Telecom News - קהילת ביטקוין ישראל התגייסה למען ניצולי שואה

קהילת ביטקוין ישראל התגייסה למען ניצולי שואה

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> קהילת ביטקוין ישראל התגייסה למען ניצולי שואה
קהילת ביטקוין ישראל התגייסה למען ניצולי שואה
מאת: מערכת Telecom News, 15.5.14, 14:15תרומה לקהילה

התרומה בביטקוין של חברי קהילת הביטקוין  אפשרה לניצול שואה לקבור את אשתו במקום, שלא מזכיר לו לדבריו את המשרפות ומאפשר גם הגעה נוחה לקבר.
 
מספר ימים לפני יום השואה הועלתה קריאה בפורום למען ניצולי השואה לסייע לניצולת שואה הזקוקה להתקנת סורגים בביתה. הודעה זו משכה את תשומת ליבו של מיקאל בוזגלו, חבר קהילת ביטקוין ישראל, שהחליט לעשות מעשה ולרתום את חברי קהילת הביטקוין לסיוע לזולת.

הוא העלה את הקריאה לסייע לניצולת השואה לפורומים של משתמשי הביטקוין בארץ ופתח כתובת ארנק ביטקוין לתרומות 1Jv73sRbU65ZNER2xWG11afwYFDTpE1mdq כדי שחברי קהילת ביטקוין ישראל יוכלו לסייע בתרומות בביטקוין. המטרה הייתה להגיע לסכום כולל בביטקוין של 10,000 ₪, שייתרמו לניצולת השואה עבור בניית סורגים.

אולם, לאחר שהעמותה, שעמדה מאחורי הקריאה הראשונית לעזרה עבור ניצולת השואה, סרבה לניהול הכספי של התורמים ולמהלך תיעוד התקנת הסורגים כהוכחה שהתרומה אכן  הגיעה ליעדה, החלו התורמים לחפש ארגונים אחרים למען ניצולי השואה. זאת בהדגשה, שהכוונה היא לתת כסף באופן ישיר לניצול שואה, שבאמת נמצא בבעיה וזקוק לסיוע מיידי.

ארגון "לתת" איתר את ניצול השואה מר זאב ליבוביץ, שהצליח לחמוק 8 פעמים ממוות. אשתו חלתה ונאלצה לעבור ניתוח פשוט. אולם, הניתוח הסתבך והיא מצאה את מותה.

למר לייבוביץ הוצעה חלקת קבר בחינם בבית העלמין ירקונים בקומה רביעית ללא מעלית לקבורה ב"קוביות". כאשר ראה לייבוביץ את המקום הוא פרץ בבכי. סגנון זה הזכיר לו  את המשרפות. בסיוע חברת קדישא ת"א סודר למנוחה קבר בקומה ראשונה וגם אופציה לקבורה עתידית של ליבוביץ, שיזכה לחיים ארוכים. המחיר אותו נדרש לייבוביץ לשלם עמד על סכום של 8,362 ש"ח. הוא רשם את הציק ביודעו, שאין ברשתו את הסכום הנ"ל ושהצ'ק יחזור מפאת חוסר כיסוי.

לנוכח המקרה הזה, היה אך טבעי, שתרומת קהילת הביטקוין תיועד לתשלום עבור הקבורה במקום הצ'ק ללא כיסוי. וכך נעשה. חברי הקהילה שילמו בחברת קדישא את הסכום הנדרש, ביקרו בביתו של ניצול השואה ומסרו לידיו בחזרה את הצ'ק שלו. הניצול היה נרגש מאד. חברי קהילת הביטקוין הסבירו לו, שזו הייתה זכות גדולה לעשות את המעשה.

לייבוביץ הודיע, שכאות תודה הוא רוצה לספר את סיפור חייו בפני חברי קהילת הביטקוין, מה שריגש מאד את הנוכחים.

עד כה גויס סכום כולל של 2.79859528 BTC  שהם 4,280 ש"ח, וחברי הקהילה מיקאל בוזגלו ושלום כהן החליטו להכפיל את הסכום שנתרם והוסיפו עוד 4,082 ש"ח להשלמת הסכום הדרוש.

חברי הקהילה ערכו סיור בביתו של לייבוביץ, והחליטו לרתום את חברי הקהילה גם לניקוי הדירה ולשיפוצה. לשם כך יקצה גם ארגון "לתת" 8,000 שח לשיפוץ דירתו של ניצול השואה במסגרת "ניידת שיפוצים". הכוונה היא, שחברי הקהילה ישלימו את פעולת "ניידת השיפוצים". השלב הבא, שיקדמו חברי קהילת הביטקוין, הוא גיוס מתנדבים לשדרוג העזרה בשיפוץ ביתו של ניצול השואה.

המטרה, שעמדה בבסיס הפעולה הזו, הייתה לחשוף כמה שיותר אנשים לעשיית מעשים טובים. אמנם מצוות נעשות בסתר, אך באופן חריג, מאחר שעשרות חברי קהילת הביטקוין (54) תרמו ביטקוין, ראוי להציג את פרטי הסיוע ולהודות להם על התמיכה והנכונות לעזור. ללא תמיכתם, כל זה לא היה אפשרי.

 לינק לסרטון:  https://www.youtube.com/watch?v=cV_RJ1vo_YY&feature=youtu.be
 



 
 
Bookmark and Share