר הגלקסי S5 לשוק הישראלי באפריל 2014, במחיר שנע סביב ה-3,500 ₪ כולל מע"מ (עם הנחות מסוימות במבצעים נקודתיים אצל כמה ספקים ובביצוע שדרוגים מדגמים קודמים), העלתה מיד את השאלה: האם מכשיר זה (של סמסונג) עדיף כמכשיר סלולרי לעסקים, יותר מ"מכשיר הדגל" המקביל של חברת אפל: אייפון 5S.
 
יודגש, שהשאלה הזו מאוד לא הוגנת כלפי אפל. הסיבה: האייפון 5S נחשף והוכרז ב-10.9.13 והגיע לשוק הישראלי כחודשיים אחר כך, לקראת סוף 2013. במהלך 2014 אפל אינה מתכוונת להציג את הגרסה הבאה של האייפון אחרי 5S (אפל תציג ב-2014 רק עוד גרסה מוקטנת של האייפון). הגרסה הבאה של האייפון תצא לשוק רק ב-2015. דהיינו: כרגע יש צורך להשוות מכשיר סלולר משנת דגם 2014 (סמסונג - גלקסי) מול מכשיר מדגם 2013 (אפל - אייפון). במונחי ההתפתחויות של עולם מכשירי הסלולר, זה לא הוגן, כי הטכנולוגיות הסלולריות רצות מהר קדימה ופער של שנת דגם בין מתחרים הוא משמעותי. בכל מקרה ברור, שאת אלו "המכורים" לאפל ולטכנולוגיות שלה, שום השוואה לא תשכנע לעזוב את האייפון ולעבור לסמסונג גלקסי, עם מערכת הפעלה אנדרואיד. אך המנהלים אמורים לשקול ולהחליט בצורה כלכלית נטולת אמוציות.    
 

אייפון 5S מול (Vs) גלקסי S5 – "ראש בראש"

טבלת השוואה בין 2 המכשירים:
הפרמטר אייפון 5S גלקסי S5
מעבד כפול ליבה,  1.7ג'יגהרץ, 64 ביט, A7  מרובע ליבות, 2.5 ג'יגהרץ, 32 ביט, Snapdragon 801
מסך 4 אינץ' 5.1 אינץ'
מערכת הפעלה iOS 7.1 אנדרואיד "קיטקט" 4.4
זיכרון פנימי - RAM 1 ג'יגה 2 ג'יגה
זיכרון פנימי לאחסון 16, 32 או 64 ג'יגה 16 או 32 ג'יגה
הרחבת זיכרון פנימי אין יש, עד 64 ג'יגה
מצלמה אחורית 8 מגה פיקסל 16 מגה פיקסל
מצלמה קדמית 1.2 מגה פיקסל 2 מגה פיקסל
טכנולוגיית סלולר LTE LTE
חוזק סוללה 1,560 מיליאמפר 2,800 מיליאמפר
יכולת החלפת סוללה אין יש
NFC אין יש
IR (אינפרא אדום) אין יש
זיהוי קולי בעברית לא עובד עובד (יחסית) די טוב
משקל 112 גר' 145 גר'
מבנה אלומיניום חתוך ביהלום הרוב פלסטיק
תכונות מיוחדות זיהוי פנים, חיבור ישיר לטלוויזיה, סורק טביעת אצבע, מעבד מד תאוצה ליישומי ספורט עמיד למים ואבק, חיבור ישיר לטלוויזיה, שלט רחוק לטלוויזיה, סורק טביעת אצבע, שבב למדידת דופק ליישומי ספורט
מחיר שוק (ZAP) בש"ח כולל מע"מ כ- 4,000 ₪ (תלוי בספק) לדגם של 16 ג'יגה כ- 3,500 ₪ (תלוי בספק) לדגם של 16 ג'יגה
 
מעיון בטבלה עולה, שהגלקסי S5 עולה ביכולותיו כמעט בכל הפרמטרים על האייפון 5S. יש נקודה אחת בה האייפון עולה במעט על הגלקסי והיא המעבד שלו התומך ב-64 ביט. אולם, אין לתכונה הזו שום יישום מעשי, כי אפליקציות של 64 ביט בעולם הסלולר טרם נולדו, בוודאי לא אפליקציות עסקיות ניידות. בניגוד לתחום המחשבים השולחנים ואף לתחום המחשבים ניידים, בהם מעבדי 64 ביט הם המובילים (כי רוב היישומים הם 64 ביט), בעולם הסלולר ה-64 ביט עדיין לא תפס, בוודאי לא בהיקף, שיש לו איזו השפעה על השוק ועל השימושים במכשירי הסלולר. כך, שבטווח הזמן הנראה לעין אין לתכונה זו שום יתרון מעשי בתהליכי קבלת ההחלטות. מול זה, המעבד של סמסונג הוא מרובע ליבות, ודווקא ליכולת זו יש השפעה ויתרון עבור מי שעובד ביישומים כבדים ובכמה יישומים במקביל.

אז מה לבחור: אייפון 5S או גלקסי S5?

כבר ציינו לא אחת, שבמחיר הנוכחי של הגלקסי, אין טעם לרכוש אותו ויש לחפש חלופות לא פחות טובות אך זולות יותר דוגמת: נקסוס 5, HTC One X+ (או בגרסה היותר מעודכנת: HTC One M8) או: Motorola Moto X ,LG G2, סוני אקספריה Z2 וסוני אקספריה Z1. מכלל הרשימה הזו, הנקסוס והאקספריה של סוני עומדים, על פי המלצתנו, בראש הסולם. אם יורדים מעט ברמת המכשיר ל"שורה השנייה", יש מבחר רחב של דגמים טובים של: וואווי, LG, ZTE, אלקטל ועוד, שזולים מהמכשירים הללו של "השורה הראשונה", ומחיריהם נעים סביב ה-1,000 עד 1,500 ש"ח.
 
אולם, אם הבחירה של המנהל היא רק בין הגלקסי לאייפון, אזי אנו ממליצים על הגלקסי. זאת, לא רק בגלל המפרט היותר מתקדם והמחיר הזול יותר מהאייפון. הסיבה להמלצה זו נעוצה במקום אחר לגמרי: התאמת הסמארטפון ליישומים עסקיים וארגוניים. מערכת ההפעלה של האייפון (כרגע גרסת iOS 7.1.1) היא "מערכת הפעלה סגורה". זאת, בניגוד לאנדרואיד, שזו "מערכת הפעלה פתוחה". התוצאה: יישומים עסקיים וארגוניים רבים לא יפעלו מעל ל- iOS של אפל (חלק לא יפעלו בכלל וחלק יפעלו בצורה לקויה). המצב במערכת ההפעלה אנדרואיד הוא ההפך הגמור מכך: כל יישום עסקי וארגוני, שעבר התאמה לאנדרואיד, יפעל בלי כל בעיות על מערכת ההפעלה הזו.
 
יתרה מכך. בגלל שמירת "הגן הנעול" של מערכת ההפעלה iOS ע"י אפל, חברת אפל אינה מאשרת הכנסת יישומים, שאינם מתאימים לתפיסת "הגן הנעול" שלה, מעל למערכת ההפעלה iOS. למשל: יישומי P2P, יישומי VoIP ויישומים מגוונים אחרים, דוגמת האיסור הטרי על הביטקוין ושאר המטבעות הקריפטוגרפיים (שמשמשים כבר עסקים לא מעטים ברחבי העולם). עסק, שנזקק ליישומים מהסוג הזה, ייתקל ב"גן הנעול" ובחוסר היכולת להפעיל יישומים עסקיים על האייפון.  
 
לכן, האייפון עצמו כרגע לא מומלץ בעדיפות ראשונה לעסקים. המכשיר מתאים יותר למגזר הביתי, בגלל מערכת ההפעלה הסגורה שלו, שאינה מתאימה לפתיחות הנדרשת לקישור ליישומים במגזר העסקי. בניתוח השוואתי בין מערכת ההפעלה של אפל לזו של גוגל, מנקודת מבט עסקית, המערכת של גוגל נראית מתאימה יותר. 

טיפים

הנטייה המקובלת בעסקים וארגונים רבים היא לספק את המכשירים המתקדמים ביותר והיקרים ביותר לחברי ההנהלה. זו טעות עסקית. מומלץ לבחון רכישת מכשירים יקרים כמו סמסונג גלקסי S5, אייפון 5S, סוני אקספריה Z2 או HTC One X+, LG G2, או נקסוס 5, לאלו הזקוקים לשירותי אינטרנט בכל מקום, וזקוקים לזמינות וקישוריות גבוהים בכל מקום. לרוב אלו לא חברי ההנהלה אלא: אנשי התמיכה, השירות, ההנדסה, הפיתוח, השיווק וכיו"ב.

בנוסף, רכישה של מכשיר סמארטפון (מכל סוג, לא רק סמסונג גלקסי או אייפון) בחברת הסלולר, או דרך אחד המשווקים של חברת הסלולר ברחבי הארץ, אינה הקנייה המשתלמת ביותר. מומלץ לרכוש ישירות אצל היבואן הרשמי של המכשיר, או אפילו ישירות בחו"ל ולחפש ביטוח (אם בכלל צריך), אצל משווקים המספקים שירותי ביטוח אטרקטיביים יותר מהסכמי הביטוח בחברות הסלולר (דוגמת: רמי לוי תקשורת, Pay For Less, קופל (מבית סטארט), YouPhone, iCom Digital, גו-מובייל ועוד).
 
מומלץ לבחון ביטוח המכשיר שלא בחברת הסלולר, משום שתעריפי הביטוח של המכשיר בחברת הסלולר גבוהים ואינם כדאיים כלכלית, במיוחד במקרים של אבדן \ גניבה \ Total Loss של המכשיר. תשומת לב, שהביטוח בחברות הסלולר אינו מכסה (בד"כ) שבר מסך וקורוזיה.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, מאי 2014.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
סמסונג גלקסי S5
אייפון 5S



 
 
Bookmark and Share