Telecom News - יבמ הספק המועדף לשירותי IaaS

יבמ הספק המועדף לשירותי IaaS

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> יבמ הספק המועדף לשירותי IaaS
יבמ הספק המועדף לשירותי Iaas
מאת: חיים חביב, 14.5.14, 14:20יעקב אורשיצר

חברת הייעוץ IDC דרגה את יבמ כספק ענן המחשוב המועדף במגזר העסקי בארה"ב, של תשתיות ענן כשירות בארגונים בארה"ב.

דו"ח חברת הייעוץ IDC מצא, כי יבמ היא ספקית ענן המחשוב המועדפת ביותר במגזר העסקי בארה"ב. הסקר הקיף יותר מ-400 חברות המעסיקות כל אחת יותר מ-1,000 עובדים, ומצא כי יבמ היא הספק המועדף לתשתיות כשירות (IaaS) לסביבת ענן. במסגרת הדרוג (ר' איור בתחתית הכתבה) דורגה אמזון במקום השביעי, גוגל בחמישי ומיקרוסופט בשישי.

הסקר בחן ודירג את ספקי שירותי הענן עפ"י מדדי איכות השירות, בשקלול זמינות, מהירות, הקצאת משאבים, פשטות ומחיר. פלטפורמת התשתיות כשירות של IBM כוללת את SoftLayer, שנרכשה ע"י החברה ביולי אשתקד ואת שירותי הענן המנוהלים של יבמ.

המחקר דרג את יבמ, סיסקו, HP, AT&T וגוגל כיעילות ביותר באספקת תשתיות ענן כשירות. יבמ נבחרה ע"י משתתפי הסקר כספק המועדף הודות ליכולתה לספק ביעילות גבוהה פתרונות תשתית ענן כשירות הן בעננים פרטיים והן בעננים ציבוריים. 35% מהמשתתפים בסקר דרגו את IBM במקום הראשון, לעומת 13% שהעניקו דירוג כזה לאמזון, וכ-16% להן זכו מיקרוסופט וגוגל.

יעקב אורשיצר (בתמונה), מוביל תחום הענן ביבמ ישראל: "יבמ משקיעה מיליארדים בפתרונות תשתיות כשירות, על מנת להציע ללקוחותיה את סל המוצרים המקיף ביותר הזמין כיום בתעשייה, בתחומי התשתיות, הפלטפורמות והתוכנה כשירות. אנו מרחיבים את הפריסה העולמית של מרכזי העיבוד שלנו, פותחים את סביבת התוכנה שלנו אל הענן, לשירות מפתחים הפועלים בתחום הזה, ומאפשרים לגשת בקלות ולרכוש שירותים באמצעות שוק מקוון לכלי ענן. יותר ויותר ארגונים בוחרים ביבמ על מנת לנהל בעזרתה את תהליך השינוי העסקי שלהם, הפעילות השוטפת ותהליכי עבודה - ככל שהם נכנסים לעידן החדש של סביבת הענן ההיברידי".

בנוסף, דורגה יבמ כמובילת שוק ב-6 מתוך 8 תחומי משק ותעשייה אותם בחן הסקר, בהם: שירותים פיננסיים, ייצור, שירותי בריאות, שירותים מקצועיים, סיטונאות וקמעונאות, ופתרונות למגזר הציבורי. בתחומי התחבורה והתקשורת, דורגה יבמ כאחת מ-3 הספקים המובילים.

52% מהמשיבים ציינו את ביצועיה הגבוהים של יבמ כספקית פתרונות כוללים, לרבות שירותים מקצועיים, ייעוץ בשילוב מערכות, פיתוח תוכנה ייעודית, ובדיקות תוכנה, כולם שירותים הנדרשים במיוחד ללקוחות העוברים לעבוד בסביבת ענן.

משתתפי הסקר התפלגו באופן שווה בקרב 3 קבוצות: חברות בגודל 1,000-5,000 עובדים, חברות המעסיקות 5,000-10,000 עובדים וחברות גדולות מאד עם למעלה מ-10,000 עובדים. לפי ממצאי הדו"ח, דווקא החברות המעסיקות פחות מ-5,000 העדיפו ספקי שירות כוללים,דוגמת יבמ, בכל הנוגע למודל העסקי של התקשרות עם ספקי ענן.

בהתייחס לעתיד תחום שירותי הענן, צופה הדו"ח, שהתעשייה תתפתח במתכונת מקבילה לזו של ההיסטוריה בעולם הרכב, כאשר היצרנים המובילים בונים סביבה משולבת של שרשרת אספקה הכוללת את כל הרכיבים הנדרשים להפעלת תשתיות כשירות, תוכנה כשירות, פלטפורמות כשירות ובדיקות תוכנה כשירות.

במהלך החודשים הראשונים של השנה הודיעה יבמ על 3 מהלכים מהותיים בעולם הענן, לרבות השקעה של 1.2 מיליארד דולרים בהקמה ושדרוג 40 מרכזי עיבוד ענן במוקדים פיננסיים בעולם, השקעה של מיליארד דולרים בפתיחת כלי התוכנה הארגוניים של יבמ אל עולם הענן על מנת לאפשר למפתחים לבנות אפליקציות היברידיות על גבי סביבת הפלטפורמה כשירות BlueMix  והשקת שוק מקוון ליישומי וכלים בתחום ענן המחשוב, שמציג היצע רחב של מוצרים ויכולות ענן מתוצרת החברה ומתוצרת יצרנים עצמאיים, ומאפשר למשתמשים לבחור, להתנסות ולהפעיל את היישומים והתשתיות האלה במסגרת מאמצי הפיתוח והתפעול שלהם.
 
גרף



 
 
Bookmark and Share