Telecom News - רשת ה-Litecoin עומדת בפני "פגיעת 51%" העלולה לחבל ברשת ה-Litecoin

רשת ה-Litecoin עומדת בפני "פגיעת 51%" העלולה לחבל ברשת ה-Litecoin

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> רשת ה-Litecoin עומדת בפני "פגיעת 51%" העלולה לחבל ברשת ה-Litecoin
רשת ה-Litecoin עומדת בפני "פגיעת 51%" העלולה לחבל ברשת ה-Litecoin
מאת: מערכת Telecom News, 21.5.14, 18:12

קריאה לכורים ב-Coinotron Pool לעזוב את הקבוצה עקב עלייה בקצב הכרייה המתקדמת ל-51% מרשת ה-.Litecoin

למרות אזהרות של חברי קהילות ה-Litecoin, עברה Coinotron Pool (קבוצת כרייה) השבוע את ה-50% ורשת ה-Litecoin פגיעה עתה יותר מתמיד למה שנקרא "התקפת 51%".

"התקפת 51%" מאפשרת לכורה לבצע טרנזקציות כפולות, להפוך טרנזקציות, למנוע אישורים ולמעשה להרוס את הרשת של המטבע הווירטואלי.

ה-hash rate של רשת ה-Litecoin עומד על  212.947GH/s וה-hash rate הנוכחי של Coinotron pool הוא 102GH/s לאחר שיא של 115GH/s.

להלן גרף ההתפלגות בין קב' הכרייה:
hashrate
 
 
 
למרות ש-Coinotron ביקשה ממשתמשים כורים לעזוב, התגובה לא הייתה חיובית ביותר. משתמשים מאשימים את הקבוצה בכישלון בטיפול בנושא. Coinotron אומרת, שהיא עובדת על פתרון הבעיה אך חברי קהילות ה-Litecoin חשים, שהיא לא עושה מספיק.

ההאשמה היא במחשבי הכרייה ASIC ל-Litecoin שהופיעו לאחרונה במקום כרטיסים גרפיים לכריית Litecoin והגבירו את הבעיה של הריכוזיות ברשת ה-Litecoin. הם מופעלים ע"י קבוצות כורים גדולות והרשת למעשה איננה מבוזרת מספיק. הכורים אינם אנשים יחידים הם חברים ב-Coinotron. יש עוד מחשבי ASIC בדרך וראוי שהם ילכו לקבוצות כורים אחרות.

גם בביטקוין הייתה בעיה דומה בינואר השנה עם Ghash.io כפי שדיווחנו – כאן. אז פעלה הקבוצה במהירות להוריד את קצב הכרייה וקראה לחבריה לעזוב  למקומות אחרים, וגם קמו קבוצות כרייה חדשות כדי להפחית את הבעיה כפי שדיווחנו - כאן.

הסברבגלל שהרבה אנשים כורים את ה-Litecoin, ההגיון של תומכי המטבע הווירטואלי היה, שה-Litecoin בטוח, כי רשת ה-Litecoin פזורה מעל פני מחשבים רבים. כל זמן, שלפחות 51% מרשת ה-Litecoin היא בבעלות כורי Litecoin "הגונים", שכוונתם לשמור על המטבע ולהשאירו ללא פגע, לא תתרחשנה מניפולציות מרושעות על רשימת הטרנזקציות ((blockchain. מה שהממציאים לא לקחו בחשבון, זו האפשרות, שהרבה כורים יכולים להתחבר יחדיו למעין קבוצה (pool), שבה ס"ה כוח המחשוב חובר יחדיו למחשב-על ענקי. המשמעות של להיות חבר בקבוצה כזו היא: חלוקת כלל הרווחים, שמובילה לזרם הכנסות לכל חבר בנפרד. Coinotron היא כזו.
תרחיש "יום הדין", שאפשרות קיומו הוכחשה בביטול כל העת ע"י תומכי המטבע, הוא עתה ברור ומציג כבר למטבע הווירטואלי הזה סכנה מוחשית. קבוצה יחידה של כרייה שולטת על פלח גדול מדי של כריית המטבע. היא עלולה להגיע לסף האדום של 51%, שדרוש כדי "לשבור" את טרנזקציות ה-Litecoin העתידיות, ולהוביל גם למה שמכונה: Double Spending"" של מטבעות ה-Litecoin הקיימים מה שיהפוך את המטבע לבלתי שימושי ויהרוס אותו. אם קבוצה אחת אחראית לכתיבה ולביקורת של מרבית הטרנזקציות, בתאוריה, היא יכולה "לסדר" ולתת לחבריה מטבעות שאינם שלהם. כדי להבין: דמיינו שמחר גוף אחד יהיה בעל יכולת ל"שכפל" את כל הדולרים שלו ולהשתמש בהם. זה כמובן יוביל לאי-אמון בדולר, אם לנקוט בלשון המעטה… זה מה שיכול לקרות עתה ל-Litecoin ולהעמיד בסכנה את עצם קיומו. 

 
Litecoin
Bookmark and Share