Telecom News - תכנון מוצרים הופך לחוויה וניתן לביצוע על כל מכשיר קצה כולל טאבלט

תכנון מוצרים הופך לחוויה וניתן לביצוע על כל מכשיר קצה כולל טאבלט

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> תכנון מוצרים הופך לחוויה וניתן לביצוע על כל מכשיר קצה כולל טאבלט
תכנון מוצרים הופך לחוויה וניתן לביצוע על כל מכשיר קצה כולל טאבלט
מאת: אבי וייס, 10.6.14, 12:30דן סטפלס - סימנס
 
עולם העיצוב, התכנון ויצירת מוצרים חדשים עובר מהפך מאוד משמעותי. סימנס מובילה את המהפך הזה בעולם. נפגשתי עם סמנכ"ל המו"פ של Solid Edge כדי לשמוע ולחשוף לאן התחום הזה מתפתח.
 
"כדי להבין את ההתפתחות שלנו יש לזכור מהיכן הגענו. הגענו מעולם ה-CAD, שהיה כבר בשוק שנים, ועברנו לעולם אחר בו אנו מובילי שוק גם טכנולוגית וגם שיווקית", מתאר דן סטפלס (Dan Staples), סמנכ"ל מו"פ Solid Edge, סימנס. "להערכתי, הכיוון של תכנון על גבי מכשירים ניידים דוגמת טאבלטים, יתפוס בשוק בשנים הקרובות. יש עדיין בעיה, שהמסך לא מספיק גדול. אולם, כדי לעבוד בחוץ, בדרכים, ברכבת, במטוס, בבית, זה מצוין. אני עצמי התחלתי להשתמש בטאבלט Surfer Pro של מיקרוסופט ואני מאוד מרוצה ממנו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם דן סטפלס (בתמונה), בהמשך להכרזות של סימנס, שכללו גרסה מרכזית חדשה (Solid Edge ST7) וגישה חדשה לשירותי הפיתוח והתכנון של מוצרים (הנמצאת במעבר לעבודה בענן). זאת, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של עבודה בכל מקום ומעל לטאבלט, במערכת המתקדמת לתכנון ועיצוב מוצרים חדשים, מערכת הנמצאת בתהליכי שיפור ענקיים.
 
שאלה: מה אחריות התפקיד שלך בסימנס?
דן סטפלס: "אני סמנכ"ל הפיתוח של תחום ה-Mainstream בסימנס. זה כולל בעיקר 2 מוצרים: Solid Edge לכל תהליכי הפיתוח, העיצוב, התכנון והייצור של מוצרים ו-Femap לסימולציות. כמובן, שאנו מחוברים לכל שאר המוצרים של סימנס. המוצר המוביל בשוק הוא, כידוע, ה-Solid Edge, שחשפנו לאחרונה את מספר המשתמשים וההורדות, שנעשו במערכת תוכנה זו. מדובר במספרים מדהימים.
 
ב-Solid Edge אני אחראי למוצר, איך הוא יפעל, איך הוא ייראה, למי הוא יימכר, איך הוא יפותח בהמשך הדרך, מה תהיינה שיטות ההפצה והמכירה שלו וכך הלאה.
 
אני כבר 30 שנה בתעשיית התוכנה ואת תחום ה-Solid Edge אני מלווה מאז 1994, ממש כמעט 20 שנה. כך, שאין פרט במערכת הזו, שאני לא עסקתי ועוסק בו יום יום. הייתי הראשון, שצפה את הצלחת המוצר הזה בסימנס, ושמתי את יהבי וכל כישורי ומיטב המפתחים, שיש לנו, על המוצר הזה, שהוכיח את עצמו בשוק בצורה יפה".
 
שאלה: לאן המוצר הזה הולך?
תשובה: "אני מאמין, שהשוק יבחר במוצר שלנו לצרכי הפיתוח, התכנון, העיצוב והייצור של מוצרים מכל סוג. יש הטוענים, שהיתרון המרכזי שלנו הוא יכולת הסינכרוניזציה. אולם, אני מאמין, שהשלם עולה על כל מרכיביו. זה כלי חזק יותר מכל מה שיש בשוק. הוא חזק בקישוריות שלו, ביכולת העיצוב שלו, בקלות ההפעלה, בספריות שלו וכך הלאה.
 
אני חושב ומאמין, שהסיבה המרכזית להצלחה היא השיפור בחוויית הלקוח. המשתמש מקבל חווית עבודה לגמרי אחרת וזה מה שמשכנע את השוק לאמץ את המערכת שלנו. זו תופעה, שאנו רואים בכל המדינות אליהן נכנסנו".  
 
שאלה: כמה אנשים מונה היחידה שלך?
תשובה: "אנחנו לא יכולים לדווח מה הגודל שלנו. אבל יש הרבה אנשים".
 
שאלה: הדגשת מעל לבמה בעת הכרזת המוצר בגרסה החדשה שלו, שהוא נוצר ממשוב של הלקוחות. האם כל הפיתוח החדש הגיע ממשובים של הלקוחות שלכם?
תשובה: "הנושא של המשוב מהלקוחות היה דבר חשוב ביותר, אבל היו גם פיתוחים, שנבעו מאתנו, מצוותי הפיתוח. הלקוח לא תמיד מזהה את כל הצרכים. למשל, את נושא הסינכרוניזציה זיהינו לבד, מתוך בדיקות, שאנו ערכנו בעצמנו בשוק. כיום, כולם משבחים את היכולת הזו.
 
כדי לקבל משוב, אנו לא ממתינים רק למשובים בכתב מהלקוחות, או למשובים בפורומים. אנו יוצאים אל הלקוחות למפגשים פנים אל פנים. זה מאוד חשוב לנו כדי לקבל מידע מלא. אנו גם מקיימים סימפוזיונים והרצאות בתחום ומקבלים משוב מהמרצים ומהקהל. בכל אירוע, אנו מבצעים סקרים בין המשתתפים, על החשיבות של פיצ'רים שונים בתוכנה ומבינים מהסקרים הללו אילו פי'צרים חשובים יותר ומה אולי מיותר. כך, בשילוב כל הכלים הללו, אנו מקבלים תמונה די ברורה מה חשוב לשוק יותר ומה החשוב ביותר.
 
דרך נוספת לקבל משוב היא תכנית הבטא שלנו. אנו שולחים את התוכנה בשלב הבטא ללקוחות רבים ברחבי העולם ומבקשים מהם להתנסות בתוכנה, לבחון אותה ולדווח לנו מה מצאו. אנו גם יוצאים ונפגשים איתם פנים אל פנים ולומדים מה צריך לשפר בין הבטא למוצר המוגמר היוצא לשוק".  
 
שאלה: איך הענן ישפיע על התפתחות המערכת שלכם?
תשובה: "הענן היא טכנולוגיה חשובה ואנו תמיד בודקים מה הלקוחות מבקשים ומה הם מרוויחים מכניסה לטכנולוגיה חדשה. לכן, מנקודת המבט שלנו, טרם ראינו ביקוש של ממש להעביר את כל המערכת לענן. אולם, אנו רואים יתרונות בענן ב-2 נקודות מרכזיות וחשובות עבור המפתחים והמשתמשים במערכת:
א. עבודה קבוצתית ויצירת קהילה חברתית שיתופית בענן.
ב. יצירת שת"פ עם חברות הפועלות בענן. יש לנו כמה שת"פים כאלו, כולל חדשים, שאותם הכרזנו לאחרונה. דוגמאות: KeyShot, Kenesto ו-GrabCAD. אלו חברות המספקות שירותים משלימים ל-Solid Edge על גבי שירותי ענן משלהן. יש לנו גם שת"פ עם מיקרוסופט והענן שלה.
 
כרגע, אנו נמצאים בשלבי בחינה של הענן עבור המערכת שלנו. כאשר יעלה הצורך הזה אצל הלקוחות, התוכנה שלנו, ללא ספק, תעבור כולה לענן".
 
שאלה: מדוע השת"פ המרכזי שלכם בתחום מערכת ההפעלה והתוכנות היא עם מיקרוסופט?
תשובה: "מיקרוסופט מספקת כלים טובים למגזר העסקי וזה מה שאנו רואים, שהלקוחות שלנו משתמשים. הימים, בהם הייתה מיקרוסופט חברת תוכנה לאנשים פרטיים, חלפו מזמן. למיקרוסופט יש פתרונות מאוד פרודוקטיביים מנקודת המבט של המפתחים. העובדה, שאנו נשענים על מערכת הפעלה אחת חזקה, מסייעת למפתחים לעבוד במערכת, שיש בה אחידות, מסלול התפתחות ברור ותאימות מלאה לאחור".
 
שאלה: אפל (מקינטוש) חזקים בתחום העיצוב והגרפיקה. למה לא לאפשר לעבוד גם מעל המערכת שלהם?
תשובה: "יש להם יכולות וכלים לפרויקטים של עיצוב. אבל, אנו עוסקים בעיצוב תעשייתי. זה תחום שונה. כאן, יש יתרונות לחלונות של מיקרוסופט. אם תסתובב בשוק אצל המעצבים התעשייתיים, תראה בעצמך, שכמעט כולם עובדים על המערכת של מיקרוסופט".
 
שאלה: מה היחס שלכם ללינוקס?
תשובה: "אין לנו מערכת על בסיס הלינוקס, כי לא היה לזה צורך. כולם עובדים על חלונות. אולם, אנו נמצאים בדרך לענן ויש לקוחות, שכבר עובדים בענן, בעיקר ענן פרטי.
 
בענן, אין חשיבות למערכת ההפעלה עליה אתה עובד. המערכת יכולה להפוך למכונה וירטואלית על כל מערכת הפעלה הנמצאת בענן. יש לקוחות המריצים את Solid Edge על סיטריקס, כמכונה וירטואלית. זה עובד יפה מאוד".
 
שאלה: מהם הפיתוחים עליהם אתם עובדים כעת?
תשובה: "אנו עובדים חזק על התחומים, שהשוק רוצה בהם, בעיקר על תחום הסינכרוניזציה. השוק גילה את היתרונות של הסינכרוניזציה ורוצה זאת גם בגישה למדפסות 3D. המדפסות הללו מניעות את כל השוק חזק קדימה, כי מייצרים במדפסות אלו מוצר היישר מהתוכנה ומאוד מהר. יש לנו כבר כמה שת"פים ופיתוחים מעניינים בתחום הזה.
 
הנושא השני, שאנו מקדישים לו זמן פיתוח, הוא תחום ה-Sheet Metal Design. כמובן בתלת-ממד. 
 
תחום נוסף, שאנו מפתחים הוא תחום ה-Assembly Design, שכולל יכולת לטיפול באלפי מוצרים.
 
במקביל, אנו עוסקים בשיפור חוויית המשתמש. אנו מעוניינים, שהמשתמש יוכל להשתמש בתוכנה בכל מקום, על כל מכשיר קצה, שיש לו מסך טוב, כולל טאבלט. כך, שהחוויה של השימוש תוביל את המשתמש להשתמש בו בכל מקום, בכל שעה פנויה, שיש לו, מה שישפר את היכולת היצירתית שלו.
 
המקום בו אנו עומדים הוא מתן היכולת לפיתוח היצירתיות של המשתמשים. אנו נותנים דגש חזק לתכנון יצירתי ותכנון מהיר ביותר. מה שהיו עושים בעבר במשך ימים ושבועות עושים היום בדקות. לכן, יש גם יותר זמן ליצירתיות".
 
שאלה: אתם הולכים גם לכיוון עולם הסלולר?
תשובה: "כמובן. יש לנו כבר אפליקציה לצפייה במוצרי התכנון למכשירי אנדרואיד ול-iOS לכל מוצרי אפל. המערכת בסלולר לא מתאימה ליצירה ותכנון, רק לצפייה. זה מספק יכולת למנהלים, מפתחים, אנשי שיווק ומכירות ועוד, להציג את המוצר, גם ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, בכל שלבי התכנון עד הייצור, על הסמארטפון שלהם, בכל מקום בו הם נמצאים.
 
מבחינת השימוש בטאבלטים, כבר אישרנו אחרי בדיקות מקיפות, את השימוש ב-Surface Pro של מיקרוסופט. זה המוצר הראשון בעולם הטאבלטים, שבחנו אותו וניתן להשתמש בו לצרכי תכנון ללא כל חשש.
 
על פי הבדיקות שלנו, ניתן להריץ את המערכת על כל טאבלט מבוסס מעבדים של אינטל. אנו נבחן זאת גם על טאבלטים אחרים מבוססי אינטל, למשל של לנובו, HP ודל. אולם, כרגע, אנו סיימנו בדיקות רק על ה-Surface Pro ומאשרים מבחינתנו את השימוש במערכת על הטאבלט של מיקרוסופט, אחרי שראינו, שהשימוש באצבעות על הטאבלט הזה מספק תוצאה מספיק מדויקת ונכונה מבחינת התכנון של המוצר.
 
אנו מעוניינים לבחון כל טאבלט לפני שנאשר מבחינתנו את השימוש בו, כי מדובר במערכת ארגונית מאוד קריטית. אנו רק בתחילת התהליך של המעבר בשוק לשימוש בטאבלטים לצרכי תכנון ועיצוב. ראינו שב-Surface Pro יש כוח עיבוד של מחשב מאוד חזק, ממש כמו תחנת עבודה".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
דן סטפלס: "אני אדם פשוט. החלום שלי גם הוא פשוט: שהלקוחות שלנו יצליחו עם ה-Solid Edge. אני מקווה, שכל לקוח יגיע למוצר טוב יותר בגלל שהשתמש ב-Solid Edge, שכל לקוח יגשים את החלומות שלו.
 
אני מקבל את הסיפוק המקצועי שלי כשאני רואה לקוחות, שהצליחו בשימוש ב-Solid Edge. זו הסיבה, שאנו מעלים על הבמה סיפורי הצלחה. ראית, שהעלינו על הבמה העולמית שלנו את חברת אלפא אומגה, כדי שיציגו את המוצר החדש שלהם, שפותח בעזרת Solid Edge. זה מוצר מציל חיים וזה מרגש אותי. עבורי זה סיפור מדהים.
 
כשראיתי בפעם הראשונה את הפתרון של אלפא אומגה, זה הרשים אותי מאוד. זה סוג ההצלחות, שאני מקווה, שכל הלקוחות של המערכת שלנו ישיגו".
 
הכותב היה אורח Siemens ומקיט מערכות בכנס Solid Edge 2014  באטלנטה.
סימנס



 
 
Bookmark and Share