Telecom News - בפברואר 2014 דיווחנו לראשונה על 200 מגה עתידי בהוט. במאי זה מתגשם

בפברואר 2014 דיווחנו לראשונה על 200 מגה עתידי בהוט. במאי זה מתגשם

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בפברואר 2014 דיווחנו לראשונה על 200 מגה עתידי בהוט. במאי זה מתגשם
בפברואר 2014 דיווחנו לראשונה על 200 מגה עתידי בהוט. במאי זה מתגשם
מאת: מערכת Telecom News, 5.5.14, 17:00פטריק דרהי

הוט תתחיל בשבוע הבא לבצע את תוכניתה ותציע את תשתית האינטרנט של 200 מגה בערוץ היורד ו- 5 מגה בערוץ העולהבאתר הוט ניתן יהיה לבדוק ע"י הכנסת שמות היישוב והרחוב, מספר בית, כניסה ודירה,  אם הבית מחובר לרשת HOT Fiber כדי לקבל את השירות החדש.

בתחילת פברואר 2014 דיווחנו ראשונים – כאןשפטריק דרהי (בתמונה) עם הצוות הבכיר שלו, חשפו כמה תובנות מעניינות הנוגעות לשוק הישראל. בין החשיפות הרבות, היו גם הגילויים כדלקמן:

א. . בניסויים, שערכה הוט, נמצא, שאפשר להעביר על רשת הכבלים הקיימת שלה עד 300 מגה. לכן, בקרוב תציע הוט למנויה (עוד טרם סיום הפריסה של הסיבים) עד 200 מגה בערוץ היורד ועד מגה בערוץ העולה (הוט תכננה לספק 10 מגה בערוץ העולה, אך שינתה את ההחלטה ל- 5 מגה). כיום  אין לבזק יכולות להגיע לכאלה קצבים.

ב. הוט תמשיך לפרוס סיבים עד לבתים בישראל, בלי כל קשר לתחרות (אם בכלל תהיה) מול בזק או IBC. המקטע האחרון מהכניסה לבניין עד הדירות והחדרים ישאר קואקסיאלי, בגלל שנמצא, גם בבדיקות, שנעשו ברשת הכבלים בפריז (צרפת), שניתן להגיע עד 1 ג'יגה ללקוחות בתצורת חיבור כזו.

לכן, בתים, שיחוברו בסיבים (יש כבר עשרות אלפי בתים בישראל עם חיבורי סיבים עד הבניין וזה יתרחב בהמשך השנה בהשקעה די כבדה למאות אלפי בתים), יקבלו נתב ביתי משולב חדש בשם FiberBox כפי שפרסמנו כאן, נתב, שבשלב ראשון יספק 200 עד 500 מגה לכל לקוח ובשנה הבאה עד 1 ג'יגה לכל לקוח באזורים מסוימים 

הוט כבר דיווחה, שיש לה מעל ל-200 אלף לקוחות בחיבור של 100 מגה. כך, שבהחלט יש לה פוטנציאל יפה של לקוחות, שירצו את הקצבים היותר מהירים הללו בחיבור לאינטרנט. כפי שדיווחנו -  כאן  בערוץ היורד הוט-נט   היא כ-ISP במקום שני בישראל אחרי מחב"א, ובהפרש ניכר ברוחב הפס הממוצע ללקוחות מול שאר ספקי האינטרנט המתחרים בה.

בשבוע הבא תתחיל הוט לבצע את תוכניתה ותציע את תשתית האינטרנט של 200 מגה בערוץ היורד ו-5 מגה בערוץ העולה. היא תשלים את הפריסה בכל הארץ עד סוף 2016. עם זאת, בשלב זה יכולים כבר מאות אלפי לקוחות להתחבר לתשתית זו באזורים בהם כבר שידרגה הוט את התשתיות שלה. זאת כאמור, ע"י ה-HOT FiberBox. בעתיד תציע הוט ללקוחות נתב חדש יותר עם תמיכת אלחוט טובה יותר. 

כמובן, שהוט תציע בשבוע הבא חבילות 200 מגה  HOT Fiberמתאימות (טריפל), שעלותן תהיה קרוב לוודאי די גבוהה (סביב 400 ₪ לפחות) ולכן לא ידועה מידת הביקוש לשירות חדש זה. כאמור לעיל, בעתיד הקרוב תציע החברה את מהירות ה-300 מגה, כנראה בתלות בביקוש למהירות ה-200 מגה. בכל מקרה, הוט מעוניינת בהשקה מהירה זו גם כדי להקדים את IBC, שתציע 100 מגה סימטרי סביב 100 ₪ וגם כדי לשפר את התדמית שלה.

באתר הוט ניתן יהיה לבדוק  - כאן ע"י הכנסת שמות היישוב, רחוב, מספר בית, כניסה ודירה אם הבית מחובר לרשת HOT Fiber.  כותרת העמוד: HOT - בדיקת תשתית 200 מגה. HOT Fober  חווית גלישה שלא הכרת. (העמוד הוסר ויעלה שוב כנראה עם תחילת השירות).

עדכון 9.5.14המחירים של הוט ל- 200 מגה בערוץ היורד ו- 5 מגה בערוץ העולה יהיה 169 ש"ח לחודש. מי שבמסלול הטריפל עם הפייבר-בוקס החדש ישלם 200 ש"ח לחודש לשלשה חודשי מבצע ובהמשך ישלם 399 ש"ח לחודש על הטריפל (עם ה- 200 מגה). בתקנוון המבצע נקבע שיש מגבלה של 100 ג'יגה - בתים שימוש לחודש, אולם בספק אם מגבלה זו אומרת משהו לגולשים ועוד יותר בספק אם הוט חוסמת מי שעובר מגבלה זו.
חיבורי כבלים



 
 
Bookmark and Share