Telecom News - שירות חדש בפרטנר - Orange Smart Drive

שירות חדש בפרטנר - Orange Smart Drive

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> שירות חדש בפרטנר - Orange Smart Drive
שירות חדש בפרטנר – Orange Smart Drive
מאת: חיים חביב, 27.5.14, 16:54סמארט דרייב

פרטנר פותחת עידן חדש בעולם ה-IoT  Internet of Things)) וחוברת למגמה המתעצמת בעולם ה-Connected Car . וגם: מדוע גוזר משרד התקשורת פיגור עמוק על שוק התקשורת הישראלי?

באירוע חגיגי בת"א השיקה (הבוקר) פרטנר שירות חדשני המבוסס על התקן חכם (בגודל של קופסת גפרורים, בעל סים סלולרי), שמיועד ללקוחות כל הרשתות ומחבר את הרכב לשירותי ענן.

מדובר בשילוב ציוד קצה ואפליקציה המאפשרים למשתמש לקבל נתונים על אופי הנהיגה ומצב הרכב כגון: אירועי בטיחות, טיפולי רכב, צריכת דלק, הוצאות תחזוקה ועוד. ההתקן מתחבר לשקע הנתונים של הרכב (OBD, קיים במרבית הרכבים, שיוצרו החל מ-2006, ומיועד לחיבור מחשב חיצוני לביצוע בדיקות), מאפשר העברת נתונים ממגוון מיקרו-בקרים ברכב (ברכבים חדשים יש עשרות כאלו, סד"ג של כ-100), ניטורם, עיבודם והפצתם בזמן אמת כחיווי באפליקציה. השירות החדש מציע ניטור ובקרה צמודים על בטיחות ובטחון הנהגים באמצעות חיווי (לאדם מורשה) בסמארטפון, על אופן הנהיגה, התרעה על תקלות, מידע על נהיגה שוחקת רכב. בנוסף, הוא מאפשר חסכון מוכח בעלויות דלק וביטוח (הוזלת הביטוח המקיף לנהגים זהירים, גם לצעירים ולנהגים חדשים). שירות אידיאלי להורים דאגנים למתבגרים צעירים, לבקרה מרחוק של אופן התנהגותם על הכביש.

השירות וההתקן החדש - Orange Smart Drive - הם תוצר שת"פ של פרטנר והחברה הישראלית Traffilog. לפיתוח המיזם חברו גם חברת הביטוח AIG, שתעניק הנחה של מאות ש"ח בשנה הראשונה על תעריפי ביטוח הרכב למשתמשים בהתקן והנחה נוספת של עד 30% למחדשי הביטוח הזהירים, וקבוצת מאיר - יבואנית הרכב, שתשווק את רכבי ה-HONDA החדשים עם שירות ה-Orange Smart Drive חינם לשנה.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר: "חברת פרטנר מחויבת לערך החדשנות הטכנולוגית ולאיכות השירות, שהם אבני יסוד בחזונה האירגוני. Orange Smart Drive הוא שילוב של חדשנות טכנולוגית במוצר מתקדם ומהווה אחת מהדוגמאות למימוש האסטרטגיה, אותה אימצה החברה בשנים האחרונות. ההשקה היום היא חלק ממהלך כולל, במסגרתו נציג מגוון שירותים ומוצרים, שיופעלו בפלטפורמת
ה-Internet of Things בדומה למפעילות מתקדמות בעולם".

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "העמותה תומכת ומעודדת שימוש נרחב במערכת חכמות לניטור ושיפור הנהיגה באמצעות מתן משוב על איכות ובטיחות הנהיגה".

מנחם תירוש, ה-COO של פרטנר: "במקביל למוכנותנו להשקת רשת ה-4G זהו עוד אחד ממוצרי החדשנות בתחום זה, על פיתוחו שוקדת החברה כבר למעלה משנה. עבורנו זו מחויבות לפתח וליצור שירותים ומוצרים חדשניים, שהציבור וקהל לקוחותינו יוכלו לחוות, ליהנות ולהיטיב עם עצמם וסביבתם וה-Orange Smart Drive עונה על פרמטרים אלה. פרטנר גאה להוביל שיתוף פעולה זה, הראשון מסוגו בעולם, במסגרתו תוענק לציבור הרחב אפשרות טכנולוגית חדשנית, שפותחה על ידינו בשותפות עם חברת Traffilog. המוצר והשירות המתקדם נתמכים באפליקציה ייחודית, שפיתחנו, שמעניקה ערך מוסף לציבור ומאפשרת עדכון Online.

זו רק תחילת הדרך ושימושים נוספים יוטמעו בהמשך הדרך. אנו רואים חשיבות גדולה לעשייה בזירת הרכב המחובר. לאחרונה, השקנו את ה-Voyager, הסמארטפון הראשון לרכב ושירות Wi-Fi in Car המאפשר לנוסעים גלישה אינטרנטית במהלך הנסיעה. כעת, אנו משיקים את השירות המלא לחוויית נסיעה בטוחה ואחראית.

רוברט יזרעאלי, מנכ"ל חברת Traffilog, שהפתרון שלה כבר מותקן (oem) ברכביהן של יצרניות רכב מובילות בעולם (איסוזו, דאף, איווקו, וולו, רנו ועוד) ובציי רכב של חברות גדולות בארץ ובעולם: "לקחנו את הניסיון, שצברנו בשנים רבות של עבודה עם יצרני רכב  מובילים בעולם, ובשיתוף עם Orange פיתחנו את המערכת וציוד הקצה המתקדם המאפשר לקבל ניתוח של פרופיל הנהיגה ברכב, התראה על תקלות צפויות והמלצות לחסכון. המידע, שמספק השירות, מעניק לנו כלים ממשייים לשמירה על הבטיחות של כל אחד ואחד מאתנו, להעניק "טיפים" והמלצות אישיות לשיפור לפי אופן הנהיגה ואף להציל חיים. זהו שיתוף פעולה ראשון מסוגו הנעשה עם חברת סלולר, ואנו שמחים לחבור ל-Orange, חברת תקשורת מובילה בתחומה".
 
מה מציע לכם שירות ה-Orange Smart Drive?
לשירות יתרונות רבים, לרבות: הנפקת התראות על תקלות מכניות ונתונים (חום מנוע, מצב טעינת מצבר ועוד ואפילו טיפים לפתרון), חיסכון בדלק ובלאי בצורה של הצגת מידע המצביע על נהיגה בזבזנית ועל הדרכים לשיפור, עידוד נהיגה אחראית וניתוח מיומנויות טכניות של הנהג (האצות חזקות, בלימות פתע, פניות חדות, מהירות חריגה וכו'), מיקום הרכב ומרשם נסיעות (מסלול, שעות נסיעה, מרחק נסיעה, צריכת דלק וכד'), התראות מבוססות מיקום (היכן הרכב חונה, כניסה או יציאה מאזורים וכד'), ממשק ידידותי וקל ישירות מהאפליקציה ועוד.
חשוב: ההתקן אושר בתקינה האירופאית המחמירה EMARK להתקנת מערכות בכלי רכב לרבות בהיבטי בטיחות ותו תקן CE לאיכות המוצר.
ניתן להגדיר פרמטרים נוספים למעקב, לדוגמא: הגבלת רדיוס התנועה (עד 15 קילומטר מהבית), הגבלת מהירות (מעליה נשלחת אתראה) ועוד.

למי מיועד השירות?
להורים לנהגים צעירים (חיים רומנו: "אני חרד לבן החייל בחופשת סופ"ש בבית יותר מאשר אני חרד לו בכל ימי השבוע כאשר הוא במוצב"), לקהל שאינו בעל ידע טכני המעוניין בהתראות ובהפחתת עלויות ואפילו לנהגים ותיקים המבקשים לשפר את דפוס הנהיגה שלהם.

מחיר שרות ה-Orange Smart Drive
ההתקן ניתן בהשאלה בעלות שירות בסיסי של 24.90 ₪ לחודש. ההתקנה פשוטה וקלה אך בעלי 'ידיים שמאליות' יוכלו להסתייע בהתקנה מקצועית ב-99 ₪

סיכום וניתוח
כאשר משרד התקשורת נמנע זה שנים לקבל הכרעות אמיצות חיוניות בענף הסלולר וכשהוא כבר מחליט - החלטותיו תמוהות עד שגויות - לא נותר למפעילים אלא 'להשתעשע' בפיתוח אפליקציות ושירותים, חשובים ככל שיהיו, שמקומם הטבעי הוא ברשתות דור 4G המהירות. פרטנר ממתינה זה חודשים להכרעת משרד התקשורת בבקשתה לספק שירותי רשת דור רביעי מוגבלים בהתבסס על רצועות תדרים, שכבר מצויים בידה. אולם, במקום לתת 'אור ירוק' לבקשה, בולמים במשרד התקשורת השקה מסחרית של טכנולוגיה חדשנית, שפרטנר יכלה לספק ברמה ארצית, ב'לחיצת כפתור' כפי שהכריזה לא פעם בעבר ולאחר השקעה תשתיתית בהיקף אדיר הנאמד בכמיליארד ₪.
כך גוזר משרד התקשורת פיגור עמוק על שוק התקשורת הישראלי.
 
סמארט דרייב
סמארט דרייב



 
 
Bookmark and Share