Telecom News - סטארטאפ מונפורט יחשוף אפליקציה למעקב אחר חולים במחלות נוירולוגיות

סטארטאפ מונפורט יחשוף אפליקציה למעקב אחר חולים במחלות נוירולוגיות

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> סטארטאפ מונפורט יחשוף אפליקציה למעקב אחר חולים במחלות נוירולוגיות
סטארטאפ מונפורט יחשוף אפליקציה למעקב קבוע אחר מצב חולים במחלות נוירולוגיות
מאת: מערכת Telecom News, 17.5.14, 19:40מונפורט
 
המערכת גם תספק התראות אוטומטיות בזמן אמת ב-2 כיוונים: התראה אישית לרופא, אם משהו במצב של אחד ממטופליו מתדרדר, והתראה קולקטיבית, למשל למשרד הבריאות, אם מתברר, שתרופה מסוימת פגומה.
 
חברת הסטארטאפ מונפורט תחשוף במהלך תערוכת Mixiii2014, ועידת החדשנות של ישראל, שתפתח בתל אביב ב-20.5.14 (אתר Telecom News הוא בין נותני החסות לכנס), אפליקציה המאפשרת בחינה שוטפת ומעקב אחר מצבם של חולים במחלות נוירולוגיות. האפליקציה מתממשקת לסנסורים השונים המובנים בסמארטפון.  הנתונים הנאספים נשלחים מהסמארטפון לענן, שם הם מעובדים ומתועלים ל-2 ערוצים: הרופא המטפל, לצורך התאמת טיפול מיטבי ובלי להטריח את המטופל לבית החולים, ומשוב קולקטיבי מכלל החולים במערכת, המיועד ליצרני תרופות והתקנים רפואיים ומאפשר להם לתכנן מוצרים טובים יותר.
 
התוכנה החדשנית, שתוצג לראשונה בביתן הסטארטאפים בגני התערוכה בתל אביב, מותקנת כמו אפליקציה רגילה ומתחברת לשלל החיישנים בטלפון - ג'י.פי.אס, מסך המגע, מיקרופון ואחרים, שמשולבים כיום בכל סמאטרפון. כאשר ישנה פעילות ה'מעניינת' את התוכנה (עפ"י קביעה מראש), מתחילה המערכת לאסוף נתונים כדי להעריך את המצב הקוגניטיבי, המוטורי והרגשי של המשתמש.  המערכת גם תספק התראות אוטומטיות בזמן אמת ב-2 כיוונים: התראה אישית לרופא, אם משהו במצב של אחד ממטופליו מתדרדר, והתראה קולקטיבית, למשל למשרד הבריאות, אם מתברר, שתרופה מסוימת פגומה.
 
כך לדוגמה, על מנת לבחון את מצבו של חולה במחלה נוירולוגית, כמו פרקינסון, בוחנת המערכת את יציבות האצבע במהלך 'שרטוט' קוד הסיסמה לפתיחת המסך, כמו גם את הזיכרון לטווח קצר של החולה. מנגנון אחר מנתח את אופן הקלדת הטקסט במכשיר ומספק אינדיקציה לתפקודים קוגניטיביים אחרים ולמצבו הרגשי של החולה. עבור נשאי גנים של מחלות גנטיות ואוכלוסיות סיכון אחרות, יכולה האפליקציה לתרום לאבחון מוקדם עוד בטרם התפרצות המחלה ובמידה רבה לעכב החרפתן של מחלות שונות.
 
זיו יקותיאלי, שותף במונפורט: "99% מהציוד הדרוש לבחון את המוח של מי שסובל ממחלות נוירולוגיות נמצא אך ורק בבתי החולים, אבל החולים עצמם נמצאים 99% מזמנם מחוץ לבתי החולי. אנו מגשרים על הפער הזה ע"י הפיכת הסמארטפון של החולה למעבדה ניידת המאפשרת בדיקה מותאמת המתרחשת בסביבתו הטבעית בלי הלחץ הנלווה לבדיקה, בלי לטרטר חולים למרפאה ועם פחות עלות למערכת הבריאות".
 
האפליקציה תצא בגרסה אחת חופשית [גרסת הקונסיומר], שתושק בחודש הבא, לכל מי שירצה לבדוק את עצמו. חברת מונפורט תקבל את הנתונים מכלל המשתתפים כדי לייצר את הנורמה לכל אחד מתפקודי המוח השונים. לצידה, תיכנס לניסויים קליניים במהלך אוגוסט 2014, בבתי החולים הדסה ואיכילוב, הגרסה הרפואית של האפליקציה. מדובר בגרסה מקיפה יותר והיא מיועדת בעיקר לרופאים ולחברת התרופות.

Mixiii 2014 הוא האירוע המרכזי והגדול ביותר בישראל השנה עבור תעשיות ההייטק והביומד. 3 האירועים השנתיים המרכזיים של ענפי התעשייה החמים בישראל, כנס ותערוכת ההיי-טק שלIATI , כנס ותערוכת IATI-ביומד ישראל וכנס המדען הראשי במשרד הכלכלה, חוברים לאירוע מרכזי אחד. לאירוע צפויים להגיע כ-6,000 מדענים, חוקרים, יזמים, מנהלי קרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים וכן גם למעלה מ-1,000 אורחים מחו"ל ומשלחות.
 
 



 
 
Bookmark and Share