Telecom News - HTC One M8 – האם המכשיר מומלץ לעסקים?

HTC One M8 – האם המכשיר מומלץ לעסקים?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> HTC One M8 – האם המכשיר מומלץ לעסקים?
HTC One M8 – האם זה המכשיר מומלץ לעסקים?
מאת: מיכאל פנחס, 22.5.14, 18:30מיכאל פנחס
 
HTC הטיוואנית הציגה מכשיר חדש ומתקדם ביותר בשוק הסלולר, שניצב בשורה הראשונה של המכשירים. יש הטוענים, שהוא הטוב בעולם בין מכשירי האנדרואיד. מוצר זה מציב את הדילמה העומדת בפני כל מנהל ובעל עסק: האם לבחור במכשיר זה?
 
"מכשיר הדגל" החדש של HTC, דגם ,HTC One M8 שהושק ב-25.3.14, יצא לשוק ב-2 דגמים: HTC One M8 Google Play Edition ו-HTC One M8. אין הבדלים ביניהם במבנה המכשיר עצמו, למעט נושא המיתוג, התוכנה והמחיר: הזול מעט יותר הוא של הגרסה עם הלוגו של גוגל, בגלל שבמכשיר זה יש את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, בלי כל תוספות התוכנה הייחודיות של HTC. גרסת גוגל של HTC די דומה, למעשה, למתחרה: נקסוס 5 של LG, מבחינת ממשק המשתמש. זה ממשק המשתמש של גוגל, נקי מכל התוספות הייחודיות של היצרנים. אולם, הנקסוס עולה בערך חצי מ-HTC.
 
המחיר של HTC One M8 הוא סביב ה-3,500 ₪ (תלוי במבצעים ובמפעיל הסלולרי, אם רוכשים המכשיר ממנו), לגרסת ה-16 ג'יגה זיכרון. מה שמציב אותו ברמת המחיר של הסמסונג גלקסי S5 החדש, וכמתחרה "ראש בראש" מול אייפון 5S.
 
אגב, HTC One (הגרסה הקודמת) גרף את פרס הסמארטפון הטוב בעולם בתערוכה האחרונה בברצלונה. מדובר במכשיר, שהוצג בשנת 2013, ולא ברור מדוע הוא נבחר כעת בתערוכה של שנת 2014 כמכשיר הטוב בעולם, כשיש בשוק שפע של מכשירים חדשים ואולי טובים ממנו (לדעת רבים). בכל מקרה, הבחירה מצביעה על המובילות של HTC, חברה טיוואנית, מול מתחרותיה הגדולות (סמסונג ואפל).
 

הנתונים הטכניים של HTC One M8
מעבד קוואלקום מרובע-ליבות Snapdragon 801 מהירות 2.3GHZ .
מסך 5 אינץ'. זכוכית Gorrilla Glass 3. המסך הוא Full HD.
רזולוציית מסך 1080X1920 וצפיפות 441ppi . כרטיס גרפי Adreno 330.
מערכת הפעלה: אנדרואיד 4.4.2 "קיט קט".
זיכרון פנימי RAM 2GB. נפח אחסון 16GB  ו-32GB.
חריץ microSD להרחבה באמצעות כרטיס microSD ל-128GB . מכיל ננו SIM.
 
אפשרות הדלקה במחוות. הפעלת מצלמה באמצעות כפתור השמע-קול, לחיצה נוספת מצלמת. מצלמה קדמית 5 מגה פיקסל והקלטת וידאו 1080p של Full HD. למרות שמעבד קוואלקום מסוגל להקליט וידאו 4K, המצלמה עדיין לא מסוגלת.
 
שינוי גדול בחלק האחורי של הסמארטפון הזה מול הגרסאות הקודמות:
עיצוב מוצק ואחיד של ציפוי אלומיניום (90% Metal).
מצלמה DUO כפולה של 2 עדשותUltraPixel  וחיישן לתמונות עומק וכיסוי של פרטים רבים. המצלמה הנוספת מאפשרת למכשיר לדעת מהם האובייקטים הרחוקים ומה הם הקרובים. קיימת גם אפליקציה לעריכת וידאו, שעושה כמעט הכל אוטומטית.
 
קישוריות בלוטוס' 4.0, NFC ,4G - LTE.
רמקולים קדמיים בטכנולוגיית BoomSound מעל ומתחת למסך עם אמפליפיירים עצמאיים, חזקים יותר ב-25% מהגרסה הקודמת.
 
סוללה 2,600 מיליאמפר לזמן סוללה ארוך ב-40%. זמן דיבור 20 שעות. קיים מצב של חסכון סוללה "Power Saver", שמרחיב עוד את יכולת הסוללה וגם תכונת Extreme Power Saving, שמכבה את כל התקשורת חוץ מהודעות, שיחות ודוא"ל. זה מאפשר לסוללה להמשיך לפעול עוד זמן רב. במצב טעינה מלאה היא תספק שבועיים של שימוש הכולל קבלת שיחות, הודעות טקסט ודוא"ל. הפעלת מצב האקסטרים נעשית ידנית או אוטומטית ומספקת 60 שעות של זמן המתנה נוסף ב-20% מצריכת האנרגיה, 30 שעות ב-10% מצריכת האנרגיה ו-15 שעות ב-5% של צריכת אנרגיה.
 
מידות: 9.35 מ"מ עובי, 146.36 מ"מ אורך ו- 70.6 מ"מ רוחב.
משקל: 160 גרם. בא ב-3 צבעים: אפור, כסף, זהב.
עיצוב של קצוות מעודנים ומעוגלים יותר, מול הגרסה הקודמת.
 
ממשק משתמש Sense 6.0. הקשה כפולה על המסך מפעילה את הסמארטפון.
שירות העדכונים BlinkFeed של HTC כולל כ-1,000 שותפי תוכן, מיליארד כתבות לקריאה ו-5.7 מיליון משתמשים פעילים. כעת ניתן להוסיף תוכן מותאם אישית ולא רק במגבלות של HTC ויש שיתוף פעולה של HTC עם אפליקציית Fitbit להפיכת המכשיר לפתרון עבור ספורטאים. קירוב האוזן לסמארטפון בעת הצלצול נותן מענה אוטומטי לשיחה.
 
נושא הצילום במכשיר זה הוא קפיצת מדרגה, להלן פירוט:
ה- HTC One M8 מעניק מימד שונה לצילום המתבצע באמצעות הסמארטפון הודות לשילוב עם ,Duo Camera שצוידה במודול UltraPixel החדשני של HTC, פלאש כפול והקלטת וידיאו ב-HD מלא של 1080 פיקסל. זווית צילום רחבה של 5 מגה פיקסל במצלמה הקדמית מאפשרת לצלם "תמונות סלפי" מעולות בקלות. בנוסף למודול UltraPixel, ה-Duo Camera מתהדרת בחיישן עומק הלוכד מידע עומק מפורט מהסצנה המצולמת ומאפשר ליצור מגוון אפקטים יפים ויצירתיים, שמוסיפים לתמונות הרבה יותר מאי פעם. תמונות דיוקן מקצועיות אפשריות כעת באמצעות שינוי הפוקוס, לאחר שהתמונה צולמה, בעזרת UFocus ובדרך זו לגרום לנשוא התמונה לבלוט בדרך מפתיעה, או לעצב מחדש את הרקע עם אפקטים יצירתיים בעזרת Foregrounder. אפשר גם להעניק "נופך עונתי" לתמונות עם האנימציות של תכונת Seasons. תכונת Copy & Paste מאפשרת להעתיק את המשפחה והחברים לתמונות אחרות לגמרי ואילו Dimension Plus מאפשרת לצפות בתמונה מזווית שונה באמצעות הטיית המסך.
 
טכנולוגיית המצלמה המתקדמת עובדת גם מאחורי הקלעים ולוכדת תמונות מיד עם הפעלת הצמצם, כדי להציג את התמונה החדה ביותר שניתן. המצלמה מתמקדת במהירות צמצם של 300 אלפיות השנייה ומפיקה תמונות יפהפיות וחדות בחלקיק שניה. כאשר יש צורך בפלאש, ה-2X LED Dual Flash בוחר אוטומטית את עצימות הגוון והעור על מנת להקנות לאובייקטים המצולמים גוון עור טבעי יותר וליצור תמונה בעלת מראה מקצועי.
 
עם מרחב פעולה גדול ביצירת תמונות מרהיבות, מעצבי ה-HTC Sense הבינו, שעליהם לדאוג גם לסידור נוח של גלריית התמונות. לכן השיקו את Image Match, כלי חיפוש חזותי המרכז באופן אינטואיטיבי את כל התמונות על נושא מסוים באלבום אחד. כך שחוויית הצילום במכשיר HTC היא בהחלט מובילה ומתקדמת מול המתחרים, בשוק מכשירי הסלולר החדשים.
 

האם לבחור ב- HTC One M8?
כפי שניתחתי לא אחת, המפרט הטוב ביותר המתאים לעסקים מבין כל המתחרים מצוי ב-2 מכשירים: סוני אקספריה Z2 ו-LG נקסוס 5. ה-HTC One M8 גם ברמת המחירים וגם במפרט ניצב "ראש בראש" מול הסמסונג גלקסי S5 והאיפון 5S.
 
היות והאיפון אינו מתאים לשימושים עסקיים, נשארת השאלה: מה עדיף: סמסונג או HTC? שניהם באותה רמת מחיר (סביב ה- 3,500 ₪). מנקודת מבט עסקית: שניהם לא מתאימים כרגע לעסקים, בגלל המחיר הגבוה. היכולות של 2 המכשירים מאוד מתקדמות, ויש הטוענים שה- HTC One M8 הוא האנדרואיד הטוב בעולם. אולם, המחיר שלו אינו סביר, מול החלופות הרבות הקיימות בשוק. לכן, רצוי להמתין עד שהמחירים של מכשיר זה ירדו בלפחות 1,000 ₪, מה שצפוי להתרחש תוך כחצי שנה.
 
אם יש מנהל הסבור, שיש לרכוש HTC מהדגם הקודם, לאור המלצת השופטים בברצלונה, שקבעו לגבי ,HTC One שהוא הטוב בעולם, מומלץ לבחור רק בדגם המתקדם יותר בסדרה זו (גרסת X+), שעולה סביב ה-2,000 ₪. מול מכשיר זה, מומלץ לשקול את המכשיר של אלקטל (שם מותג סיני) One Touch Idol Ultra ALCATEL, שהוא זול ממנו ודי דומה בתכונותיו, או את הנקסוס 5, שנמצא בשורה העליונה של המכשירים (מבחינת יכולות), אבל מחירו ירד והוא כיום נמכר בפחות מ-2,000 ₪. סוני אקספריה Z1 גם הוא יכול להיכנס בשקלול כאן, אך מחירו נמצא כיום סביב ה-2,500 ₪, שזו עדיין רמת מחיר סבירה.
 

איך מקבלים את ההחלטה באיזה מכשיר סלולרי להצטייד בעסק?
בחירת מכשיר סלולר לעסק אינה החלטה רגעית של אופנה חולפת. הבחירה אמורה להסתמך על ניתוח מקצועי המשקלל פרמטרים רבים ובכלל זה:
 
 1) התקציב של העסק למכשירים סלולריים.
 
 2) מה מציע ספק הסלולר כחבילות מתאימות ליכולות של המכשירים?
 
 3) היכן רוכשים המכשירים (אצל ספק הסלולר, או בחנות עצמאית, או בשניהם)?
 
 4) היכן עושים ביטוח? מה בדיוק הביטוח מכסה? מה קורה במקרים של אבדן\גניבה\שבר מלא (לרבות יותר מפעם אחת) בתקופת הביטוח?
 
 5) למי מיועד המכשיר\ים בעסק?
 
 6) מה השימושים של המכשירים לפי סוגי בעלי התפקידים המחזיקים בהם?
 
 7) איך מנהלים את המכשירים והיישומים עליהם?
 
 8) איך מאבטחים, מגבים ומחילים את מדיניות האבטחה הארגונית על המכשירים הניידים?
 
9) מהי מדיניות העסק בכל הקשור בשימוש במכשיר סלולר של העסק? האם יש בכלל מדיניות כזו? מומלץ, שהמדיניות תקיף את מכלול הנושאים הרלבנטיים לשימוש הנייד ובכלל זה יכללו לפחות הנושאים הבאים: עלויות והחזר הוצאות, אחזקה ותחזוקה, אביזרים, בטיחות ואבטחה, ביטוח, הורדה והפעלת יישומים, עבודה מרחוק, שיטות ואמצעים לאכיפת המדיניות על המחזיקים במכשירים.
 
הגברת התחרות בשוק הסלולר וכניסת מפעילי סלולר חדשים לשוק הביאה מגוון רחב של מכשירים ממקורות אספקה שונים ומחירים תחרותיים, עם חבילות מחירים אטרקטיביים. בשנה הקרובה נראה בשוק הישראלי עוד מכשירים מאוד מתקדמים אך זולים יחסית, מדגמים, שלא היו מוכרים בשנים שעברו בשוק הישראלי, כגון סמארטפונים של החברות ZTE, אלקטל, Meizu, Xiaomi ו-Huawei הסיניות. יש לנצל את ההתפתחות הזו לטובת העסק.
 

טיפ חשוב
רכישה של מכשיר סמארטפון (מכל סוג, לא רק HTC) בחברת הסלולר, או דרך אחד המשווקים של חברת הסלולר ברחבי הארץ, אינה הקנייה המשתלמת ביותר. מומלץ לרכוש ישירות אצל היבואן הרשמי של המכשיר, או אפילו ישירות בחו"ל ולחפש ביטוח (אם בכלל צריך), אצל משווקים המספקים שירותי ביטוח אטרקטיביים יותר מהסכמי הביטוח בחברות הסלולר. מומלץ לבחון ביטוח המכשיר שלא בחברת הסלולר, משום שתעריפי הביטוח של המכשיר בחברת הסלולר גבוהים ואינם כדאיים כלכלית, במיוחד במקרים של אבדן \ גניבה\ Total Loss  של המכשיר. תשומת לב, שהביטוח בחברות הסלולר אינו מכסה (בד"כ) שבר מסך וקורוזיה.
HTC One M8



 
 
Bookmark and Share