Telecom News - פאסט: 20 ש"ח לחודש ל- 200 מגה בהוט

פאסט: 20 ש"ח לחודש ל- 200 מגה בהוט

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> פאסט: 20 ש"ח לחודש ל- 200 מגה בהוט
בלעדי: פאסט (Fast) מגיבה על מבצעי האינטרנט על הרשת של הוט במחיר ללא תחרות. כ"כ נחשף על ידי פאסט מדוע הערוץ העולה של הוט ב-200 הוא רק 5 מגה (ולא 10 מגה כפי שתוכנן תחילה, או 30 מגה כפי שנהוג אצל ספקיות כבלים בעולם הנותנות שירות דומה, כולל חברות כבלים אחיות של הוט באירופה).
מאת: אבי וייס, 18.5.14, 14:30אייל תמיר

בעקבות מה שפרסמנו כאן על מחירי האינטרנט על הרשת של הוט בחבילה החדשה של 200 מגה (המחיר הזול ביותר עד כה מכל ספקיות האינטרנט הייתה הוטנט, ב-30 ש"ח לחודש), יוצאת חברת האינטרנט פאסט במחיר ללא תחרות: 20 ש"ח לחודש. כפי שפרסמנו, פאסט תהיה גם הזולה ביותר על הרשת של IBC. שפריסתה כבר החלה (ההשקה מחרתיים - 20.5).

אייל תמיר, מנכ"ל פאסט (בתמונה) מוסר, כי מחירי האינטרנט בפאסט תמיד יהיו זולים בעשרות אחוזים, מכל מחיר של המתחרים. לדבריו, פאסט אשר מצהירה על UPTIME של 100% ב 5 שנים האחרונות, מצהירה שהאינטרנט שלהם לא רק הכי יציב במדינה גם הכי משתלם. 

יצויין, שבפרסום האחרון כאן אף תהיתי מדוע ערוץ העולה (Upload), שהוט מציעה, הוא מהנמוכים בעולם (5 מגה בערוץ העולה מול 200 מגה בערוץ היורד), למרות שהציוד והרשת מאפשרים מהירויות גבוהות פי כמה

אחרי שיחה עם מנכ"ל פאסט איל תמיר נפתרה כנראה התעלומה, מדוע ערוצי ה-Upload, שהוט מציעה, הם הכי נמוכים שיש בעולם חברות הכבלים. לדברי Fast, הוט מייצרת חבילות במכוון שתגרומנה לבעיית OVERHEAD computing לספקיות העובדות עם חייגן. עדיין בהוט יש ספקיות הנאלצות לעבוד מול הלקוחות עם חייגן. אלו הספקיות הקטנות (כמובן). 

מנכ"ל פאסט איל תמיר מוסר כאמור, שהוט מציעה במכוון חבילות כאלה על מנת לגרום לבעיית OVERHEAD לספקיות שעובדות עם חייגן ולהפוך אותן (כך לדבריו) לספקיות סוג ב'. לדבריו, ברוחבי פס של 100 מגה על 2 מגה, המהירות המקסימלית, שלקוח קצה אמור לקבל עם חייגן בשל ה-OVERHEAD, היא 80 על 2 מגה. ברוחבי פס של 200 על 5 מגה המהירות המקסימלית, שלקוח אמור לקבל היא 160 על 5 מגה. דהיינו: לדבריו הוט מנסה לפגוע ביכולת הספקיות הקטנות להתחרות בה ובחברת הבת שלה הוטנט הפועלת, כמובן, בלי חייגן, בקצבים, ולמצב את הוטנט כספקית סוג א': ספקית אינטרנט המסוגלת לספק את מלוא ה-200 מגה (או ה-100 מגה בחבילות ה-100) ללקוחות הקצה. 

לדברי Fast, הספקיות הקטנות דוגמת: אקספון, טריפל סי ופאסט, מוצגות במהלך זה כספקיות סוג ב', ללא יכולת לספק 200 מגה נקי, למרות שטכנולוגית, כל אחת מהספקיות הקטנות יכולות לתת ביצועיםלא פחות טובים משל הוטנט.

אייל תמיר: "למרות כל זאת, פאסט תציע את החבילות ל-200 מגה, בשל הזכות שלנו להציע חבילות ללקוחות, בתור ספקית לגיטימית עם אישור משרד התקשורת, שאמורה לקבל אותו יחס בדיוק כמו שהוטנט מקבלת, ובייחוד בשל העובדה, שלא בכל מקום מקבלים 200 מגה גם ללא חייגן, למי שרוצה להנות לפחות מ-5 מגה בערוץ העולה. בכל מקרה, Fast היא הפתרון המשתלם ביותר כרגע בשוק מנקודת ראות צרכנית.
 
אם הוט היו מציעים 200 על 20 מגה, לא הייתה בעיית OVERHEAD, אך הוט נהנית מהכשל הטכנולוגי המכוון הנגרם לספקיות הקטנות, ועד שלא יתחיל פרוייקט הסיבים (כנראה בימים הקרובים), הוט לא תעלה את ה-Upload. רק אחרי שתתחיל נטישה קיצונית מהוט לטכנולוגיה של הסיבים (ל-IBC), ואינטרנט שייתן מהירות סמטרית, הוט כנראה תעלה את ה-Upload, שכן החשש מהספקיות הקטנות יהיה קטן יותר, מאשר מה"מפלצת" החדשה (IBC), שתשאיר את הוט מאחורה, לאחר שפרוייקט הסיבים יציג טכנולוגיה עם ביצועים הרבה יותר גבוהים ואמינים".

את תגובת הוט לא הצלחנו לקבל. אם תתקבל, נעדכן בהתאם. 
 
אינטרנט ישראלי



 
 
Bookmark and Share