Telecom News - פלאש בכל פינה – העולם זונח את הדיסקים הוותיקים ועובר לפלאש

פלאש בכל פינה – העולם זונח את הדיסקים הוותיקים ועובר לפלאש

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> פלאש בכל פינה – העולם זונח את הדיסקים הוותיקים ועובר לפלאש
פלאש בכל פינה – העולם זונח את הדיסקים הקשיחים הוותיקים ועובר לפלאש
מאת: אבי וייס, 13.05.14, 19:55Sam Marraccini EMC
 
"זיכרון הבזק" (פלאש) הופך במהירות להיות אבן היסוד של כל מערכי המחשוב, קצה לקצה, במחשבים, בשרתים, בעננים ובכל המערכות המקיפות. שלום לעולם הדיסקים הקשיחים בעסקים ובארגונים. ב-EMC בטוחים שזה הכיוון הנכון.
 
"היקף המידע הגדל בצורה מדהימה, מחייב לחשוב על פתרונות יצירתיים החוסכים בהוצאות", טוען סם מרציני (Sam Marraccini), מנהל אסטרטגיה ושיווק מוצרי פלאש EMC. "המסרים שלנו אומרים בפשטות: להתקדם קדימה לעולם שכולו פלאש. לאחר התקנת המערכת שלנו נראה הכל כלפי חוץ כפלאש, גם הדיסקים הוותיקים".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם סם מרציני (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של פלאש בכל פינה. הכל פלאש, קצה לקצה.
 
שאלה: לפני שנה אמרתם, שהפלאש יהיה רק למשימות מיוחדות ושהאחסון הרגיל של רוב המידע העסקי יהיה על דיסקים. עכשיו אתם אומרים: הכל פלאש. מה השתנה?
סם מרציני: "הפלאש מתאים היום לכל משימה ומחירו ירד ונהיה סביר. הפלאש מתאים לכל ארכיטקטורה. אולם, בכל מקרה, אני צריך לשאול את הלקוח מה הוא רוצה ליישם אצלו. זה התקציב שלו וההחלטות שלו.
 
אנו מסתכלים על השוק הזה (של האחסון) ב-2 תצורות:
א. הגישה המעורבת – Blended. דהיינו: גם דיסקים וגם פלאש. זה מתאים למקומות ולארגונים הרוצים לחסוך כסף וזה הפרמטר העליון בשיקולים שלהם. הפלאש נועד לתת יותר ביצועים אבל עדיין הדיסקים מחירם זול יותר. הארגון מתקין פלאש בכל מקום בו התקציב שלו מאפשר זאת.
ב. מיקוד מקומי – Focused. הפלאש יותקן רק במקומות מיוחדים בהם הוא נדרש מבחינת ביצועים ודרישות של הקצה העליון. כל השאר יישאר בדיסקים והרוב יהיה דיסקים.
 
מניסיוני ראיתי, שארגונים משתמשים ב-2 הגישות ויש גם כאלה המקבלים את הגישה החדשה והטריה שלנו: הכל פלאש.
 
הפתרון החדש שלנו XtremIO, לגביו הכרזנו פרס של מיליון דולרים למי שיראה, שהמערכת הזו יכולה ליפול, מבוסס כולו על פלאש. הפתרון הזה מדגים כיצד ניתן לקבל ביצועים של הקצה העליון בעזרת פלאש ובמחירים סבירים. מבחני הביצועים, השרידות, רמת האבטחה, תפוקת המידע, כל אלה מצביעים בברור על היתרונות הקיימים בפלאש. כל מבחן של כל גורם אובייקטיבי או מחקרי מוכיח זאת".
 
שאלה: ממי אתם רוכשים את הפלאש?
תשובה: "מבחינתנו, הפלאש הוא בדיוק כמו הדיסק. זה Commodity. מוצר מדף אותו קונים מהמדף. מה שמייחד את הפתרונות שלנו זה לא החומרה, שהיא מהמדף, אלא מערכות התוכנה המצויות מעל לחומרה".  
 
שאלה: מה קורה במערכות התוכנה כשיש בעסק מערכת מעורבת של פלאש ודיסקים גם יחד עם רמות ביצועים שונות לחלוטין?
תשובה: "זה כמובן יוצר בעיה. יש 2 גישות לשלב בין דיסקים לפלאש. אנו הולכים בגישה בה הכל ייראה כמו פלאש כלפי המערכות שמעל. זו הגישה שלנו המיושמת גם ב-XtremIO וגם במערכות האחרות. אם אתה מתקין מערכת שלנו, היא לוקחת את כל הדיסקים ומציגה אותם כחלק מהמאגר של הפלאש. כך משיגים ביצועים טובים יותר מכל פתרון אחר.
 
יש לנו פתרונות של שרתי פלאש, שהתוכנה שמעל מטפלת בכל סוגי החומרה, פלאש ודיסקים גם יחד ולא חשוב מי היצרן. זה חלק מתפיסת העולם שלנו, של Software Defined StorageSDS. המערכת משתלבת עם ה-ViPR גרסה 2.0 החדשה, שמשמשת כבסיס ל-SDS.
 
כשאנו מגיעים ללקוח, אנו שואלים אותו מה הוא רוצה להשיג מבחינת הביצועים והשגת המטרות העסקיות שלו. זה גם מוביל לפתרון, איך משלבים דיסקים ישנים עם מערכי פלאש חדשים. כך, גם משמרים את השקעות העבר בדיסקים וגם מתקדמים לעולם הפלאש, עולם עתיר ביצועים".
 
שאלה: איך הלקוחות מקבלים את התפישה החדשה הזו?
תשובה: "מכל מה, שהצגתי ללקוחות, כמעט כולם רוצים ללכת לכיוון הזה די מהר. אולם, הם רוצים ללמוד מה הפתרון הזה מספק, מה הפרטים שלו ולאן זה מוביל. זו מהפכה בעולם האחסון, שרק התחלנו אותה. אנו בשלבי יישום ראשוניים בכמות די נכבדה של לקוחות וזה תופס תאוצה מדהימה בשוק. יש לנו אגף שלם המתמחה בפתרונות התפורים לכל לקוח. כל לקוח יש לו מבנה אחסון מעט שונה וצרכים שונים ומגוונים. כך גם הפתרונות".  
 
שאלה: לאן המערכת הזו מתפתחת?
תשובה: "אם ראית את השקפים של המצגת (מצויה כאן) וקראת את הפרסומים שלנו (כאן), הכיוון שלנו קרוי בשם הכולל 'הפלטפורמה השלישית'. המצגת של IDC המסבירה את התפיסה הזו מצויה כאן. זה מעבר מאוד משמעותי של הארגון לפלטפורמה חדשה, שנועדה לענות על אתגרי ההווה והעתיד.
 
יש לנו עוד הרבה לאן ללכת ולהוביל את הלקוחות אל 'הפלטפורמה השלישית'. אני רואה את העניין, שזה מעורר אצל הלקוחות. הם סקרנים להבין את ההתפתחות העתידית הזו ויש רבים, שכבר החלו במסע לעבר 'הפלטפורמה השלישית'. במרכז שלה יש הרבה עננים, ניידות, הכל פלאש וביג דאטה. אני מספק ומקדם את הקטע של 'הכל פלאש'.
 
הרעיון המרכזי שלנו: פלאש אמור להיות בכל מקום. זה משנה את 'מגרש המשחקים' של הביצועים של יישומי הארגון. זה מייתר את השימוש בכרטיסי PCIe המוגבלים ביכולותיהם. האפליקציות של 'הפלטפורמה השלישית' דורשות יכולות כאלו הקיימות במערכי הפלאש שלנו. כדי לעמוד בדרישות הקשות ביותר, רכשנו את DSSD המריצה פתרונות כבדים ותובעניים ביותר על פלאש.
 
את הרעיונות העתידניים שלנו אנו מציגים במסגרת, שאנו קוראים לה 'אזור 53'. תוכל להוריד אפליקציה לאייפון (כאן) ולהתרשם מהמצגות החדשניות, שטובי המומחים שלנו מציגים, איך תפעל 'הפלטפורמה השלישית' בעשור הקרוב".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
סם מרציני: "אני כבר 15 שנה ב-EMC ואני עדיין נדהם איך השוק התקדם מאז שנכנסתי ל-EMC. אני יכול לספר לך, שאנחנו, העובדים בתוך EMC, ממציאים את עצמנו מחדש כל שנתיים. זה תהליך מאוד מרתק להתקדם בקצב כזה ולהתחדש כל הזמן. אתה לא יכול להיות רגע אחד לא ערני, כי כל הזמן אתה מתחדש וכך גם הסובבים אותך. אני מאוד אוהב ורוצה להיות חלק מההתפתחות המהירה הזו.
 
לגבי הלקוחות שלנו, אין לנו לקוחות הבנויים מסוג אחד ופתרון אחד. הם מציגים את הרעיונות שלהם והצרכים שלהם והתפקיד שלנו לתת להם פתרונות מתאימים. לפני כשנה התחלנו ב'פרויקט הנילוס', והשנה אנו מציגים זאת כמוצר (Elastic Cloud Storage Appliance), לאחר שלקוחות ניסו את זה, התלהבו והשתכנעו, שזה טוב להם, אנו הבנו שזה מתאים לכל השוק. זה גם זול יותר מבחינת ה-TCO מכל פתרון אחר של ענן ציבורי שאתה מכיר הקיים בשוק.
 
אנו בארגון עצום היודע לרוץ מהר קדימה ולהיות גמיש. אני כל הזמן מתמודד עם הדרישות של הלקוחות ואני תמיד מקווה, שיהיה לי מה להציג להם. יש לנו גם יתרונות: אין חברה אחרת בשוק היכולה להציג מגוון רחב של פתרונות כמו שיש לנו. אנו נמצאים בחזית הרבה לפני אחרים.
 
אני כל הזמן שואף להציג ללקוחות פתרונות, שיחסכו להם כסף בתחום האחסון. זה לא קל לקלוט את המסרים הללו. אנו אומרים ללקוחות לעזוב את המחשבים הכבדים והאיטיים שיש על השולחן שלהם ולעבור ל-VDI, כי הפלאש מספיק מהיר וייתן להם ביצועים טובים יותר וגם חסכוניים יותר. זו מהפכה, שארגונים רבים כעת מעכלים, ואני מקווה, שיקלטו את המסר המהפכני הזה".
EMC LOGO

הכותב היה אורח EMC בכנס EMC World 2014 בארה"ב.



 
 
Bookmark and Share