Telecom News - 5 האיומים העכשוויים הגדולים ביותר על הביטקוין

5 האיומים העכשוויים הגדולים ביותר על הביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> 5 האיומים העכשוויים הגדולים ביותר על הביטקוין
5 האיומים העכשוויים הגדולים ביותר על הביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 26.5.14, 21:55

הביטקוין הוא לא רק טכנולוגיה חדשנית. הוא גם רעיון חברתי המפלח את דרכו אט אט אל "הזרם המרכזי". אולם, הוא לא חסין מתדמית שלילית. מהן 5 הבעיות הגדולות ביותר מולן הוא ניצב כיום?

אתר coindesk מביא היום דיון על 5 האיומים הגדולים על הביטקוין כיום כדלקמן:

התקדמות מביזור אל ריכוזיות הביטקוין
למרות שהביטקוין פותח על סמך כוונה טובה של ביזור ושל הנפקת אישורים לקבלתו מצד כורים רבים, המצב כיום הוא בעייתי. קושי הכרייה עלה מאד בד בבד עם גידול בהוצאות הנלוות (בעיקר בגין אנרגיה הנצרכת ע"י מערכות המחשוב המיוחדות לכרייה). הדבר הוביל וממשיך להוביל לריכוזיות של מתן האישורים. הם מצויים בידיהם של אנשים מעטים יחסית, אלה שיכולים להרשות לעצמם חומרת ASIC יקרה מאד באלפי ועשרות אלפי דולרים.

להן גרף קושי הכרייה לאורך השנה האחרונה עפ"י Blockchain.info:

גרף דרגות קושי בכריית ביטקוין


 
נוכחות של "שחקנים רעים"
המטבע, שהשימוש בו הוא אנונימי, מושך גם אנשים "לא רצויים", שמטרתם לנצל אחרים לא רק באמצעות גנבה אלא גם באמצעות השפעה על שער המטבע כדי להרוויח מתנודתיות שערים. כל פעם שיש פריצות לא'קסצ'יינג'ים לא מוגנים כהלכה מקבל המטבע תדמית שלילית מצד "הזרם המרכזי". נושא ההגנה עליו חשוב לציבור והוא גם זה שגורם לרשויות שונות להתנער ממנו. מקרה פשיטת הרגל של Mt. Gox, ששלטה בשוק הביטקוין, כפי שניתן לראות בגרף להלן עפ"י Pantera Capital, עורר הדים שליליים ביותר.
 
גרך שליטת האקסצ'יינג'ים לביטקוין

רגולציות
12% מ-73 מדינות, שהתייחסו בצורה כלשהי לביטקוין, הן מדינות "עוינות" או נמצאות עם הביטקוין בעימותים. בקבוצה זו נמצאות למשל הודו, סין ורוסיה. המערכות הפיננסיות המסורתיות לא רוצות להתחרות בביטקוין. הן רוצות להביא להיעלמות שלו. יש מדינות הנוקטות במדיניות של "נחכה ונראה" כמו ישראל או קנדה.

להלן מפת המדינות עפ"י ההתייחסויות הרגולטוריות שלהן כלפי המטבע נכון לרבע הראשון של 2014:


מפת מדינות עפ,, רגולציות על הביטקוין

תמיכה עלובה בפלטפורמת המובייל
ב-Apple אי אפשר לשלוח ביטקוין באמצעות ארנקים מהחנות שלה. גם גוגל לא מרשה תשלומים בביטקוין בתוך האפליקציות שלה. חברות הטכנולוגיה הגדולות הללו לא רוצות להתחרות בביטקוין והן פועלות כמו הממשלות ומשתמשות בכוח שלהן כדי לא לכלול אותו אצלן.
ביטקוין הוא נוח מאד לתשלומים מרחוק ומתחרה בכרטיסי אשראי במיוחד ממכשירים ניידים. אך החברות הללו עושות הכל כדי לבלום חדשנות, שהן לא יכולות לשלוט בה. מס' מכשירי המובייל בעולם המסוגלים לתשלומים מרחוק הולך וגדל בעוד שנמנעת מהביטקוין בהתאם פריסה רחבה וגדלה בעולם הנייד

להלן גרף  גידול במס' הסמאטרפונים עפ"י GigaOm:

 
גרף עליית מס' המכשירים הניידים



שיעור אימוץ נמוך
לאור הנ"ל אין פלא, שתהליך הטמעת השימוש בביטקוין הוא איטי. למרות היתרונות התיאורטיים הרבים הגלומים במטבע הזה והתקווה למשהו אחר מזה הקיים במוסדות הפיננסיים המסורתיים הוא לא מצוי עדיין אצל ההמונים.

כל 5 הבעיות הללו מציבות אתגר למשתמשי ותומכי הביטקוין. יש להתמודד עימן כדי לראות את האור בקצה המנהרה. התהליך יהיה, קרוב לוודאי, ארוך מאד ומייגע.
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share