Telecom News - וואלה! מוכרת את יד2 לאקסל שפרינגר תמורת 806 מיליון ₪

וואלה! מוכרת את יד2 לאקסל שפרינגר תמורת 806 מיליון ₪

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> וואלה! מוכרת את יד2 לאקסל שפרינגר תמורת 806 מיליון ₪
וואלה! מוכרת את יד2 לאקסל שפרינגר תמורת 806 מיליון ₪
מאת: מערכת Telecom News, 6.5.14, 16:20אילן ישועה

סכום העסקה עומד על 787.5 מיליון ש"ח במזומן, כשלאחר התאמות צפוי המחיר לעמוד על 806.3 מיליון ש"ח. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים ולתנאים אחרים הנכללים בהסכם המכר. 
 
וואלה!, חברת בת בבעלות מלאה של בזק, הודיעה היום, שחתמה על הסכם למכירת 100% מהון המניות של קורל תל, מפעילת אתר הלוחות  יד2 ל- Axel Springer Digital Classifieds (ASDC), מיזם משותף של אקסל שפרינגר, תאגיד המדיה המוביל באירופה, וקרן ההשקעות של ג'נרל אטלנטיק. סכום העסקה עומד על 787.5 מיליון ש"ח במזומן, כשלאחר התאמות צפוי המחיר   לעמוד על 806.3 מיליון ש"ח. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים ולתנאים אחרים הנכללים בהסכם המכר. 

יד2 נוסד ב-2005 ע"י שון תל והפך לאתר לוחות המוביל. לפני כ-4  שנים ביולי 2010, רכשה וואלה! 75% מיד2 תמורת 117 מיליון ש"ח, לפי שווי של 156 מיליון ש"ח. בנובמבר 2013 מימשה וואלה! אופציה, שהיתה בידה, ורכשה את 25% הנותרים מהמייסד תמורת 50 מיליון ש"ח, לפי שווי של 200 מיליון ש"ח. ליד2 יש כ-100 עובדים. החברה יושבת בבית וואלה! בתל אביב, וכן מחזיקה מרכז פיתוח ומכירות בחיפה.

יד2 הוא אחד ממותגי האינטרנט החזקים בארץ, עם 3.8 מיליון מבקרים (Unique Users)  בחודש, 16 מיליון ביקורים בחודש Visits - 300 מיליון דפים נצפים (Page Views). למעלה מ-50% מהתנועה באתר הוא באמצעות מכשירים ניידים (Mobile). מידי יום מועלות לאתר למעלה מ-10,000 מודעות בתחומי הנדל"ן, הרכב ומוצרי יד2.

תחום הלוחות בעולם מאופיין בצמיחה מהירה ובהתאם במכפילים גבוהים. יד2 מציג ביצועים מצוינים בפרמטרים העיקריים בהשוואה לחברות דומות בעולם, וממשיך לצמוח בקצב מהיר. מאז הרכישה הכפיל האתר את הכנסותיו וכמעט שילש את הרווח התפעולי. במקביל  שיעור הרווח התפעולי עלה מ-36% למעל 50%.

אילן ישועה, (בתמונה למעלה), מנכ"ל וואלה! ויו"ר יד2: "העסקה והשווי אליו הגיעה יד2 מהווה הבעת אמון בשוק האינטרנט הישראלי בכלל ובהישגי יד2 בפרט. יד2 היא דוגמה מצוינת לחברת אינטרנט מקומית, שהצליחה להשביח עם השנים, ולייצר ערך של ממש למקימיה, בעליה, עובדיה ולמשק הישראלי.
לצד שיקולי המחיר היה חשוב לנו מאד לבחור קונה, שיוכל להבטיח את המשך ההתפתחות וההצלחה של יד2. אני משוכנע, שכניסתה של אקסל שפרינגר, שידועה באהדתה לישראל, תהווה צעד ראשון בעקבותיו יבואו עוד השקעות ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות לטובתהמשק ותעשיית האינטרנט המקומית. אין  לי ספק, שהחברה ועובדיה עוברים לידיים טובות".
אנדריאס וילה

ד"ר אנדריאס וילה (Dr. Andreas Wiele), (בתמונה משמאל), חבר בכיר בהנהלת אקסל שפרינגר ונשיא לשיווק ודיגיטל: "יד2 היא מובילת שוק באופן ברור, רווחית וצומחת במהירות ולכן היא  מתאימה באופן מושלם לחטיבת הבינלאומית של אתרי לוחות בהם אנו מחזיקים". 


אקסל שפרינגר יוצגה בעסקה על ידי עוה"ד אשוק צ'נדרשיקר ואפריים פרידמן ממשרד גולדפרב זליגמן.

עדכון 20.5.14, 18:20: וואלה! הודיעה, שהבוקר הושלמה עסקת המכירה של 100% מהון המניות של קורל תל, מפעילת יד2, ל- Axel Springer Digital Classifieds (ASDC). השלמת העסקה בוצעה לאחר קבלת כל האישורים הרגולטוריים ועתה עברה הבעלות על יד2  לרוכשים החדשים. סכום העסקה עומד על כ-805 מיליון ש"ח. 

עדכון 12.6.19: אחרי 13 שנה, מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה, סיים אמש (11.6.19) את תפקידו באתר וואלה!. ישועה סיים את תפקידו בהסכמה עם הנהלת קבוצת בזק, אך מאחורי הקלעים התגלעו מחלוקות בחודשים האחרונים בינו לבין יו"ר בזק, שלמה רודבעידו אשד, סמנכ"ל התוכן של האתר, יחליף אותו וימונה למנכ"ל החברה מהיום. דירקטוריון וואלה! בראשות רודב התכנס ואישר את פרישת ישועה ומינויו של אשד
ישועה הוא אחת הדמויות המרכזיות ב"תיק 4000". הוא האיש שביצע בפועל את ההנחיות מטעם משפחת אלוביץ' בעניין החשד (כביכול) להטות את סיקור האתר למען ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה. בשלב מסוים החל ישועה להקליט את אלוביץ' וגורמים נוספים כשהם מעבירים לו הנחיות מעין אלה. העדות של ישועה, ההקלטות והמסרונים שמסר, הפכו למשמעותיים מאוד להפיכת חקירת "תיק בזק" לחקירת "תיק 4000"



יד2
 
אקסל ספרינגר



 
 
Bookmark and Share