Telecom News - 22 תכונות המקנות לביטקוין ערך מהותי – Intrinsic Value

22 תכונות המקנות לביטקוין ערך מהותי – Intrinsic Value

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> 22 תכונות המקנות לביטקוין ערך מהותי – Intrinsic Value
22 תכונות המקנות לביטקוין ערך מהותי – Intrinsic Value
מאת: מערכת Telecom News, 7.5.14, 22:20ביטקוין

מהן התכונות בביטקוין ההופכות אותו לבעל ערך מהותי? 22 התכונות הייחודיות ופורצות הדרך של הביטקוין, שלא קיימות במטבעות הרגילים.

באתר bitcoinmagazine פירסם Mark Rees רשימה של 22 סיבות לכך, שבביטקוין טמון ערך מהותי – intrinsic value. ההגדרה של ערך מהותי נלקחה מוויקיפדיה עפ"י הערך Intrinsic Theory of Valueכאן.


An intrinsic theory of value (also called theory of objective value) is any theory of value in economics which holds that the value of an object, good or service, is intrinsic or contained in the item itself. Most such theories look to the process of producing an item, and the costs involved in that process, as a measure of the item’s intrinsic value

הכתבה ב-Bitcoinmagazine היא מאד ארוכה ומפורטת, ולהלן התמצית בלבד.

יש אנשים כמו Warren Buffett הגורסים, שניתן לתת ערך מהותי רק למה שאפשר להרגיש, לממש או לראות. זה קצת מוזר, כי מכך משתמע, של-DNA, תדרי רדיו, וירוסים, חיידקים, רוחבי פס וכו' אין להם ערך כזה… יש כאלה החושבים, שרק לזהב ולכסף יש ערך כזה בגלל התפישה ההיסטורית שלהם. אולם, אדם רעב יתן ערך כזה דווקא לפרוסת לחם ולא יהיה אכפת לו שהיא לא תהייה שווה כלום בעוד חודש…למעשה, תפיסת הערך של הזהב נתמכת ע"י מחזיקיו, שרוצים שכל העולם יחשוב כך. אבל אצל הצעירים ברחבי העולם, מטבעות הזהב היחידות, שהם רואים, קיימים באפליקציית המשחק החינמי הניתנת להורדה לאנדרואיד ול-iOS , משחק הנקרא Clash of Clans.

להלן תכונות הקשורות בביטקוין, שהן ייחודיות ופורצות דרך ושלא היו קיימות לפני הביטקוין. ראוי להדגיש, שלמטבע זה יש הגנה, שנוצרה ברשת הביטקוין ואי אפשר לשכפל אותו, להשתלט עליו אול לפרוץ לתוכו. כל התכונות להלן לא קיימות לגבי המטבעות הרגילים.

1. הביטקוין מתעלה ונמצא מעבר לעמים, פוליטיקה, דת, תרבויות ורגולציות, מעבר למאפיינים המבדילים ביניהם. הוא ללא גבולות.

2. אי אפשר לזייף ביטקוין. יש רישום של בעליו (עפ"י  זיהוי ארנק), אין צורך במסלקה מרכזית, ניתן לשלוח אותו בכל העולם מבלי צורך לתת אמון בגורם כלשהו. אין התערבות חיצונית בין השולח למקבל, אלא אם מוסכם מראש.

3. הביטקוין שקוף. ברגע שזיהוי הארנק הוא ציבורי, ניתן לעקוב אחר התנועות שלו. ניתן להשתמש בו למטרות, שבעליו לא מעוניינים שהם יזוהו עימן.

4. ניתן לתכנת את מאפייני השימוש בו.

5. ניתן לתכנן פתיחת הארנק עם יותר ממפתח אחד. זאת,  נגד האקרים וגנבים.

6. ניתן להשתמש בו באינטרנט ללא חשבון בנק, דיווח אשראי, זיהוי פרטים אישיים והרשאות. (זה לא דומה לכרטיסים pre-paid כי אלה מוגבלים למיקומים ולתנאים שונים). הדבר היחיד, שיכול להגביל את השימוש, הוא האם הסוחר מקבל ביטקוין.

7. ניתן לשמור טרנזקציות מבלי שהן תשתננה לאורך הזמן. הוכחת בעלות וקנייה נעשית ללא צד ג' ואי אפשר לשנות אותה.

8. הביטקוין מונע גניבת זהות. התשלום בו הוא במלואו ולא חלקי. אין חובות בביטקוין.  לכן אין צורך, שהסוחר יקבל מידע כלשהו על המשלם, מידע שעלול להיגנב או להיעשות בו שימוש לא חוקי.

9. הביטקוין מאפשר תנועה ללא חסימה דרך גבולות בין מדינות.

10. ניתן לעשות שימוש באותו ארנק ביטקוין בכל מקום בעולם בו יש קישור לאינטרנט. יש האומרים, שאי אפשר לשחד שומרים בגבולות בביטקוין. אך בעתיד גם להם יהיו סמאטרפונים וגישה לאינטרנט…

11. הביטקוין מועבר עצמאית וללא תלות בחוקי הבנקאות או במגבלות שונות.

12 הוא מונע שחיתויות וניתן להשתמש בו למנוע שחיתות.

13. ניתן באמצעותו ליישב ולהסדיר הסכמים ללא אישורים של  צד ג'. בעלות על מפתח פרטי לביטקוין היא בהגדרה בעלות על המטבע.

14. אין לביטקוין דרישות לגיל מינימלי עבור שימוש בו. צעירים מתחת לגילאים, שמוגבלים ע"י בנקים, יכולים להשתמש בו.

15. רשויות לא יכולות לעקוב באמצעות הביטקוין אחר תכונות המשתמש בו. הרשויות לא יכולות לעקוב אחר המין, הדת, הגזע, הלאומיות, הנטיה הפוליטית,  הגיל, מקום העבודה, כתובת המגורים וכו'. (ניתן להגיע אל המשתנים הללו עפ"י הדרך והמיקום בו אנשים משתמשים בכסף (הרגיל) שלהם).

16. ביטקוין הוא דרך יעילה להעביר במיוחד כמויות כסף מזומן גדולות ובמיוחד בין חברות גדולות ומדינות. הוא "הרוחב פס" של הכסף.

17. ביטקוין יכול לשמש בסיס לאקוסיסטם חדש.

18. הביטקוין יכול להפוך על ראשם את המונופולים הפיננסיים הישנים של המדינות, במיוחד מונופולים, ששולטים בהם אנשים מעטים.

19. הביטקוין מהווה דמוקרטיזציה של הכסף, בניגוד להחלטות פיננסיות עולמיות המתקבלות ע"י מס' מועט של אנשים.

20. הביטקוין מאפשר שירותים כספיים לאנשים, שאין להם גישה לשירותי בנקאות רגילים ובמיוחד במדינות מתפתחות ויכול להוציא אותם ממעגל העוני ע"י פיתוח עסקים ותשלום לספקים.

21. קשה לגנוב ביטקוין מארנק הנשמר היטב אצל בעליו כי צריך את המפתח הפרטי.

22. הביטקוין מבטא חופש כלכלי. בגלל כל הסיבות, שהוזכרו לעיל, ניתן לכנות אותו "המטבע של החופש". ישנאו אותו הדיקטטורים, הממשלות, הבנקים וגורמים המשתמשים בכסף לשחיתויות. הביטקוין משמש לכל אחד כבנק עצמי, ללא עמלות, מיסים ואינפלציה.

אין ספק, שרבים יפקפקו ברשימה זו. מצד שני, אם יש הסכמה בין אנשים רק לסיבה אחת מתוך ה-22, הרי ההגדרה של ויקיפדיה יכולה להתאים לביטקוין.  יתכן מאד, שבעוד שנה תהיה רשימה נוספת, ארוכה כזו של דברים, שקשה פשוט לדמיין אותם היום.
 



 
 
Bookmark and Share