Telecom News - פריסת הסיבים לבתים ע"י IBC החלה בשקט במקומות רבים ברחבי הארץ

פריסת הסיבים לבתים ע"י IBC החלה בשקט במקומות רבים ברחבי הארץ

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> פריסת הסיבים לבתים ע"י IBC החלה בשקט במקומות רבים ברחבי הארץ
חברת IBC, בביצוע של חח"י (חברת החשמל לישראל) ושאר שותפיה, החלה לפרוס סיבים לבתים ולעסקים במספר יישובים במקביל והחלה לתאם התקנות החיבורים לבתים לתאריכים המתחילים בעוד שבוע והלאה. חברת IBC מתכוונת להמם את מתחרותיה בפריסה מסיבית בכל רחבי הארץ.
מאת: אבי וייס, 9.5.14, 09:30IBC

בלעדי: בהמשך לחשיפות הקודמות שלנו, נודע לנו, ש-IBC החלה לפרוס סיבים לבתים (מעמודי החשמל הקרובים הקיימים בכל שכונה, שיש עליהם כבר סיבים, כמתואר באתר החברה כאן) בכמה אזורים בארץ והחלה לתאם עם בעלי הדירות (ובעלי העסקים הנמצאים באותן שכונות) התקנות של הנתב הביתי (או העסקי) לתאריכים של עוד שבוע והלאה. הדיווחים, שקיבלנו על תחילת תיאומים והתקנות עם הדיירים, התקבלו אצלנו מ: חצור הגלילית, חיפה, כרמיאל, באר- שבע, טירת כרמל, קרית שמונה ועוד. בימים הקרובים יעלה "פורטל הספקים" לאוויר ובו יהיו הפרטים המלאים על הפריסה והשירותים. 

אגב, באופן לא רשמי, טוענים מ- IBC, שזו לא הרשימה הנכונה או המלאה של היישובים. לכן, בקרוב מאוד, נעדכן את הרשימה לאור הההחלטות הטריות שתתקבלנה במרוצת השבוע הקרוב בין IBC לחח"י (חברת החשמל לישראל), שהיא השותפה והקבלן המבצע בשטח את הפריסה, יחד עם שאר השותפות במיזם. תחילת הפריסה הזו היא (בין היתר) הטריגר, שדחף את הוט להכריז (ההכרזה הרשמית בעוד כמה ימים) את מה שכבר שחשפנו, על 200 מגה, המחירים של הוט: חיבור לאינטרנט (תשתית בלבד) של 200 מגה בערוץ היורד ו- 5 מגה בערוץ העולה יהיה 169 ש"ח לחודש. מי שבמסלול הטריפל עם הפייבר-בוקס החדש ישלם 200 ש"ח לחודש לשלשה חודשי מבצע ובהמשך ישלם 399 ש"ח לחודש על הטריפל (עם ה- 200 מגה ערוץ יורד ו- 5 מגה ערוץ עולה). בקרוב מאוד גם בזק תכריז על מהירויות גבוהות יותר מ-100 מגה (על חוטי הנחושת 180 מגה לא סימטרי, ועל הסיבים, שבזק החלה לפרוס לבניינים בכמה מקומות בארץ, אותן מהירויות כמו של IBC, עד 1 ג'יגה, אבל לא סימטרי). להערכתי, גם הוט תפרסם בקרוב מאוד את המחירים לחיבורים על רשת הסיבים שלה (עד 1 ג'יגה, אבל לא סימטרי), שהחלה אף היא לפרוס (יש יישובים דוגמת רעננה וראשון לציון בהם פריסת הסיבים הזו של הוט היא מאוד רחבה). זאת, כדי לענות לאתגר של IBC.

כמה עסקים קטנים, שכבר חוברו ל- IBC לבדיקות של חיבורים עסקיים (ספק האינטרנט: אינטרנט בינת), מדווחים לנו על מהירויות סימטריות פנטסטיות (לא פלא, הרשת עדיין ריקה...). לדבריהם, בחיבור של 200 מגה הם מקבלים 250 מגה נקי וסימטרי. הלקוחות הללו טרם התחילו לשלם, עד שהמחירון יפורסם ברבים בקרוב מאוד, ובינתיים נהנים מהביצועים....  

כנראה, ש-IBC מתכוונת להמם את מתחרותיה בתחילת פריסה מקבילה כמעט בכל רחבי הארץ. כך, שההפתעה ו"לכידת הלקוחות" תהיה מסיבית ומקבילה במקומות רבים, מה שימנע  ויעמעם (כך IBC מקווה), את מאמצי השימור ומניעת הנטישה של הלקוחות, מצד בזק והוט, לטובת IBC. 

את המחירים של IBC כבר פרסמנו, וגם פרסמנו את מבנה הפריסה ואת הכוונה לספק את ציוד הקצה (לבית ולעסק הקטן) לכ-5,000 הלקוחות הראשונים בחינם, כ"מבצע קידום מכירות". חלק מהבתים יקבלו סיב ממש עד הבית - FTTH, וחלק בסיב עד הבניין - FTTB ומשם בכבלי CAT6 (אתרנט), שיפוצלו ממתג הבניין עד לנתב הביתי, בכל בית, שיאשר לטכנאים המתקינים מחח"י את ההתחברות של הבית (או העסק) ל-IBC. 

תגובת IBC לחשיפה: "כפי שאמרנו בעבר, במהלך הרבעון השני של 2014 תתחיל חברת IBC לחבר את את אזרחי ישראל לסיבים אופטיים בביתם. אנו פועלים במרץ כדי לקדם את הפריסה ועושים את ההכנות הנדרשות להביא את העתיד [של] עולם התקשורת לציבור הצרכנים בישראל במהרה". 

תזכורת
1
. מחירי IBC (מחירון סופי יפורסם תוך שבועיים):
IBC מתכננת לספק את שירותיה במחירים הבאים (כולל מע"מ) לחודש: 1) מחירי תשתית אינטרנט: 100 מגה סימטרי ב-100 ש"ח, 200 מגה ב-150 ש"ח ו-1 גי'גה ב-300 ש"ח (המחירים הם לספקי השירות, שיופיעו בפורטל החברות והשירותים של IBC, שתפרוס סיבים בגישת ה- FTTB). מעל למחיר הזה יש את עלות השירות ודמי התקנה חד פעמיים.
בנוסף, IBC תציע חיבורים עסקיים לארגונים ועסקים לחיבור סניפים ושלוחות (עם קצבים ב-QoS) של 100 מגה סימטרי ב-590 ש"ח לחודש, 200 מגה ב-885 ש"ח לחודש ו-1 ג'יגה ב-1,770 ש"ח לחודש. מדובר במהפכה, שתזעזע את השוק העסקי ודי בקרוב. 

2. מחירי ספקי האינטרנט: יפורסמו תוך כשבועיים בפורטל הספקים. כרגע השירות הזול ביותר הידוע לנו הוא של חברת האינטרנט Fast עם 5 ש"ח לחודש ל-100 מגה סימטרי ללקוחות קיימים שלה, שינטשו את בזק או הוט ו-15 ש"ח לחודש ללקוחות חדשים. מחירי שאר הספקים ושאר השירותים ייחשפו בקרוב ונעדכן ברגע שנדע. 

עדכון 13.5.14: ההשקה של שירותי IBC תייעשה ביום שלישי הבא, 20.5.14 לפני הצהריים בת"א, במעמד שר התקשורת גלעד ארדן, שינסה לקטוף את "התהילה", בנושא שלא היה לו בו שום חלק ונחלה...

עדכון 18.5.14: האתר בעברית של IBC עלה לאוויר: http://www.ibc.net.il/he.
 
FTTH



 
 
Bookmark and Share