Telecom News - כנס Women Think Next 2014: יש לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי של נשים

כנס Women Think Next 2014: יש לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי של נשים

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> כנס Women Think Next 2014: יש לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי של נשים
כנס Women Think Next 2014: יש לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי של נשים
מאת: מערכת Telecom News, 15.5.14, 16:51ג'ניפר צ'ייס

המחסור החמור של אלפי מהנדסים בתעשייה, שמעמיק מידי שנה, מחייב מאמץ מוגבר לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי של נשים ולשלב אותן בהיקפים הרבה יותר משמעותיים במו"פ ובהייטק הישראלי.
 
Women Think Next 2014 נפתח הבוקר (ד') במרכז Q בגליל ים בנוכחות למעלה מ-500 נשים טכנולוגיות בתחומי היזמות, מחקר ופיתוח ואסטרטגיה ושיווק מעשרות חברות מקומיות וגלובליות בתעשיית ההייטק הישראלית. הכנס מתקיים זו השנה החמישית ברציפות ביוזמת מיקרוסופט בישראל. הכנס הוא אירוע ייחודי לנשים בתעשיית ההייטק, שמטרתו לחפש דרכים בהן הן יכולות לקחת חלק גדול יותר ולהתקדם בתעשייה המשוועת לכוח אדם איכותי נוסף.

עפ"יי ההערכות, נשים מהוות כ-50% מהאוכלוסייה ו-28% מכלל הסטודנטים למקצועות הטכנולוגיה, אך מקומן בהייטק נאמד בכ-22% בלבד. בנוסף, רבות מהן נושרות בשלב מוקדם של הקריירה בעיקר אחרי לידה.

 מיקרוסופט שמה לה למטרה לעודד את שילוב הנשים במקצועות טכנולוגיים ומשקיעה בנושא מאמצים ומשאבים רבים משלב חינוך טכנולוגי בבתי ספר תיכוניים, דרך השקעה בסטודנטיות ועד לפיתוח קריירה בעולם ההייטק, תוך התחשבות באתגרים הכרוכים בהקמת משפחה.

יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל: "המחסור החמור של אלפי מהנדסים בתעשייה, שמעמיק מידי שנה, מחייב מאמץ מוגבר לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי של נשים ולשלב אותן בהיקפים הרבה יותר משמעותיים במו"פ הישראלי. הכנס הוא אחד משורה ארוכה של יוזמות, שנועדו לשנות את המציאות התעסוקתית של נשים בענפי הטכנולוגיה. בכירות התעשייה המשתתפות בכנס מהוות עפ"י תפישתנו מודלים לחיקוי והצלחתן משכנעת נערות ומהנדסות צעירות כי גם הן תוכלנה להצליח ולפלס את דרכן לצמרת".  
  
 ד"ר ג'ניפר צ'ייס, (בתמונה), מנהלת מרכזי המחקר של מיקרוסופט בניו אינגלנד ובניו יורק: "נשים צריכות לזהות הזדמנויות לקידום ולצמיחה בקריירה שלהן ולנצל אותן.  אנו צריכות להכיר ולהבין מהן החוזקות והכשרונות שלנו ולמנף אותם לקידום אישי.  חשוב לומר, שאני מאמינה, שהבסיס למנהיגות הוא ההכרה הזו בכשרונות שלנו ובהמשך- שימוש בהם לא רק לקידום אישי אלא גם כדי לסייע לאנשים סביבנו להתקדם ולצמוח.

סו בווינגטון, סגנית נשיא למשאבי אנוש, ארגון השיווק והמכירות של מיקרוסופט: "אנו צריכות לראות את עצמנו כמנהיגות ומובילות שינוי בתעשיית ההייטק. העובדה, שכל אחת מאיתנו נמצאת כאן, בתעשיה הזו, סוללת את הדרך לנשים נוספות להכנס לחברות טכנולוגיה עד שנגיע למצב בו אחוזי הנשים והגברים בתעשיה יהיו זהים. השינוי הזה לא יהיה קל  אך הוא חיוני. לעתים קרובות מדי לא מעודדים נערות ללמוד מדעים ולשאוף לעבוד בהייטק וזה חלק מהשינוי, שצריך להתרחש. התפקיד הראשון שלנו, של כל אישה בחדר הזה, בשינוי הזה, הוא להצטיין במה שהיא עושה ולצמוח. החלק השני הוא לתת השראה לנשים אחרות ולעזור להן לעשות את אותו המסלול המקצועי כדי להתקדם".

בתום נאומיהן של 2 בכירות מיקרוסופט העולמית, התקיים פאנל בנושא: "נשים בטכנולוגיה מובילות את השינוי" בהנחייתה של דנה פורטר-רובינשטיין, סמנכ"לית אסטרטגיה ושיווק במרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל. השתתפו בו: אל"מ מירב דווידוביץ, מפא"ת - רמ"ת תוכ"ן, שירה לב-עמי, מנהלת אגף בכירה למידע ומחשוב, משרד הבריאות, מרני מנדל, מנהלת פיתוח עסקי ב-Roojoom, ענת עמיר, מייסדת מאנגו טרי, בעבר מנהלת השיווק של גוגל אפריקה ומנהלת השיווק של אנדרואיד וגוגל מובייל באירופה, אפריקה והמזרח התיכון ,ליאורה שכטר, מנהלת אגף המחשוב  בעיריית תל אביב ופרופ' יונינה אלדר, ראש המעבדה לדגימה בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון.

קרדיט צלם: קובי קנטור.

פאנל



 
 
Bookmark and Share