Telecom News - "אגם המידע" של הארגונים הופך לכלי עסקי המביא להם תועלת כלכלית

"אגם המידע" של הארגונים הופך לכלי עסקי המביא להם תועלת כלכלית

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> "אגם המידע" של הארגונים הופך לכלי עסקי המביא להם תועלת כלכלית
"אגם המידע" של הארגונים הופך לכלי עסקי המביא להם תועלת כלכלית
מאת: אבי וייס, 12.05.14, 21:55ביל שמארזו - EMC
 
EMC אינה חברת אחסון ושרתי אחסון. זו חברת מידע העוסקת בשירותי מידע ובמרכזם המעבר לעולם הביג-דאטה. כך נחשף בראיון עם מי שמכונה "מלך הביג דאטה" בעולם.
 
"אני אוהב מאוד את התפקיד בו אני עוסק, כי זה נותן לי אפשרות לעבוד ישירות עם הלקוחות. אני עובד איתם צמוד כדי לפתח יכולות, ארכיטקטורות חדשות וכלים המביאים תוצאות וערך כלכלי ממשי עבורם", מתאר ביל שמארזו (Bill Schmarzo), ה- CTO ב-EMC חטיבת ה- Global Services' Enterprise Information Management & Analytics  ו-EMC Consulting. "כרגע, רוב הציבור חושב, שביג דאטה זה דבר מסובך. לכן, חשוב לי ולכל העוסקים בתחום להפוך את הכל לפשוט. זה חלק מהספר שלי ומהתורה, שאני בונה עם הלקוחות ולטובת הלקוחות".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם ביל שמארזו (בתמונה), שמכונה בקהילה המקצועית בשם החיבה "Dean of Big Data" (הדיקן של עולם הביג דאטה), שחיבר את הספר רב המכר Big Data, ובלוגר מבוקש לתחום הביג דאטה, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של המעבר לביג דאטה (כחלק מ"הפלטפורמה השלישית") בארגונים ובעסקים בעולם.
 
שאלה: מה תפקידך בחברה?
ביל שמארזו: "התפקיד המרכזי שלי בחברה הוא לעבוד עם הלקוחות ולעזור להם לזהות איך וכיצד ניתן להתחיל במסע אל הביג דאטה. לגבינו, ב-EMC, ביג דאטה זו לא טכנולוגיה. זה תהליך שינוי עסקי ופיתוח עסקי למינוף עסקי. רוב ההשקעה שלנו נעשית במשבצת של: איך לעזור לחברות לשנות ולקדם את העסק שלהם בעידן הביג-דאטה. השינוי העסקי המשמעותי ביותר, שהן יכולות לבצע, הוא לעבור לביג דאטה".
 
שאלה: למה הארגונים בכלל צריכים שינוי כזה, שאתה צריך לעזור להם לבצע?
תשובה: "יש טכנולוגיות בשוק היכולות להביא פתרון לבעיית המידע גם על מיינפריים, בדור הראשון של עולם המחשוב. כל ארגון בו אני פוגש נתקל בבעיית התפוצצות המידע מצד אחד והצורך בהורדת ההוצאות מצד שני. זה לא סוד. כולם מדברים אתנו על כך. אולם, לנסות לפתור זאת על המיינפריים זה יקר, מאוד יקר, וניתוח הנתונים ברמות ובהיקפים של פטה-בתים הוא בלתי אפשרי, ממש מסובך, מאוד ארוך ובמחירים לא הגיוניים.
 
אנו באים ומציעים לארגונים חלופות זולות, שלא היו להם בעבר, שמביאות להם ערך עסקי. הבאת ערך עסקי זה הבסיס לניתוח המצב אצלם.
 
יש ל-EMC לקוחות רבים ברחבי העולם. רובם קוראים לנו לעזרה, כשהם טובעים בים של מידע, שלא מביא להם כל ערך ונאגר בלי הגבלה, בשרתים ודיסקים הגדלים ומתרבים כל הזמן.
 
חלק מהתהליך, שאנו מציעים, הוא קודם כל ייעוץ. יש לנו מערכת של ייעוץ לארגונים, שמבינה את ההיבטים הרבים הקשורים בנושא: איך לבנות אנליטיקה נכונה לארגון, איך לבנות את האפליקציות, שתעסוקנה במידע ותובלנה את הארגון להשגת מטרות עסקיות".  
 
שאלה: מה הקו המפריד בינך לבין פיבוטל (Pivotal), שהיא חלק מהפדרציה שהקמתם?
תשובה: "בפיבוטל עוסקים במידע עצמו. היא מפתחת פתרונות למידע. אנו משתמשים בפתרונות, שהיא פתחה, כדי לעזור ללקוחות שלנו. אנו בצד של הלקוחות ופיבוטל בצד של המו"פ, פיתוח תוכנות והאספקה של הפתרונות לביג דאטה ול-PaaS. אנו משתמשים בפתרונות הללו וגם בפתרונות אחרים מהפדרציה, כדי לספק את הפתרון השלם ל'פלטפורמה השלישית' עבור ארגונים. יש את שכבת המידע ומעליה את שכבת האנליטיקה ומעליה את שכבת הניהול. אנו עוזרים לארגונים לבנות את השכבות הללו נכון. כך, שזה יביא להם ערך עסקי".
 
שאלה: מה אתה למעשה מספק ללקוחות שלכם?
תשובה: "הנושא המרכזי: אני וכל העובדים בחטיבה בונים לכל ארגון את התהליך של בדיקת ההתכנות למעבר לביג דאטה. אנו בונים ובודקים יחד עם הלקוחות תהליך, שבו ניתן לזהות מה הם יכולים להשיג במעבר הזה. אנו בונים יחד איתם את תהליך ה-ROI ואיך המעבר הזה משתלב בכל המערכות הארגוניות הקיימות. המטרה שלנו לפתור לארגונים את הבעיות המעיקות עליהם ואיך הם משפרים את מצבם מול לקוחות הקצה שלהם. הפקת המידע נועדה קודם כל לשרת את הלקוחות שלהם כדי שזה יביא להם ערך כלכלי ממשי".  
 
שאלה: באיזה כלים אתם משתמשים?
תשובה: "אנו משתמשים בכל הכלים המתקדמים ביותר הקיימים בשוק ומפותחים בפדרציה. למעשה, אנו מציעים להפוך את הכל לקריא ונגיש ב-Hadoop, ומעל לזה אנו מתאימים את הכלים לפי הצרכים והניתוח הנעשה ביחד עם הארגון.
 
יש לנו מוצר משלנו, מפיבוטל, שבנוי בקוד פתוח וקרוי MADlib, שמכונה בשם: Big Data Machine Learning in SQL for Data Scientists. זו למעשה ספרייה של כלים אנליטיים, שאנו מספקים באופן חופשי ללקוחות כדי לעסוק בניתוח. זה מסופק חופשי, כי זה בקוד פתוח וקיימת סביב זה קהילת פיתוח מאוד גדולה".
 
שאלה: למה אתם תומכים בקוד פתוח?
תשובה: "מזה שנים אנו תומכים בקוד פתוח ותורמים לקוד פתוח. זה עוזר לנו להיכנס לשוק יותר מהר ויותר נכון, כאשר אנו משתמשים בקוד פתוח".
 
שאלה: אם אתם מספקים כלים בקוד פתוח, אז ממה אתם מרוויחים?
תשובה: "המודל של רווח מקוד פתוח כבר מוכר בשוק, מההתפתחות רבת השנים של הלינוקס. אנו מתפרנסים מהייעוץ, התכנון והליווי של הארגון. אחר כך אנו מתפרנסים מהאינטגרציה של הקוד הפתוח עם כל המערכות בארגון ועם מערכות המידע השונות. תהליכי הייעוץ והאינטגרציה משולבים זה בזה והם מקור ההכנסה העיקרי שלנו. בנוסף, יש שירותים המסופקים במודלי ה-SaaS וה-PaaS, כי הם נעשים בענן.
 
אם תסתכל עלינו מבחוץ, אנו גוף הנותן שירותים כוללים לעסקים, שירותים מקצה לקצה, עד השגת המטרות העסקיות, שהארגון קובע לעצמו בעזרתנו".
 
שאלה: למה התמקדתם בהובלת הארגונים דווקא לפתרונות ביג דאטה?
תשובה: "אנשים טועים כשהם חושבים, ש-EMC זו חברה העוסקת באחסון ובשרתי אחסון. זו לא ,EMC שאני מכיר. EMC היא קודם כל חברת מידע. היא תמיד הייתה כזו. זו גם לא חברת חומרה. זו חברת שירותים לעסקים ולארגונים. לכן, הביג דאטה הוא חלק בלתי נפרד מתפיסת הטיפול והפקת הערך העסקי מהמידע. ביג דאטה הוא חלק מה-DNA שלנו".
 
שאלה: במה אתה משקיע את רוב זמנך?
תשובה: "אני משקיע זמן גם בייעוץ וגם בדרכים איך לבנות את היישומים והמערכות בתוך הארגונים. כך, שהם ישיגו את המטרות שלהם. אנו מבצעים עם הארגונים סימולציות איך הם ישיגו יתרון, תוך שימוש במידע הקיים אצלם. אנו מזהים ביחד איתם איזה מידע ייצר להם הכנסות בעתיד. תהליך כזה לא היה קודם לארגונים ולכן הם נכנסים לתהליך הזה בשמחה.
 
אנו בונים כל הזמן מתודולוגיות חדשות מנקודת המבט של הטיפול במידע. לבנות מודלים של ביג דאטה זה תהליך הלוקח זמן וזה אמור להיות מותאם לכל ארגון. יש ארגון הרוצה להפיק תועלת ממידע המתקבל ומצטבר אצלו במוקדי השירות, ארגון אחר רוצה להבין מה מתקבל מהעובדים במהלך עבודתם, יש המבקשים להבין מה קורה ברשתות חברתיות, יש הרוצים להפיק ערך ממידע המגיע מסנסורים וממכשירים וכך הלאה. זה אוקיאנוס של מידע הזורם מכל כיוון ובכמויות. לכן, גם התכנון של הטיפול במידע לוקח זמן.
 
זה תחום מאוד חם ומתפתח. בגלל שאנו קרובים ללקוחות, אני יכול לספק להם נקודת מבט, שתעזור להם. בנוסף, אני משקיע זמן בכתיבה. יש לי בלוג מאוד פופולרי בקרב המתעניינים בביג דאטה והוצאתי לאחרונה ספר על הביג דאטה, שמשמש כספר הדרכה מרכזי עבור כל לקוח וכל אחד הרוצה להיכנס לעולם הביג דאטה".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
ביל שמארזו: "האהבה הכי חזקה שלי זה להיות מאמן (קאוצ'ר) למנהלים ולעסקים. אני חולם, שאני אוכל לקדם את הגישות והטכנולוגיות שתאפשרנה ללקוחות שלנו להשיג יותר יעדים ויותר רווחים. החלום הכי חשוב שלי הוא, שזה יהיה מעבר קל, שיהיה קל ליישם את עולם הביג דאטה בארגונים. כרגע זה תהליך הדורש תכנון מאוד מדוקדק. אולם, אני מקבל סיפוק כשאני רואה לקוחות המצליחים במעבר הזה. כל מאמן נהנה לראות את המאומנים שלו מצליחים. בנוסף, אני גם תורם לחברה. את הרווחים מהספר שלי אני תורם למלחמה בסרטן.
 
לפני שנים דיברתי על 'אגם המידע' ואנשים לא הבינו על מה אני מדבר. חשבו, שאני ממציא דברים מדמיוני. אולם, היום כולם מדברים בשפה הזו. רבים קולטים את המושגים של עולם הביג דאטה, שבמרכזו נמצא 'אגם המידע'. אני מאמין, שאני תורם לתחום מהניסיון שלי וממה שאני צובר בעבודה מול הלקוחות.
 
ספקים רבים של פתרונות הפכו את תחום הביג דאטה בשוק למסובך ויקר. אני לא מאמין בדרך הזו. מנקודת המבט של הארגון, יש כאן רק שאלה אחת, שאלה כלכלית: האם למידע הנמצא בידי יש ערך עבורי ועבור לקוחותי. הטיפול במידע אינו מטרה בפני עצמה אלא אם הוא מביא ערך עסקי. זה מה שאני מאמין וזה מה שאני מיישם כל יום".
 
הכותב היה אורח EMC בכנס EMC World 2014 בארה"ב.
ביג דאטה



 
 
Bookmark and Share