Telecom News - קנסות מוזרים על חברות הסלולר בגלל איקיוטק

קנסות מוזרים על חברות הסלולר בגלל איקיוטק

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> קנסות מוזרים על חברות הסלולר בגלל איקיוטק
שר התקשורת כנראה משועמם או סתם לא מחובר לקרקע, אחרת אי אפשר להבין מדוע באמצע ההליך המשפטי כנגד איקיוטק (שטרם הסתיים), החליט השר גלעד ארדן להטיל קנסות דווקא על חברות הסלולר, שהתנגדו בחריפות למהלך של איקיוטק.
מאת: אבי וייס, 11.5.14, 11:30גלעד ארדן

במהלך מאוד מוזר, הודיע הבוקר שר התקשורת גלעד ארדן (כאן), שהוא מטיל קנסות של מאות אלפי ש"ח (סה"כ במצטבר 2.2 מיליון ש"ח) על חברות הסלולר: סלקום, פרטנר, פלאפון והוט מובייל.

לא ברור מה מניע את השר גלעד ארדן בעניין זה (יש כמה שמועות, שטרם בוררו עד הסוף), להתערב אישית בסוגיה הנידונה בבית המשפט והדיון בבית המשפט טרם הסתיים. לא ברור מדוע בחר השר להשתלח דווקא כעת בחברות הסלולר, שהתנגדו בתקיפות למהלך של איקיוטק, ופעלו כנגד העוולה הצרכנית הזו.

הפרשה הזו החלה לפני למעלה מחצי שנה, כשחברת איקיוטק שלחה כמות עצומה של הודעות (שנשלחו ע"י עורכי דין, שהיא שכרה), לשלם לה חובות עבור שירותי תוכן במסרונים (הודעות על אודישנים, שנשלחו בין השנים 2006 עד 2009), שנטען שלא שולמו ע"י הנמענים. משרד התקשורת בהוראת השר מיהר להתערב בפרשה וקבע (כאן, בינואר 2014), שאיקיוטק  מנסה (לכאורה) לגבות כספים שלא כדין מאזרחי ישראל, שקיבלו את מכתבי דרישת התשלום. יש אין ספור מקרים של גביה בלתי חוקית של כספים מהציבור באמצעי התקשורת השונים, ומעשי הטעייה נרחבים של הציבור בתחום התקשורת (לרבות חיוג למספרים פיקטיביים בחו"ל, מה שמתרחש ממש בעצם הימים הללו בלי כל מעצורים). אלה מקרי הטעיה מובהקים הנמשכים שנים בלי כל התערבות השר. אולם כאן, בפרשה יחסית שולית אבל מעוררת סקרנות ציבורית, השר התערב מהר מאוד לטובת צד אחד בסכסוך הכספי המוזר הזה. 

הפרשה הזו מטופלת גם ע"י המועצה לצרכנות ועורכי הדין שלה, וכן ע"י כמה משרדי עורכי דין אחרים, שנמצאים בדיון משפטי מול איקיוטק. הדיון המשפטי הזה טרם הסתיים, אבל זה לא הפריע לשר התקשורת גלעד ארדן לקבוע כבר כעת מי אשם בפרשה: חברות הסלולר. לכן הן קיבלו ממנו קנסות, שבספק אם יש להן איזה בסיס חוקי או הגיוני. 

עדכון 6.8.17: פרשת איקיוטק: כתבי אישום בכפוף לשימוע: הפרקליטות הודיעה לבן אופק ועו"ד נועם קוריס כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע.
 
קנסות



 
 
Bookmark and Share