Telecom News - Clean City -הזוכה בתחרות הסטארטאפים של ועידת ההייטק ליזמים חרדים

Clean City -הזוכה בתחרות הסטארטאפים של ועידת ההייטק ליזמים חרדים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> Clean City -הזוכה בתחרות הסטארטאפים של ועידת ההייטק ליזמים חרדים
Clean City - הזוכה בתחרות הסטארטאפים של ועידת ההייטק ליזמים חרדים
מאת: מערכת Telecom News , 14.5.14, 14:33סטארטאפים חרדיים

בין הסטארטאפים שהתמודדו: Cognylize  - מנוע המלצות לזירות מסחר אלקטרוני  ו-Revolt - אפליקציית רשימת קניות לסופרמרקט המציגה בזמן אמת את המחיר המשתלם ביותר באיזור לסל.
 
במסגרת ועידת ההייטק ליזמים מהמגזר החרדי, אותה  פקדו מאות נשים וגברים מהמגזר החרדי, מנכ"לי חברות הייטק מהמובילות בישראל, מנכ"לי משרדי ממשלה, אנשי הון סיכון, משקיעים, יזמים וסטארטאפיסטים חרדים, התקיימה תחרות סטארט אפים ייחודית, שלראשונה אפשרה ליזמים חרדים להציע את המיזם, שיקבל ליווי ותמיכה הן מקצועית והן כלכלית. לתחרות ניגשו 40 יזמים, מתוכם נבחרו 10 המבטיחים, שזכו לקחת חלק בקורס, שהעניק להם סט כלים במטרה לעלות על המסלול הנכון בדרך לבניית סטארטאפ מצליח.

הסטארטאפ, שזכה בתחרות והוכרז בוועידה, הוא  Clean City, תוכנת SaaS לתכנון, שליטה ובקרה על שירותי נקיון עירוניים. המערכת מורכבת מיחידות קצה המותקנות על רכבי האיסוף ועל מיכלי האשפה ומאפשרת צפיה ומעקב אחרי ספקי השירותים השונים בתחום. המערכת עובדת כפיילוט בעיר מודיעין עילית.

הוועידה נולדה כיוזמה משותפת של פורום ההייטק החרדי, בראשו עומדים היזמים איציק קרומבי ורחלי גנות, עם קרן הון הסיכון JVP ומייסדה ח"כ אראל מרגלית, (יו"ר השדולה להייטק חרדגי בכנסת), שמזה 20 שנה תומכים ומלווים יוזמות וחברות הייטק מהארץ ובעולם. על הכרזת תוכנית מיוחדת ע"י המדען הראשי אבי חסון, שהוכרזה במסגרת הוועידה, עבור יזמי הייטק מהמגזר החרדי דיווחנו בנפרד – כאן.

רחלי גנות, מייסדת ומנכ"ל חברת השבבים Rachip ויו"ר פורום ההייטק החרדי: "עד היום ראינו בעיקר עובדים חרדים המשתלבים בתעשיית ההייטק כשכירים. הגיע הזמן להתקדם ולהקים יזמויות הייטק מתוך המגזר החרדי, שיצמחו לחברות הייטק גדולות שתעסקנה עוד ועוד עובדים מהמגזר. בשנה שעברה ניתן היה לספור את כמות הסטארטאפים של יזמים חרדים על כף יד אחת, ואילו כיום מדובר כבר בכמה עשרות. אנחנו רק בראשית הדרך אך אין ספק, שהעלאת הנושא לסדר היום מוכיחה את חשיבות הפעילות של פורום ההייטק החרדי ואת תוצאותיו".

איציק קרומבי, יזם ומייסד חברת ISale ויו"ר פורום ההייטק החרדי: "המטרה שלנו היא להשתלב בתעשיית ההייטק בלי לאבד את הציביון החרדי. מדובר בתהליכים המבשילים בשנים האחרונות. זה מתחיל בכך, שחרדים מתחילים להגיע יותר ויותר ללימודים אקדמיים ובהמשך משתלבים בתעשיה כמהנדסים בחברות ובהמשך כיזמים. אני מאמין, שאנחנו בתחילתו של תהליך, שיבשיל בשנים הקרובות".

קובי רוזנגרטן, שותף  בקרן הון סיכון JVP, במושב שעסק בלימודים גבוהים אצל חרדים: "החרדים צריכים להשתלב בתעשיה כעובדים ומנהלים, וצריך להפסיק לדבר על האם הם חרדים או לא. צריך לשלב אותם בחברות, שלא בהכרח מכוונות לשוק החרדי, מה שיביא בהמשך את האקזיט החרדי. כך תיפתר גם בעיית הנטוורקינג הנוצרת מתוך העובדה, שלחרדים אין קשרים בתוך האקוסיסטם הקיים|.

ג'רמי ברבי, שותף מייסד בקימה ונצ'רס ,במושב שעסק בשאלה האם יהיה אקזיט חרדי: "סטארטאפ חרדי הוא סטארטאפ כמו כל סטארטאפ אחר, וצריך להתייחס אליו ככזה. אני מאמין, שחרדים יכולים לבנות חברה עם חזון עולמי. הבעיה היא חשש, שיש מהשוק בחו"ל, שאינו בהכרח מוצדק, והעובדה שסטארטאפיסטים לא מדברים מספיק אחד עם השני ולא יוצרים אקוסיסטם, שיסייע להם לבנות חברה רווחית".    



 
 
Bookmark and Share